/ Forside/ Teknologi / Hardware / Mac / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 750
Overførsel af Fil fra Mac til PC
Fra : fvuk
Vist : 801 gange
50 point
Dato : 05-09-03 17:18

Hej

Jeg skal have overført en databasefil fra JMP på iMAC til JMP på PC.
Begge computere er forbundet med hinanden på netværk/internet.
Det er lykkedes for mig at oprette en hjemmeside på Mac'en, hvorfra man kan downloade database-filen.
MEN problemet er at øæå bliver til "spørgsmål på hovedet" og andre mærkelige tegn når databasen hentes ind på PC'eren.
Skal jeg pakke filen med zip eller hvad skal jeg ellers gøre?

Accepteret svar
Fra : heroine

Modtaget 50 point
Dato : 17-10-03 15:57

Du kan gå på http://www.versiontracker.com, hvilket altid er et glimrende site i forbindelse med Mac & for den sags skyld også PC software.
Hvis du sidder på en mac, søg da efter "windows", hvis du sidder på en PC søg da efter "Mac", og du vil så finde en del programmer, der skulle hjælpe dig ud af dit problem.

//Charlotte

Kommentar
Fra : wahlstroem

Dato : 04-11-03 21:57

Det nemmeste ville være at oprette et "delt" område på PC'en (XP). Mac'en kan stort set altid finde de fælles rescourser. Du kan så bruge denne "fælles mappe" til at udveksle filer o. lign.

Du behøver IKKE ekstra software, det kan sagtens lade sig gøre uden.

Hvis der opstår for mange problemer, kan du altid overføre via FTP fra PC'en til Mac'en.

Du skriver ikke noget om hvilke systemversioner der bruges på henholdsvis Mac'en pg PC'en!!!

Godkendelse af svar
Fra : fvuk

Dato : 27-11-03 16:13

Tak for svaret heroine.

Kommentar
Fra : heroine

Dato : 27-11-03 20:12

Np fvuk..
Det er korrekt, at man ikke nødvendigvis trænger ekstra SW, men der kan ofte opstå problemer med filernes navne, så de enten ikke kan overføres, eller så de bliver overført ukorrekt..