/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Hvordan "kører" KanDu hos dig lige nu?
Fra : Franksp
Vist : 342 gange
100 point
Dato : 04-09-03 22:13

Ja, Hvordan "kører" KanDu hos dig lige nu?
Hos mig kører KanDu, enormt langsomt, meget lange ventetider på "billedskift". Jeg har testet min egen opkobling, 8 gange, og jeg får i hvert fald mere end jeg betaler for. Jeg har kabelModem hos TDC, og betaler for 512Mb, og får p.t. 815Mb som download.
Lige nu er der 240 KanDu brugere online.
Er der en ide i, at rette en samlet henvendelse til KanDu? Hvis JA, vil jeg gerne gøre det.
Statistisk vil der være 20% der svarer på dette spørgsmål. Det svarer til, at jeg får 48 svar.
Jeg håber på, at få mange svar.

Med venlig hilsen
Frank

Kommentar
Fra : S.B.L

Dato : 04-09-03 22:21

Hejsa.
Jeg er med!
Hvor kan jeg teste min hastighed?

Mvh
Bue

Kommentar
Fra : erling_l

Dato : 04-09-03 22:30

Det glæder mig lidt, at det kører dårligt ved dig - var nemlig ved at overveje en total reinstallering, fordi jeg troede, det var min opsætning, der var tiltet - jo - det kører rigtigt dårligt, tak. Det må være ud fra divicen: Vi sætter hastigheden lidt ned, fordi vi har opserveret, at du skriver lidt langsomt !!

Mvh Erling

Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 04-09-03 22:39

Hej S.B.L.

Jeg ved ikke om du kan bruge dette link, som jeg har fået oplyst af min Internetudbyder. Prøv det, og kom tilbage med en kommentar, om du kunne bruge det.

http://www.supportweb.dk/service/speedtest/index.asp

Jeg er spændt på at høre om du kan teste din opkobling.
Hvordan er du iøvrigt opkoblet?

Med venlig hilsen
Frank

Kommentar
Fra : S.B.L

Dato : 04-09-03 22:45

hej frank.

Linket virkede fint - jeg får ca 550 mb og betaler for 512 via tdc oncable.

Tak.

Mvh
Bue

Kommentar
Fra : S.B.L

Dato : 04-09-03 22:47

>Frank
På siden var der også en zip man kunne hente ned - for at få det til at gå hurtigere - kan jeg mon bruge den??

Bue

Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 04-09-03 22:49

OK Bue, det er vel samme udbyder, som jeg har. Det er egentligt rart at vide, at der er andre der kan bruge denne hastighedstest.

Mvh
Frank

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 04-09-03 22:55

Lånte lige ex'ens hul i nettet; TDC 1024Kbit : Den gennemsnitlige hastighed er udregnet til 1475 Kilobit per sekund over 3 målinger.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 04-09-03 22:58

Ja Bue, det kan jeg godt se, nu du siger det. Det ved jeg ikke. Jeg går i seng nu, da jeg skal tidligt op i morgen, kl 05.00, da jeg skal en tur til Aalborg og jeg bor i Odense.
Jeg vil prøve at undersøge det i løbet af week-enden, da en af mine kammerater er medlem af bestyrelsen i antenneforeningen. Så jeg vender tilbage, forhåbentlig med et svar du kan bruge.

Med venlig hilsen

Frank

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 04-09-03 23:07

Lige nu - som en motorvej med overhaling og det hele.
256/128 ADSL
Emesen.

Kommentar
Fra : ofa

Dato : 04-09-03 23:09

Lånte også hullet,men får en meget svingende downl ,fra 228--4??.Har Tele2 med 512, på intet tidspunkt i nærheden af 500.
Mvh Ole

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 04-09-03 23:09

Nåe ja - ved dette indlæg - måske uden overhaling - det svinger åbenbart.

Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 04-09-03 23:15

Hej Molokyle, din

Det var en positiv overraskelse, at få et indlæg fra dig. Det er jeg glad for. Det giver mig en optimisme for, at jeg/vi stadig - med mellemrum - kan forvente at høre fra dig.

Til emesen. Hvilken udbyder har du? Kan du bruge linket? til at måle din hastighed?

Nu er det VIRKELIGHED, Godnat og på gensyn i morgen.
Frank

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 04-09-03 23:23

TDC/adsl/netkort/netkort/hub 10mbit/hub 10:100/netkort/mig
Testdata hentetid : 1.742 sekunder
Testdata størrelse : 50 Kilobyte binære data
Anslået liniehastighed : 234.2 Kilobit per sekund
Overførselshastighed : 28.7 Kilobyte per sekund

Kommentar
Fra : technet

Dato : 05-09-03 02:04

det er dette jeg får
Testdata hentetid : 0.062 sekunder
Testdata størrelse : 50 Kilobyte binære data
Anslået liniehastighed : 6580.6 Kilobit per sekund
Overførselshastighed : 806.5 Kilobyte per sekund

så jeg skal nok ikke klage
( ja jeg er tilbage på en kigger)

Kommentar
Fra : swarn

Dato : 05-09-03 16:16

Hej med jer!!!

Jeg har prøvet det link som "Franksp" gav her, også vil jeg godt hører om vi skal værer tilfreds eller hvad,
Vi er på nettet med Dansk Bredbånd, og er koblet direkte på med et kabel som er tilsluttet en Switch, hvor der er sat 2 maskiner til,

Her er hvad der blev sendt retur til mig, hvad siger det jer, hvis der er en der vil fortælle os lidt om det.

"Hastigheden er 3709.1 Kilobit per sekund - svarende til 454.5 Kilobyte per sekund.
Måledata for denne hastighedstest
Testdata hentetid : 0.11 sekunder
Testdata størrelse : 50 Kilobyte binære data
Anslået liniehastighed : 3709.1 Kilobit per sekund
Overførselshastighed : 454.5 Kilobyte per sekund
Den gennemsnitlige hastighed er udregnet til 15686 Kilobit per sekund over 3 målinger."

Hilsen Swarn/Hvidovre

Accepteret svar
Fra : technet

Modtaget 100 point
Dato : 06-09-03 00:06

swarn >> for at sige det rent ud så kan du ikke regne med de målinger der er foretaget.
tallene skulle vise dig om din opkobling yder det optimale ..
istedet kan du prøve at downloade en lidt større fil på ca 10 mb
og så kan du se hvilken hastighed du downloader med .
feks. en opkobling på 512kb vil have noget i den retning her 50 kb/sek til 55 kb/sek i overførselshastighed

Godkendelse af svar
Fra : Franksp

Dato : 17-09-03 09:16

Tak for svaret technet.