/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
HVa GøR et.....
Fra : Mr.Stock
Vist : 538 gange
100 point
Dato : 21-01-02 12:21

Dav!!

jeg tænkte på jeg ville godt købe et variomaticsæt til min sonic...
hvor køber jeg sådan et sæt?? og hva mærke kan i anbefale..??
bliver ens optræk ikke øget + lidt mer topfart af såadn et sæ???

håber i kan hjælpe mig!! eller har nogle bedre råd!!
det eneste jeg har gjort er, at jeg har pillet skiverne.. så den kører kun 60-65 km/t, med et skod optræk.. og den måtte gerne køre 70/75 km/t med et okay optræk!! ikke for vildt vel!!!
også ville jeg høre hvor meget mindre kører sonic'en end speedometeret viser!!?

på forhånd tak!!

MvH... Daniel..

ps. i må godt komme med nogle links, hvor præsis finder den varer der kan hjælpe mig!!

Accepteret svar
Fra : vestergade

Modtaget 110 point
Dato : 21-01-02 13:44
Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 21-01-02 13:21

Hej Daniel!

www.scooter-racing.dk har nogle variomatic-sæt. Hvis det var mig der skulle
købe nu, ville jeg nok købe Malossi.
Vario´n giver ikke topfart, men optræk/bundtræk....
Du kunne fx. købe en Malossi sport (47mm) cylinder....så skulle den
gernerende omkring de 70-75.....senere kunne du jo så sætte udstødning og
gearing i, så skulle den ihvERTfald køre godt

"Mr.Stock" <Mr.Stock.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:xIS28.2298$Eu2.381605@news010.worldonline.dk...
> Dav!!
>
> jeg tænkte på jeg ville godt købe et variomaticsæt til min sonic...
> hvor køber jeg sådan et sæt?? og hva mærke kan i anbefale..??
> bliver ens optræk ikke øget + lidt mer topfart af såadn et sæ???
>
> håber i kan hjælpe mig!! eller har nogle bedre råd!!
> det eneste jeg har gjort er, at jeg har pillet skiverne.. så den kører
> kun 60-65 km/t, med et skod optræk.. og den måtte gerne køre 70/75 km/t
> med et okay optræk!! ikke for vildt vel!!!
> også ville jeg høre hvor meget mindre kører sonic'en end speedometeret
> viser!!?
>
> på forhånd tak!!
>
> MvH... Daniel..
>
> ps. i må godt komme med nogle links, hvor præsis finder den varer der
> kan hjælpe mig!!
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>

Kommentar
Fra : Mr.Stock

Dato : 21-01-02 15:26

Kasper Hauge wrote:
Hvis det var mig der skulle
købe nu, ville jeg nok købe Malossi.
Vario´n giver ikke topfart, men optræk/bundtræk....
Du kunne fx. købe en Malossi sport (47mm) cylinder....så skulle den
gernerende omkring de 70-75.....senere kunne du jo så sætte udstødning og
gearing i, så skulle den ihvERTfald køre godt

MAlossi, hvorfor malossi!! og hva gør jeg når jeg modtager det sæt, er det lige til at sætte på??? og hvordan vliver optrækket efter der, i forhold til nu, hvor jeg kun havde pillet skiverne!! 47mm cylinder malossi!! er det en fed nok cylinder??? gearing .. hva gør den???

Vestergade wrote: Har du fået maskinen lavet efter dit uheld ??

øhh nej!! jeg kan ikke tage mig sammen til at skille den ad og gi skjoldene til en autolakere og bagefter gi 1500,- for det!!

Kommentar
Fra : Mr.Stock

Dato : 21-01-02 15:28

KlIP KLiP 8-----<.......... Variomatic Speed Control, mrk. Polini??? hva med den sammen med en 47 mm cylinder???

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 21-01-02 17:08

> også ville jeg høre hvor meget mindre kører sonic'en end speedometeret
> viser!!?
Jeg ville foreslå at du fik den målt efter en bil... Sådan plejer jeg at
gøre.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 21-01-02 17:32

Nå en sonic har fået fjernet skiverne og viser 70 på speedo kører de som
regel ikke mere end 60....

--
Hilsen Morten Christensen

ICQ#: 143629522
"Mr.Stock" <Mr.Stock.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:xIS28.2298$Eu2.381605@news010.worldonline.dk...
> Dav!!
>
> jeg tænkte på jeg ville godt købe et variomaticsæt til min sonic...
> hvor køber jeg sådan et sæt?? og hva mærke kan i anbefale..??
> bliver ens optræk ikke øget + lidt mer topfart af såadn et sæ???
>
> håber i kan hjælpe mig!! eller har nogle bedre råd!!
> det eneste jeg har gjort er, at jeg har pillet skiverne.. så den kører
> kun 60-65 km/t, med et skod optræk.. og den måtte gerne køre 70/75 km/t
> med et okay optræk!! ikke for vildt vel!!!
> også ville jeg høre hvor meget mindre kører sonic'en end speedometeret
> viser!!?
>
> på forhånd tak!!
>
> MvH... Daniel..
>
> ps. i må godt komme med nogle links, hvor præsis finder den varer der
> kan hjælpe mig!!
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 21-01-02 18:31

"Kasper Hauge" <hauge@hansen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:3c4c0817$0$224$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Hej Daniel!
>
> www.scooter-racing.dk har nogle variomatic-sæt. Hvis det var mig der
skulle
> købe nu, ville jeg nok købe Malossi.
> Vario´n giver ikke topfart, men optræk/bundtræk....

hvis du sammenligner en org vario og en polini skulle polini'en gerne have
en større diameter = højere gearing = højere tophastighed

> Du kunne fx. købe en Malossi sport (47mm) cylinder....så skulle den
> gernerende omkring de 70-75.....senere kunne du jo så sætte udstødning og
> gearing i, så skulle den ihvERTfald køre godt

jah, så triller den fint, så mangler han bare noget andet end en sonic at
sætte det på =)

og hvis du så iøvrigt gider læse www.usenet.dk så ville du vide at din
quotning er pisse irriterende at se på

--
MVH
Michael Frederiksen
Honda SFX
ICQ: 121663556

Kommentar
Fra : leifnel

Dato : 22-01-02 03:00

"Tobias Jensen" skrev d. 21-01-02 17:08 dette indlæg :
> > også ville jeg høre hvor meget mindre kører sonic'en end speedometeret
> > viser!!?
> Jeg ville foreslå at du fik den målt efter en bil... Sådan plejer jeg at
> gøre.
>
Hvorfor tror du at et bilspedometer er mere nøjagtigt end et knallertspedometer?

Hvis du kan finde et stykke landevej med kilometerpæle, så tag tid på f.ex. en km hver vej, og gå i gang med lommeregneren.

Eller vent til du går i en radarfælde :-]

Leif

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 23-01-02 10:27

"Morten Christensen" <m-astrup@mail1.stofanet.dk> wrote in message
news:3c4c42bd$0$245$ba624c82@nntp03.dk.telia.net...
> Nå en sonic har fået fjernet skiverne og viser 70 på speedo kører de som
> regel ikke mere end 60....

Hvad så med en Piaggio Zip? Skiven og 'røret' i potten er fjernet.
Speedo viser 50, er der meget unøjagtighed i sådan et meter?

//e-SKape

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 24-01-02 12:03

"leifnel" <leifnel.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:8A338.2652$Eu2.421034@news010.worldonline.dk...

> Eller vent til du går i en radarfælde :-]

Og husk at de viser 3 km for lidt under 100km/timen og 3% for lidt over 100
km/timen.

--
_
|_|
| er (DK - Esbjerg)