/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Afinstallation
Fra : Better_Performance
Vist : 505 gange
100 point
Dato : 04-09-03 08:16

Jeg har installeret et program, som jeg senere har fået rodet for meget rundt i, og har derfor afinstalleret det, for at geninstallere.

MEN det er tilsyneladende ikke afinstalleret, der ligger stadig en masse filer og roder rundt, med det resultat, at jeg ikke kan geninstallere fra bunden.

Mon der er nogen der kender et godt program til at fjerne et program fuldstændig fra maskinen??

Jeg kører Windows XP Pro

Kommentar
Fra : stj

Dato : 04-09-03 08:30
Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 04-09-03 08:34

Det har jeg prøvet, men det fjerner ikke programmet fra min harddisk

Kommentar
Fra : stj

Dato : 04-09-03 08:46

Der ligger en glimrende vejledning til regcleaner på denne adresse.
www.danskforalle.dk/verktoej/regnclean/regclean4.html
stj

Kommentar
Fra : briani

Dato : 04-09-03 09:30

Hejsa
Better_Performance

Prøv først at gå ind i registreringsdatabase
Start-kør-skriv regedit-klik på ok
Når du er inde
Tryk på ctrl+b
Så vil der komme en søgeboks frem
Prøv at skrive navnet på det program der skal slettes
Og bliv ved på den måde,indtil den siger søgningen er slut.

Prøv også dette lille tip.

I Windows er det muligt at afinstallere de fleste programmer, man kan bare vælge Tilføj/Fjern programmer i Kontrolpanelet og så får man en oversigt over programmerne. Problemet er bare, at hvis man sletter et program uden at bruge dets afinstalleringsprogram, bliver det stående på listen, men man kan ikke fjerne det, for det er jo allerede slettet. For at fjerne det, skal man starte registreringseditoren. Derefter skal man gå ind til folderen HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Uninstall. Her kan man se alle de programmer, der ligger i afinstallringslisten. Hvis man vil fjerne et program, skal man blot markere dets nøgle og trykke på delete og efter genstart af Windows skulle problemet være løst.
MVH Brian

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 04-09-03 09:50

Problemet er, at jeg har afinstalleret det fra kontrolpanelet som ovenfor beskrevet, men det bliver liggende i listen, jeg har efterfølgende fjernet mappen med programmets filer fra computeren, men der ligger tilsyneladende stadig rester et eller andet sted, for når jeg prvøver at geninstallere kommer installations programmet op med muligheder for at modificere, samt reparere den eksisternde installation, og det lykkes ikke på den måde at få det til at virke

Kommentar
Fra : wal

Dato : 04-09-03 10:00

Hej Har du programmet på cd eller diskette . gå op i tilføj/fjern programmer isæt cd eller diskette som du har programmet på. find progremmet tryk på fjern program.

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 04-09-03 10:13

Wal:

Det er jo det jeg har beskrevet ovenfor, at jeg har forsøgt

Kommentar
Fra : wal

Dato : 04-09-03 10:24

OK det tænkte jeg ikke lige på. Prøv at installerer programmet igen . Og der efter tilføj/fjern program.

Accepteret svar
Fra : mrhan

Modtaget 100 point
Dato : 04-09-03 12:47

Hvad er det for et program du har problemer med..:???
Prøv dette program, det har løst en del for mig............ :
Windows install cleanup
nederst på denne side kan du dl en version til win XP :
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=http://support.microsoft.com:80/support/kb/articles/Q238/4/13.ASP&NoWebContent=1

Det er ikke alle programmer den kan tage....men den nappede blandt andet en virus scanner jeg havde problemer med......
Held og lykke
mrhan

Kommentar
Fra : haeggelin

Dato : 09-09-03 12:34

Kør Regedit og så på alle nøgler når du har skrevet navnet på det du har problemer med og hvergang der så bliver vist en 'nøgle' så tryk på del og bekraft du vil slette den, gentag så med firmanavn for programmet og slet også dem der har med det program du har problem med, men paspå du ikke har flere programmer fra samme firma, for så skal du virkelig vide hvad du må slette.
Pøj V.H haeggelin

Godkendelse af svar
Fra : Better_Performance

Dato : 17-09-03 10:30

Tak for svaret mrhan.