/ Forside/ Interesser / Helbred / Andet helbred / Spørgsmål
10  transor 1971
Hash
Fra : Nick15
Vist : 512 gange
79 point
Dato : 05-09-03 14:33

Hvad er forligs at ryge vandpibe eller normal hash metode???

Mvh Nick

Kommentar
Fra : bauchmann

Dato : 05-09-03 14:59

Hej Nick
Enten har jeg ikke forstået dit spørgsmål, men det eneste jeg kan sige er, at begge former er lige skadelige. Hash er et rusmiddel, der i værste fald kan føre til stærkere stoffer, eller man kan få lidt rod i bøtten.
Torben

Kommentar
Fra : majbritt05

Dato : 05-09-03 15:03

Desuden er det en KÆMPE gene for evt. naboer. Som ikke kan have sit barn til at sove ude eller sit vasketøj ude for at tørre pga. en gennemtrængende lugt.

Kommentar
Fra : Bragesvej

Dato : 05-09-03 16:52

Vand i lungerne

Kommentar
Fra : solgaard

Dato : 05-09-03 16:57

normal hash metode..?? joints..??

du kan få små mængder vand i lungerne ved at ryge bong.. (har jeg hørt)

hash fører til stærkere rusmidler? ? ? for meget svage personer som køber af ukendte pushere måske men så skal man godt nok være nem at lokke og have økonomien i orden..!

dette skal ikke ses som en opfordring for selvfølgelig er det skadeligt.! personligt er det ikke noget jeg selv bruger.! men har da prøvet det et par gange.!

desuden er det på vej at sklerose (eller hvordan det nu staves) ramte personer nu kan få hash i form af piller der hedder noget i retning af "bicanol" så livstruende er det nok ikke.. men de piller er nok bearbejdet på en anden måde..

Mvh

solgaard

Kommentar
Fra : bauchmann

Dato : 05-09-03 17:27

Hej
Morfin er heller ikke skadeligt og vanedannende i behandlingsøjemed. Marinol er også af den type og under kontrol af lægerne.
Torben

Kommentar
Fra : solgaard

Dato : 05-09-03 17:32

det har du selvfølgelig ret i!

Solgaard

Kommentar
Fra : laurenzio

Dato : 05-09-03 22:13

Du bliver kort og godt skævere af at ryge vandpipe da du bruger mere luft for at indhalere.

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 05-09-03 22:15

Tjuhej...
Ævl, bævl og sikken omgang nonsens. Hash eller canabis er ikke en skid værre end spiritus. Nu lever vi så i et land hvor det IKKE er tilladt (men man overvejer det). Det er miljøet hvor man BLIVER NØD TIL at opkøbe "varen" der er farlig.
Vi kan så diskutere stolpe op og stolpe ned omkring den skadelige virkning, ditto for sprut og cerutter.
Tag Sverie eller for et par årtier siden, Norge også... her var spiritus, vin og øl ligestillet med hash... altså var vi danskere nogle FRYGTELIGE no'en. Det er vi også... især til at fordømme!
Holland er i dag et hash frit område, det handles frit. Der er flere lande med samme holdning!
I bund og grund ligger vores holdninger imod hash med dybe rødder i vores egen opdragelse (og det offentliges fy, fy), skræk for hvad det kan medføre sig osv. osv. Vi har ikke et "naturligt" forhold til hash, som vi har til spiritus... som så ganske afgjort har rigtigt MANGE sjæle på sin samvittighed. Sidder faktisk selv og søber i et glas rødvin lige nu (uha' nu bliver jeg alkoholiker).
Morfin i behandlingsøjemed er ikke vanedannende? Hvad er det for en omgang ævl??? Har du prøvet? Jeg var på morfin i godt 8 måneder p.g.a. en arbejdsulykke... og jeg KAN godt betro dig, at man bliver afhængig. Derfor laves der også et nedtrapnings program af din læge. Skal lige tilføje at det var i 1999 og jeg ikke har hverken set eller rørt det stads siden.

Nå så slap jeg da lige af med det
Søren

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 05-09-03 22:19

NB: Lgter en sur cigar bedre på dit vasketøj ??

Kommentar
Fra : laurenzio

Dato : 05-09-03 22:21

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 05-09-03 22:21

Upzz! Tastatur virus "LUGTER" skulle der stå, og så kan vi lige tilføje det der parfumerede amerikaner tobak. Det stinker sgu' (host...) som om der var gået ild i en slikbutik.

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 05-09-03 22:23

Nå lillemor kommer hjem nu, så NU bliver jeg alkoholikker-hik! Vi skal nemlig "dele" en flaske rødvin

Kommentar
Fra : Nick15

Dato : 06-09-03 10:16

Hej Jeg har et lille problem hvorlang tid vare virkningen af hash det ernu 2 dage siden jeg har røget lortet men jeg har det som jeg stadig er skaæv for jeg glemmer havd jeg siger og siger nået uden at tænke!

Mvh Nick

Kommentar
Fra : Nick15

Dato : 06-09-03 10:16

Hej Jeg har et lille problem hvorlang tid vare virkningen af hash det ernu 2 dage siden jeg har røget lortet men jeg har det som jeg stadig er skaæv for jeg glemmer havd jeg siger og siger nået uden at tænke!

Mvh Nick

og gør ting uden at tænke

Accepteret svar
Fra : CLAN

Modtaget 79 point
Dato : 06-09-03 11:37

Så er det IKKE hash, du har røget min ven, SÅ længe holder det sig ikke. OK det er op til flere lysår siden, jeg selv har haft ild i piben, men jeg kan da stadigvæk huske
Sådan er det desværre, når man ikke kan gå ind og købe den RENE vare i Danmark, og jeg var lidt inde på fare momenterne tidligere, med hvor og hvordan man skaffer det (miljøet osv.).
Du har sikkert fået en god omgang skunk, men ro på... du har ikke taget skade. Det er lige som med øl, vin og spiritus. Der er flere forskellige procenter, ditto er der flere afskygninger af hash / canabis og blandingsprodukter - og her skal man VIDE hvad man har gang i.
Jeg vil da også trække en STÆRK grænse imellem canabis produkter og "andre". Det er de "andre" som kan blive vanedannende, meget vanedannende! Så længe der "kun" er tale om pot (øl) eller hash (spiritus), så er der ingen grund til at være bekymret. Ej heller for den ene gang du er blevet skæv i et par dage, men pas på - vær bevidst om hvad du indtager.
Nu kommer der nok et par bemærkninger omkring, at jeg ikke kan sammenligne pot med øl og hash med spiritus, men det er en helt anden diskussion. Der vil sikkert også komme nogle statistiske fakta frem om, at jeg ikke har ret osv. osv. Statestik er som Storm Petersen... eller var det Pedersen, engang sagde: Statestik er som gamle gas gadelygter, gode at læne sig op af, men belyser tingene af helvede til.
Ditto er det statistisk bevist, at alle alkoholikere starter med at indtage mælk (i en meget tidlig alder), så er det vist på plads
Skal den diskussion tages op, er der mange andre faktore end "produktet". Der er miljø, personlighed, osv. osv. som også skal medtages i beregningerne.

Nick!!!
Hvis du har det, som du beskriver her, så gør dig selv en tjeneste... gå ud og smid det du har, i dit toilet og skyl ud. Du sidder med noget, som IKKE er godt.

Pøj, pøj med det... og så er du forhåbentligt blevet lidt klogere
Søren

Godkendelse af svar
Fra : Nick15

Dato : 06-09-03 13:21

Tusind tak for svaret der var 80 hash jeg fik og jeg røg det i går hopper sanrt det stopper jeg jeg gør bare rtingene uden at tænke mig om er hel normal kan bare ikke styre havd jeg gør

mvh Nick