/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
T68i eller m55 ?? kom nu lidt hjælp
Fra : chris13ml
Vist : 508 gange
100 point
Dato : 04-09-03 21:33

Hvilken telefon skal jeg vælge ??
Hvad er jeres mening ?

Accepteret svar
Fra : bjergtrolden

Modtaget 100 point
Dato : 05-09-03 00:20

Nu arbejder jeg selv indenfor mobil branchen og kan fortælle at T68i er den mest brugte telefon til test af alt muligt - det er lidt en mønster telefon, da den overholder alle standarter for mobiltelefoner - WAP, MMS o.s.v.. Men det er så tilgængæld også det mest rosende man kan sige om den - jeg bryder mig ikke om menuen, for slet ikke at tale om farveskærmen, men telefonen kan håndterer billeder i op til 640x480, så hvis du skal bruge den med kamara, skal du ikke forvente at du kan se ret meget af de billeder du tager eller har på telefonen - men som sagt en ok telefon - stabil og iorden.

M55 er på samme niveau som T68i'eren, den afviger lidt fra standarterne da den udover at understøtte den gamle wpa standart også understøtter lidt af den nye - wap 2.0, men desværre ikke hele wap 2.0.
Personlig kan jeg bedre li menuen i m55'eren, kamara og skærm er lidt det samme, men den lyd chip der ligger i m55'eren er betydelig bedre end T68i'eren. Men det afgørende punkt for mig vil være at M55 har mulighede for at downloade billeder, programmer og ringetoner direkte fra din pc - ikke over mobil nettet (læses gratis).

Men sådan er vi jo så forskellige. Men hvis det var mig der skulle vælge, ville det helt klart være M55'eren.

Bjergtrolden
PS. Jeg arbejder ikke hos siemens.........

Kommentar
Fra : chris13ml

Dato : 05-09-03 15:08

ok mange tak, vil stadig gerne have andres meninger !!!!

Godkendelse af svar
Fra : chris13ml

Dato : 05-09-03 15:11

Kommentar
Fra : mobilguy

Dato : 09-09-03 17:22

jeg synes personligt at t68i er en god telefon jeg har en selv den er stabil og der kan ligge forholdsvis mange sms på og jeg er ikke enig med bjergtrolden for jeg kan da godt overføre fra computer et ekstra punkt t68i har men som siemens m55 har er bluetooth som er fremtidens trådløse standard og m55 har heller ikke infarød.
jeg har en ven som har en siemens m55 og han ville hellere have t68i.
men det er op til dig selv men jeg ville vælge t68i også fordi at siemens m55 har et eller andet mærkeligt blink ude på siden og jeg tror på at det er sådan en alle folk rander rundt med snart fordi den er så billig så vælg en t68i.

hilsen mobilguy.

Kommentar
Fra : mobilguy

Dato : 09-09-03 17:22

jeg synes personligt at t68i er en god telefon jeg har en selv den er stabil og der kan ligge forholdsvis mange sms på og jeg er ikke enig med bjergtrolden for jeg kan da godt overføre fra computer et ekstra punkt t68i har men som siemens m55 har er bluetooth som er fremtidens trådløse standard og m55 har heller ikke infarød.
jeg har en ven som har en siemens m55 og han ville hellere have t68i.
men det er op til dig selv men jeg ville vælge t68i også fordi at siemens m55 har et eller andet mærkeligt blink ude på siden og jeg tror på at det er sådan en alle folk rander rundt med snart fordi den er så billig så vælg en t68i.

hilsen mobilguy.

Kommentar
Fra : chris13ml

Dato : 09-09-03 17:25

ok tak

Kommentar
Fra : bjergtrolden

Dato : 10-11-03 21:14

Jeg kom lige til at tænke på dig Chris - hvad syntes du om prisudviklingen på T68i .......