/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
W32.sobig.F@mm i min E-mail
Fra : Abbas
Vist : 383 gange
100 point
Dato : 05-09-03 10:14

Kære alle
Jeg har et stort problem med det virus. Jeg modtager mange maile, som indeholder w32.. virus. Jeg har Norton Antivirus, der opdager viruset, men jeg ved ikke hvordan jeg kan fjerne. Jeg har gennemgået vejledningen fra symantec, men det hjælper ikke. der kommer stadigvæk mange af den slags mail til mig. Jeg anvender outlook2002 til mail programmet, og fungere via exchange 2000. Er der nogle af jer der kender problemet og har evt. et løsning.

Kommentar
Fra : VMEK

Dato : 05-09-03 10:21

Hvis Norton ikke kan fjerne virus, så lægges filerne i karantæne.

1. Dobbeltklik på Norton Antivirus ikonet ned i højre hjørne
2. Vælg Reports
3. Vælg Quarantined Items

Her kan du fjerne filerne helt

/VMEK

Kommentar
Fra : briani

Dato : 05-09-03 10:26

Hejsa Abbas

Så længe norton opdager virusen,så er der jo ingen fare på færde
Lad være med at åbne disse mail
Højreklik i stedet på dem,og vælg slet.

For at undgå flere at disse mange mail,man ikke har bedt om
Gør følgende
Marker mailen,så den er blå
Gå op i fanen meddelelse
Og klik der hvor der står
Bloker afsender

Mvh Brian

Kommentar
Fra : VMEK

Dato : 05-09-03 10:36

Så længe det er Spam-mail er det fint at blokere afsender, men det kunne jo være at familie og venner også har fået virus.
Hvis du blokere disse afsendere får du ingen mail fra dem !!! (Måske et godt tip )

/VMEK

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 05-09-03 10:37

>Abbas.

Nedenstående link som vores ven CLAN har angivet, har fjernet W32.sobig.F på min Pc.

ftp://ftp.f-secure.com/anti-virus/tools/f-sobig.exe

Mvh
Ram

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 05-09-03 10:40

>Abbas.

PS. Den tråd hvor du kan se CLAN's indlæg kan du se her: http://www.kandu.dk/dk/spg/21184

Mvh
Ram

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 05-09-03 10:52

Hejsa... siden jeg bliver nævnt, så blander jeg mig lige
I har alle så evigt ret. Norton opdager og smider i karantæne, du burde nu kunne slette hvad Norton smider i karantæne - det forstår jeg ikke, at du ikke kan. Jeg bruger godt nok ikke Norton her hjemme, der er det Panda Titanium (i mine øjne bedre til prisen), men på jobbet bruger vi Norton (sidste nye... vist nok 7.0). Her må du ha' fat i Symantec's hot-line, eller manualen/hjælpefunktionen, hvis du ikke kan finde rundt.
Hvad alt det andet angår, så har VMEK og briani faktisk dækket det ind og ram2 henvist til en lille "kur" hvis det skulle gå helt tosse-galt afsted.
Jeg sidder og klukker lidt over VMEKs blokering af afsendere... go' værkstedshumor (tænker på svigermor)
Abbas... og lad nu vær' med at give mig dine points, vælg imm. de andre. Det er trods alt dem, som giver dig de vise-sten til at løse dit problem... som trods alt ikke er store. Hust det er ikke dig der har vira, men alle de andre, som du modtager mails fra. Dit antivirus fanger dem jo og som VMEK er inde på... er det mistænkeligt, kender du ikke afsenderen osv. så bare ud til højre med mailen.
God weekend til jer alle sammen...
Søren

Kommentar
Fra : VMEK

Dato : 05-09-03 10:58

Hil CLAN....

Tak for de pæne ord

/VMEK

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 05-09-03 11:02

NB: Hvad angår Norton, så må der være et eller andet gøg og gokke med de gamle versioners opdatering af virus databasen. DONG bad os alle at opdatere til sidste nye version, samt hente sidste opdatering af antivirus beskyttelse (databasen) på nettet. Nogle af de ældre maskiner havde version 4.xx og siden vi blev bedt om at afinstallere gamle versioner og installere den nye, ja så byder logikken mig at sige, at der er "noget galt" med de gamle versioner.
Alt sammen panik, panik fra DONGs IT afdeling da Danmark blev alvorligt angrebet af "orm".
Bare lige en tanke...
Søren

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 05-09-03 11:05

NNBB: Jeg er sgu' (host...) ikke til at stoppe - nogen kalder det at gå i selvsving
Et skide godt link til jer alle sammen. Her kan I holde jer ajour med hvad der røre sig i andedammen
http://www.krusesecurity.dk/nyheder.html

Kommentar
Fra : VMEK

Dato : 05-09-03 11:08

> CLAN

Den version du omtaler er Corprate Edition (mener nyeste er v7.61) og er speciel beregnet til servermiljøer.
Jeg vil tro Abbas bruger den "almindelige" version - altså Norton Antivirus 2002 eller 2003

/VMEK

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 05-09-03 11:11

VMEK -> Velbekomme... ros har også sin plads i det efterhånden jantelovsbefængte danmark

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 05-09-03 11:30

VMEK -> Du har ret... det tænkte jeg ikke lige over. Selvfølgelig er min arbejds Norton til severmiljø - Sorry! Abbas, men stadigvæk hvad angår antivirus programmer, så drejer det sig om at være i besiddelse af det sidste nye, og så huske at opdatere dagligt (kan de fleste automatisk, når du er på nettet).

Nå skidt pyt... Abbas har fået sit svar, så lidt snik-snak skader jo ikke på hans/hendes streng

Jeg kan ikke fremhæve noget antivirus program frem for andre. Den ene uge er det den ene, og næste uge den anden. De har alle hver især sin lille "speciale" og generelt omtales de, som værende bedst af den som nu fortæller efter novisen "enhver so syntes bedst om sine egne grise".
Jeg mener at man bør kigge på ydelse, service og frem for alt også prisen. Selv har jeg tygget mig igennem Dr. Solomon, McAfee, Norton og Panda. Mit valg blev noget tilfældigt Panda, da det var den første, som jeg fik til at køre 100% fejlfrit på mine PC'ere... vi snakker helt tilbage fra da XP lige blev kastet ud på det danske marked.
Dengang var prisen 295,- for et 3 årrig licens og gratis daglig opdatering... endnu en vægtig ting i mit valg, men mest fordi det kørte problemfrit med de mange applikationer, som jeg har installeret.
Husk... uanset navnet, så kommer virus i 99% af tilfældene FØR kuren, altså står de alle, mere eller mindre på bar bund, når en ny virus udkommer - det er bare fakta. OK så kan vi indgå en diskussion om hvem som så kommer først med kuren, men her er vi tilbage ved den ene uge den ene og næste uge den anden.
En sund omtanke og administreren af sine e-mails er nok en af de bedste antivirus... og husk altid at ha' dit system opdateret.
Næste emne og en anden historie er så Spyware... et helt andet irriterende fænomen, som også kan kvæles. Det vil jeg dog ikke komme ind på her, men dog henvise til en fantastisk side (som i alle nok kender) nemlig http://www.spywarefri.dk/

Så løb jeg vist endelig tør for luft
Søren

Kommentar
Fra : KaVAkandu

Dato : 05-09-03 11:34

Hej Abbas.
Prøv på http://www.bytegems.com/
Det har jeg brugt til at stoppe denne.
KaVA.

Kommentar
Fra : Abbas

Dato : 05-09-03 12:03

Tak til alle sammen. Jeg har løst mit problem med KaVaKandu's forslag. :)

Kommentar
Fra : als

Dato : 05-09-03 12:11

Jeg har fulgt tråden og vil lige benytte lejligheden til at ros CLAN for nogle rigtig gode indlæg i denne tråd

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 05-09-03 12:14

als -> Takker og bukker Det varmer...
Go' weekend
Søren

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 05-09-03 12:21

Hej Abbas, det var da dejligt at høre. Det her lyder måske ikke så pænt, men ta' det lidt fra oven og ned.

One down and several to go (du tog jo en engelsk side).
Hvorfor dog i alverden fylde sin PC med software for en enkelt vira... der kommer flere (tro mig it's a never ending story). Lad dog dit antivirus program ordne paragrafferne i stedet for at fylde din PC med enkeltstående programmer - i min verden = SKRAMMEL!

Nu kan det godt være als trækker sine roser tilbage

Søren

Kommentar
Fra : als

Dato : 05-09-03 13:00

Nej det gør als ikke. Jeg er enig med CLAN i at man skal ha' det nødvendige og ikke mere. Kender en som har 14!!!! forskellige billedbehandlingsprogrammer. Men jeg anbefaler at man har flere af de forskellige småprogrammer mod spy, trojan og hijacking installeret. De fylder meget lidt er som regel gratis og konflikter ikke. Her er mine favoritter: Spybot (eller Ad-aware), SpywareBlaster, SpywareGuard og IE-spyad. Ekstra sikret så køber du en trojan-scanner som f.eks. BoClean. Jeg fik sidst snavs på min puter i 1997. God weekend til alle

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 08-11-03 09:29

Abbas... du burde acceptere (godkende) et af de indløbne løsninger, så dit spørgsmål ikke forbliver en "åben tråd". Spørgsmålet er nu over 1 måned gammel, og har du ikke løst problemet nu... så får du det nok aldrig løst (ikke her).
Hygge... og god weekend
Søren