/ Forside/ Interesser / Dyr / Hunde / Spørgsmål
10  vaxen 2670
Hvorfor er hundens næse våd og kold??
Fra : CLAN
Vist : 565 gange
2 point
Dato : 03-09-03 22:15

Lidt utraditionelt måske... men der skal gang i denne streng. Derfor dette indslag for at komme øverst på listen over de sidste 25 igen - kald det bare reklame ("betalt reklame")
Kig ind og vær' med på "Hvorfor er hundens næse våd og kold?" på http://www.kandu.dk/dk/spg/21834
Det rigtige svar belønnes med "fuld havre" (500) - points hæves dag for dag, eller helt op, når det rigtige kommer på ovenfor anførte "tråd"
Søren

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 03-09-03 22:17

Jeg søger og søger og søger... "hjerne" "fysiologi" "anatomi" ...you name it, they dont got it!!!!!!!!!!!!!!

Kommentar
Fra : tom34

Dato : 03-09-03 22:22

Hejsa jeg har lige sendt en mail til nordjyllands dyreadfærdsklinik for at se hvad de har at sige til det, de hyler nok af grin men va"
VH Tom

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 03-09-03 22:31

Hej til jer allezusammen
Glædeligt at se hvilken iver der fremvises
Helt ærligt, så tror jeg ikke der er nogen, der giver sig til at hyle af grin. Den er åbentbart lidt mere kryptisk end først antaget.... jeg troede også bare liiiige, men blev hurtigt klogere. Det er der vist efterhånden mange som er, selv fagkundskaben
Søren

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 03-09-03 22:36

NB: Til jer som undres, over at jeg er hjemme før torsdag, så skyldes det at "formen" skulle flyttes. Vi var for mange ombord, så jeg meldte mig (ofrede mig virkelig) frivilligt til at smutte hjem to dage før tid - slet ikke fordi jeg fik to dage mere fri
Søren

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 03-09-03 22:36

Jeg startede i sin tid hele gedemarkedet ved at spørge vores underviser i faget natur & teknik på Aalborg Lærerseminarium... jeg glæder mig MEGET til triumferende at knalde en afhandling på 20 sider i katederet, mens jeg ser hoverende ud!

Har skimmet "hunden vor ven" af Roger Abrantes - nope!!!.
"Dus med din hund" af Eberhart trumler... nope!!!

Suk...

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 03-09-03 22:38

Jeg startede i sin tid hele gedemarkedet ved at spørge vores underviser i faget natur & teknik på Aalborg Lærerseminarium... jeg glæder mig MEGET til triumferende at knalde en afhandling på 20 sider i katederet, mens jeg ser hoverende ud!

Har skimmet "hunden vor ven" af Roger Abrantes - nope!!!.
"Dus med din hund" af Eberhart trumler... nope!!!

Suk...

Kommentar
Fra : tom34

Dato : 03-09-03 22:42

jeg er heller ikke tvivl om at det her nok skal blive sjovt hvis vi alle sammen sender mails til samlige dyrekliniker i hele landet med det samme spørgsmål
Tom

Accepteret svar
Fra : emesen

Modtaget 12 point
Dato : 03-09-03 23:05

Det kan godt være jeg ikke ved hvorfor hunden har en våd snude, men jeg ved hvordan den fik den.
http://www.caryn.com/francis/creative/wet-nose.html
Og det er ganske vist.
Emesen.

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 03-09-03 23:11

nårh, den var sød eyvind! lille vuf!

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 03-09-03 23:18

et fakta:

Normaltemperaturen er mellem 38 og 39 grader C. Et stykke over menneskets, og der først tale om feber, når temperaturen overstiger 39 grader.
http://hjem.get2net.dk/Mathiasen/sygdomme.htm

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 03-09-03 23:26

et til:

Hunde har ikke svedkirtler. Derfor er eneste mulighed for at komme af med overskudvarmen, at hunden trækker vejret hurtigere. Hunderacer med flad snude har større tilbøjelighed til at få hedeslag end andre racer.
http://www.dyrenesdoktor.dk/search/hobbydyr2-u130.htm

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 04-09-03 14:37

Jamm. Christina, har du ikke set dine små vovser daffe af sted på et blankt gulv i sommervarmen? De efterlader da fugtige fodspor, som hurtigt damper væk, selvfølgelig. Men den fugt kan da kun komme fra svedkirtler på poterne. Så hunde HAR da svedkirtler.

Godkendelse af svar
Fra : CLAN

Dato : 05-09-03 15:59

Tak for svaret emesen. Lidt humor skal der også være plads til
Diverse links osv. bør I nok indsætte på original tråden http://www.kandu.dk/dk/spg/21834
Go' weekend til jeg alle - gentager lige denne så den kommer øverst igen
Søren

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 05-09-03 16:21

Selv tak - og her kan ses hvordan en våd snude ser ud:
http://www.dognoses.com/
Emesen.