/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
netværk
Fra : hardy
Vist : 406 gange
100 point
Dato : 04-09-03 23:17

Jeg har et problem? jeg har en pc med win me, samt en med xp , mit problem er at min ME kan godt se xp men xp kan ikke se ME .
jeg kan kopier ell hente filer fra xp maskinen med maskinen med Me, men ikke omvent.
er der nogen her i dette forum der kan hjælpe ?

mvh Hardy
Husk at behandle andre , som du selv vil behandles?

Kommentar
Fra : VMEK

Dato : 04-09-03 23:31

Kører du med servertildelt IP eller fast IP ?
Har du husket at dele drevene på begge maskiner ?

/VMEK

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 04-09-03 23:33

Denne er til Win 98 men jeg tror du kan bruge den til ME.
start>instillinger>kontrolpanel>nætværk>klientprogram til .....>
tilføj>protokol>tilføj>microsoft>rul ned til netbeui>ok>fil og udskrifdeling>
hak i andre brugere skal have adgang til mine filer>ok
Her kan du lige se og rette computernavn og arbejdsgruppe navn (skal være det samme på alle comp. i netværket)>ok
din 98 CD-rom bør allerede ligge i "skuffen"
Det burde være det hele.

Kommentar
Fra : hardy

Dato : 04-09-03 23:37

Hej VMEK.
Jeg køre med ADSL , og har en svits ,og dynamisk ip . Og har delt alle driv på både ME og XP maskinerne.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 04-09-03 23:42

Prøv at pinge.
start>programmer>tilbehør>kommandopromt>efter C: skriv sådan
C:\>ping computernavn og tryk enter
Emesen.

Kommentar
Fra : hardy

Dato : 04-09-03 23:43

hej emesen.
det har jeg gjort.men jeg har et problrm med xp med hensyn til protokoler, det ser ikke ud som om at jeg kan installere de same protokoler som i ME.
Det ser ivertifal ikke ens ud , der tænker jeg på navne på protokolerne.
MVH Hardy

Kommentar
Fra : hardy

Dato : 04-09-03 23:47

PS glemte at fortæle at både ME og XP maskinen kan gå på internettet , uden problemer.
MVH Hardy

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 04-09-03 23:48

Xp plejer selv at installere protokoller - mener jeg.
De er ikke ens - XP er NT teknologi og virker lidt anderledes.
Har du pinget den anden vej.
Har begge en hånd under en mappe.
Emesen.

Kommentar
Fra : Per.Frederiksen

Dato : 04-09-03 23:51

Har du huste af dele drev/foldere på WinXP?

Kan WinXp se sig selv når du kigger på andre computere?

mvh. Per

Kommentar
Fra : Per.Frederiksen

Dato : 04-09-03 23:55

Rettelse,
har du husket at del drev/foldere på ME?
Kan ME se sig selv når du vælger andre computere?

mvh. Per

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 04-09-03 23:56

Dette er fra win 2000 og gælder måske også XP.
kontrolpanel>netværksforbindelser>lanforbindelse>egenskaber>netkort>konfigurer>
avanceret>duplex>auto står begge ens
Der skulle gerne i egenskaber for lan være 4 hak og 4 komponenter.
Emesen.
NB. jeg lukker nu

Kommentar
Fra : hardy

Dato : 05-09-03 00:07

HEJ ALLE.
For at hvere helt korekt .ja ME kan se sig selv , men det sjove er at når jeg går ind for at se andre computer kan jeg kun se pc1 "win ME" og ikke XP (pc2)men går jeg ind i ME stifinder kan jeg se alle driv som er delt på XP og kan kopire både fra og til XP (pc2) fra ME maskinen???????.
Men ikke omvent.
MVH Hartduy

Kommentar
Fra : JASO

Dato : 05-09-03 08:31

Hvis du har software-firewall på din ME maskine, har du så tjekket om det er den der lukker af ?

Kommentar
Fra : hardy

Dato : 05-09-03 12:52

Hej jaso
Der er ikke firewall på me maskinen .
men jeg har løst problemet ved at installere et net kort mere i hver pc´er .
i skal ha mange tak alle sammen for at hvile hjælpe.
MVH Hardy.

Kommentar
Fra : JASO

Dato : 05-09-03 13:06

... og så med statiske IP adresser ?

Kommentar
Fra : petermeter

Dato : 06-09-03 23:24

HALLOOOOO! ME var (endnu et) EKLATANT fejlskud fra Microsoft. Tag en backup på dine ME filer, og opdater din comp. 2 til XP. Bottomline .... GLEM ME!...

Annuller spørgsmålet
Fra : hardy

Dato : 04-02-07 16:51

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål