/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Ingen bundtræk i sfx??
Fra : stefli
Vist : 398 gange
60 point
Dato : 04-09-03 17:05

Hej.
Jeg har en sfx som ikke kører helt som jeg vil have at den skal. Den accellererer ikke ordentligt fra 0-ca.15 km/t. Da jeg købte den var der 3g ruller i, og der startede problemet så småt. Derfor fik jeg et tip om at sætte 5,5g ruller i, og det hjalp lidt tid. Så kom problemet igen, og jeg sendte den til service, hvor de rensede karburatoren for mig (ca. 1 uge siden). Det hjalp også indtil nu, hvor jeg har problemet igen. Det er som om den ikke vil "tage gassen" med det samme. Også når man løfter baghjulet. Hvad skal jeg gøre for at få den til at trække ordentligt fra bunden??? (gider ikke vilde tunsæt) Jeg er ved at være rimlig desperat!!
M.v.h Steffen

Kommentar
Fra : Jon

Dato : 04-09-03 20:48

Det lyder som et kaburator problem, hvordan lyder din motor når den ikke vil trække ordentligt ?

Kommentar
Fra : stefli

Dato : 04-09-03 21:04

Den lyder fint. Den tøver bare lidt med at tage gassen med det samme. Den bliver i lave omdrejninger indtil 15 km/t.

Accepteret svar
Fra : Jon

Modtaget 60 point
Dato : 04-09-03 21:09

Hmm.... har du prøvet at skrue på din kaburator, og prøve at indstille lidt og se om det hjælper ? I øvrigt kan du købe en indsugningsforstærker til et par hundrede kroner den sørger for at din scoot for bedre gas respons (det du mangler)

Kommentar
Fra : stefli

Dato : 05-09-03 16:32

har skruet. Kan ikke få det bedre end det er.

Godkendelse af svar
Fra : stefli

Dato : 05-09-03 21:37

Tak for svaret Jon. Så må jeg have mig sådan en.

Kommentar
Fra : Purezombie

Dato : 09-09-03 08:45

Prøv dig frem indtil du finder de rigtige ruller til din scooter så den trækker fra 0 til måske 30 uden problemer.
Du skal så prøve dig frem indtil du får de rigtige der passer.

Kommentar
Fra : Jon

Dato : 09-09-03 09:04

Har du prøvet at tjecke din kilrem om den er gammel og "bollet", det kan være den der glider. Ellers kan du smække en lidt kraftigere koblingstrykfjeder i, så burde den trække lidt bedre!

Kommentar
Fra : stefli

Dato : 09-09-03 19:02

Min kilrem ser fin ud (har kun kørt 4400 km). Jeg glemte forresten at sige at den kun gør det når den er varm. Så er det som om at den ikke vil ordentligt op i omdrejninger før den begynder at trække. Når den er kold trækker den skide godt op til 30, hvor den lige står stille i 2 sekunder før den trækker op til 50. Kan det være chokeren drukner den når den er varm, og ikke har behov for alt det benzin??? Hvis det er tilfældet, hvordan justerer jeg det så???

Kommentar
Fra : Jon

Dato : 09-09-03 21:10

Hmmm.... ved ikke hvordan man instiller automatisk choker, bruger altid manuel choker kaburator på mine maskiner...