/ Forside/ Interesser / Dyr / Hunde / Spørgsmål
10  vaxen 2670
Hvorfor er hundens næse våd og kold???
Fra : CLAN
Vist : 1214 gange
7 point
Dato : 05-09-03 16:01

Lidt utraditionelt måske... men der skal gang i denne streng. Derfor dette indslag for at komme øverst på listen over de sidste 25 igen - kald det bare reklame ("betalt reklame")
Kig ind og vær' med på "Hvorfor er hundens næse våd og kold?" på http://www.kandu.dk/dk/spg/21834
Det rigtige svar belønnes med "fuld havre" (500) - points hæves dag for dag, eller helt op, når det rigtige kommer på ovenfor anførte "tråd"
Søren

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 05-09-03 17:33

Er det muligt at convertere havren til gærede vindruekerner.
Emesen.

Kommentar
Fra : briani

Dato : 05-09-03 18:04

Hej Søren
Du hygger dig rigtig

Mens du venter på det helt rigtige svar
kan du da lige få denne.

To hunde sad i venteværelset hos dyrlægen, den ene sagde til den anden.
"Hvorfor er du her så?"
Jo, jeg kom til at bide min herres barn, så nu skal jeg aflives.
Hvad med dig?
Min frue have lige været i bad,og det kunne jeg ikke stå for,så da hun stod foroverbøjet så tog hende bagfra.
Uha, skal du så også aflives?
Nej, jeg skal bare have klippet negle.

Mvh Brian

Kommentar
Fra : Wennerholm

Dato : 05-09-03 18:06

Ja, jeg vil sådan set være tilfreds med lidt gæret byg og humle! Det er dog en fantastisk subtil diskussion........ Jeg vil såmænd bidrage med et spørgsmål af lignende karakter: "Hvor bred er en snæver vending" - Tale og skriftsprog!

Mvh.

Jørgen

Kommentar
Fra : ibasa

Dato : 05-09-03 18:42

Hej CLAN

Hvorfor er en hunds snude våd og kold ? Det er den for at de ikke kommer til at skade hinanden.
AAAAuuuuuurrrrrrgggg(det er et skrig )den er squ for billig. Man skal ikke lave sjov med et så alvorligt og seriøst emnemen jeg kunne ikk´la´vær´. Sorry

Sren i Rskilde

Kommentar
Fra : Wennerholm

Dato : 05-09-03 18:55

Da det åbenbart ser ud til, at vi nu er helt "ude i hampen", så vil jeg da gerne stille 50 point til rådighed for svar på mit spørgsmål!!!!
Grunden til, at min hunds næse er kold og fugtig må være, at den hver gang jeg åbner fryser eller køleskab, så har den hele krydderen inde for at se, om der skulle "falde noget af". For de særligt indviedede behøver jeg næppe at fortælle, at det er en engelsk cockerspaniel......

Jørgen

Kommentar
Fra : ibasa

Dato : 05-09-03 19:05

Hej Clan, min bedste navnebror.

Hvorfor er det så vigtigt at finde en videnskabelig forklaring på en hundesnudes temperatur og i hvilken grad den er fugtig ? Forresten mener jeg at det er muligt at finde ud af om en hund har feber eller er utilpas ved at mærke den på snuden. Tør og varm snude er tegn på at køteren ikke er på toppen.

Sren i Rskilde

Kommentar
Fra : ibasa

Dato : 05-09-03 19:10

Hej Jørgen.

En snæver vending er lige nøjagtig så bred at du kan vende uden at ramme nogen kanter.

P.G.A. svarets lødighed forbliver jeg ANONYM

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 05-09-03 19:31

Ojjj' de er gode, har godt nok hørt et par af dem før
Vigtigheden er la'si'com'sa... jeg har faktisk stillet mig selv det samme spørgsmål. Hvorfor dog spilde tid på det? Det kan da for fanø' være lige meget Jeg var med i en tråd omkring samme emne, startet af skingur [Christina], og nu er jeg bare blevet stædig.
Nå jeg tror at de der grønne er blevet kolde, er på vej over til naboen for at søbe i et par stykker. Skal liiiige i bad først - er lige blevet færdig med at sprøjte carporten og værkstedet med 50/50 hydraulikolie og terpentin, så ikke nok med at jeg hørmer som et mindre raffinaderi, men jeg er nærmest også lige så glat, som en friskfanget ål
Fortsæt bare med jokes og slige sager på denne streng og hæld det alvorlige over i http://www.kandu.dk/dk/spg/21834
Go' weekend
Søren

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 05-09-03 19:33

NB: Og nej!... jeg vendte sprøjtepistolen rigtigt

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 05-09-03 19:40

Jeg opgi'r

Kommentar
Fra : ibasa

Dato : 05-09-03 19:44

DDDDDAAAAAAAAAAAAVVVVVVVVVVVVSSSSSSSSSSS Emesen

Opgi´? Tösenjunge

Klge AAge I Rskilde

Kommentar
Fra : tom34

Dato : 06-09-03 13:18

Til Clan
jeg har fået en mail af en dyrlæge angådene våd og kold næse, det jeg vil spørge om ved du hvordan jeg setter den her ind så i han se den alle sammen. Jeg er ikke så hård ved en pcer så det er der for jeg spørger
H TOM

Accepteret svar
Fra : tom34

Modtaget 7 point
Dato : 06-09-03 23:09

Tak for jeres mail.
Det er rigtigt , at hunde oftest altid har en let fugtig og kølig snude.
Det er imidlertid ikke altid tilfældet , men hos de fleste er det.
Man ved faktiske ikke hvorfor det er sådan. Jeg kunne selvfølgelig godt
digte en eller anden selvopfunden historie , men man ved det ikke. Vi må
blot konstatere , at sådan har naturen skabt hunden.
Altså , den kølige og våde snude har ikke noget med vejret og/eller
lugtesansen at gøre.

M.v.h. : Dyrlæge ; Per Nyvang Mariussen
Vejle Dyrehospital & dyreklinik
www.vdk.dk
_____________________________
----- Original Message -----
From: "Tom & Tove" <4922670m001@stofanet.dk>
To: <vdk@mail.tele.dk>
Sent: Thursday, September 04, 2003 8:51 PM
Subject: våd og kold næse

> vi sider nogle stykker og snakker om hvorfor en hunds snude næsten altid er

> våd og kold. Har det noget med vejret eller har det noget med dens
> lugtesands at gøre. Vi håber meget at i vil hjælpe med at besvare dette
> spøgsmål.
> mvh Tom
>

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 07-09-03 14:28

Hej Tom
Uha... jeg er ikke helt på toppen i dag. Var til en 40 års føs'dag i går og
Jeg kan se, at du har fundet ud af at "klippe og klistre", uden min hjælp
Ditto under det "rigtige" spørgsmål... lad os se hvad mere der måtte komme frem under samme. Det ser ud til at være en "vinder"
Søren med rigtigt mange

Godkendelse af svar
Fra : CLAN

Dato : 07-09-03 14:34

Tak for svaret tom34.
Godt gået Tom... vi bringer os nærmere og nærmere målet med det oprindlige spørgsmål.
Et lille velment råd... pas på hvad du klipper og klistre, du reklamere med din e-mail adresse
Søren
Min er i øvrigt marquardsen@email.dk

Kommentar
Fra : tom34

Dato : 07-09-03 16:26

ja ups jeg blev lige så glad da jeg fandt un af noget nyt på pcren at jeg glemte alt om min mail, og jeg også fundet ud af at jeg har et kontakt behov inde i lystfisker det var ligt af en smutter må jeg nok sige eller va"

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 07-09-03 16:38

Hej Tom,

Naaahhh! Det betyder nok ikke det helt store, altså det med at du fik din mail adr. med
Lystfisker... det er jeg også, dog ikke så aktiv for tiden. Jeg går mest oppe ved åen i efterår og vinter månederne - her er der en god side http://www.fisketips.dk/

Hygge...
Søren som skal hen og slappe af på sofaen