/ Forside/ Interesser / Dyr / Katte / Spørgsmål
10  HelleBirg.. 1440
hankat
Fra : bambi65
Vist : 584 gange
20 point
Dato : 21-01-02 19:56

Hej
Jeg har et stort problem jeg har købt en norsk skonkat (hankat) som pluslig er begynt at tisse på puder i senge og stole m.m.
jeg har aldrig haft hankatte før kan du hjælpe mig
hvad kan jeg gører for at få ham til at stoppe han er 8 mdr. nu.
vi har sat 2 kattebakker op men det har ikke hjulpet,
vi har også en hundkat men hun er steriliseret. og en dansr - svensk gårhund.
hvis det kan hjælpe dig
håber du kan hjælpe
hilsen Anitta

Accepteret svar
Fra : AnnetteS

Modtaget 30 point
Dato : 21-01-02 20:05

Få ham kastereret!
Han er nu så gammel, at han er begyndt at afmærke sit territorie over for andre katte.

Kommentar
Fra : bambi65

Dato : 21-01-02 20:13

En hankat skal værer 1 år for at blive kastereret og der er jo så 4 mdr. i nu det er langtid

Kommentar
Fra : AnnetteS

Dato : 21-01-02 20:32

min første hankat var 6 mdr gammel da han blev kastereret og det hjalp fra den ene dag til den anden med trinteriet.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 21-01-02 20:16

"bambi65" <bambi65.news@kandu.dk> wrote in message
news:onZ28.2493$Eu2.400510@news010.worldonline.dk...
> Hej
> Jeg har et stort problem jeg har købt en norsk skonkat (hankat) som
> pluslig er begynt at tisse på puder i senge og stole m.m.
> jeg har aldrig haft hankatte før kan du hjælpe mig
> hvad kan jeg gører for at få ham til at stoppe han er 8 mdr. nu.
> vi har sat 2 kattebakker op men det har ikke hjulpet,
> vi har også en hundkat men hun er steriliseret. og en dansr - svensk
> gårhund.
> hvis det kan hjælpe dig
> håber du kan hjælpe
> hilsen Anitta

Jeg går ikke ud fra at din hankat er kastreret endnu? Til gengæld er jeg
ret sikker på at det ville løse problemet.

Altså: afsted til dyrlægen

Hilsen
Lisbeth
--
~No outfit is complete without a few cat hairs~
********** http://cutiecats.tripod.com ************
=======Nu med MASSER af nye billeder...=======

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 21-01-02 20:19

> jeg har aldrig haft hankatte før kan du hjælpe mig
> hvad kan jeg gører for at få ham til at stoppe han er 8 mdr. nu.

Hej Anita

Du skriver ikke om han er kastrert, men det lyder som om han ikke er? Hvis
jeg var dig ville jeg i morgen tidlig ringe til dyrlægen og få en tid til at
få ham kastreret, inden strinteriet bliver en vane.
Langt størstedelen (måske 95%?) af alle hankatte vil strinte, hvis man ikke
kastrerer dem, og din hankat er lige den "rigtige" alder til at begynde på
det nu.

MVH Grit

--
Ginkgo Norske Skovkatte
http://www.dk-ginkgo.dk/

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 21-01-02 20:20

Hej Anitta

Jeg tror det vil hjælpe endda fjerne problemet med en neutralisering, og
faktisk er det jo homonale svingninger han gennemgår lige nu. Det er
ydermere i ca den alder at hankatte begynder at markere/strinte, og urinen
bliver stærkere.
Der er forskel på hankatte, nogen kan gå som fertile et helt langt liv uden
at strinte, men hvor andre starter meget tidlig med at markere teritorium,
så jeg vil råde dig til at tage til dyrlæge og få ham neutraliseret.
Missehilsner fra Birgitte
www.truetrust.dk

"bambi65" <bambi65.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:onZ28.2493$Eu2.400510@news010.worldonline.dk...
> Hej
> Jeg har et stort problem jeg har købt en norsk skonkat (hankat) som
> pluslig er begynt at tisse på puder i senge og stole m.m.
> jeg har aldrig haft hankatte før kan du hjælpe mig
> hvad kan jeg gører for at få ham til at stoppe han er 8 mdr. nu.
> vi har sat 2 kattebakker op men det har ikke hjulpet,
> vi har også en hundkat men hun er steriliseret. og en dansr - svensk
> gårhund.
> hvis det kan hjælpe dig
> håber du kan hjælpe
> hilsen Anitta
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>

---
DK. True Trust
Outgoing mail is certified Virus Free.
Checked by AVG anti-virus system (http://www.grisoft.com).
Version: 6.0.314 / Virus Database: 175 - Release Date: 11-01-2002

Kommentar
Fra : korater

Dato : 21-01-02 21:14

En hankat skal værer 1 år for at blive kastereret og der er jo så 4 mdr. i nu det er langtid

Hvem har dog fortalt dig at en hankat skal være 1 år før den må kastreres? Den opdrætter/dyrlæge har ikke fulgt med i den nyests forskning om kastration. Det er korrekt at de sekundære kønstræk (store kinder) enten er længere tid om at udvikle sig eller slet ikke udvikler sig efter kastration, men til gengæld bliver vækstpladerne i knoglerne ved at udvikle sig - så faktisk bliver en hankastrat (som kastreres forholdsvis tidligt) ofte lidt større end hankatte der ikke bliver kastrerede.
mvh Camilla

Kommentar
Fra : HelleS

Dato : 03-04-02 14:11

Min dyrlæge anbefaler at en kat kastreres når den vejer mindst 2 kg. Begge mine katte blev kastreret da de vejede ca 2,5 kg og de er begge store flotte katte.