/ Forside/ Interesser / Fritid / Andet fritid / Spørgsmål
10  Klaudi 3672
Metaldetektor
Fra : rcn
Vist : 1800 gange
100 point
Dato : 21-01-02 09:53

Jeg vil gerne forære min kære fader en metaldetektor, men kender intet til dem. Han er amatørarkæolog og vil bruge den i forbindelse med udgravninger.
Det findes flere mærker, men er der nogen, der kan hjælpe mig med kvaliteten? Og erfarringer iøvrigt.

Rikke

Accepteret svar
Fra : vestergade

Modtaget 100 point
Dato : 21-01-02 13:34

Hej

Jeg har en Bror som går utroligt meget op i arkæologi (amatør) Han investerede i en Metaldetektor til omkring 7000Kr.
Jeg har fundet den på :http://www.sjovfritid.dk/ Jeg spurgte ham til råds angående dit spørgsmål. Hans kommentar var, at skulle din Far have noget der virkelig kunne søge, så ville han anbefale den han selv har købt. Men en af hans kammerater har en anden noget billigere model ,-men for ham er den bare sagen. Han ville ikke påstå at man man skulle betale en formue for en Detektor,-men en middelklasse-pris ville nok være passende.

MH
Vestergade

Kommentar
Fra : rcn

Dato : 22-01-02 12:09

Tak for linket.
Der er dog adskellige produkter at vælge imellem. Har din far nogle erfarringer at øse af? Hvilke er for primitive og hvilke er så avancerede at den nærmest kan brygge kaffe selv? Den tager han nemlig selv med i en termokande
Kender han nogle foreninger eller lig. der kan give nogle gode råd fra sig?

Mange hilsner

Rikke

Kommentar
Fra : rcn

Dato : 22-01-02 12:10

Tak for linket.
Der er dog adskellige produkter at vælge imellem. Har din far nogle erfarringer at øse af? Hvilke er for primitive og hvilke er så avancerede at de nærmest kan brygge kaffe selv? Den tager han nemlig selv med i en termokande
Kender han nogle foreninger eller lig. der kan give nogle gode råd fra sig?

Mange hilsner

Rikke

Kommentar
Fra : briani

Dato : 22-01-02 14:01

Hej Rikke
Først og fremmest vil jeg starte med at fortælde dig at jeg intet ved om metaldetektor
så det jeg skriver er noget jeg har læst på nettet.
Først og fremmest skal din far vide dette
at i danmark er det ikke tilladt at bruge metaldetektor i privat eller statsejet skove
læs mere om det her på dette links
http://home6.inet.tele.dk/jvs63/sandager/metaldet/metaldet.htm
Desuden har jeg fundet et forum om emnet metaldetektor-her kan man både stille spørgsmål-og læse en masse andre indlæg om metaldetektor her
http://www.hotforum.dk/hotforum/instance/9E96F4D2.nsf/topic?OpenView
Til slut vil jeg bare sige at priserne som jeg kan læse mig frem til er meget forskellig
desuden syntes jeg det er en sød tanke at forærer sin far sådan en
MVH Brian

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 27-01-02 03:31

Hej Rikke,

Bountyhunter detektorer er god kvalitet og de kan fås til ml. 1200-6000 kr.
De kan købes online på www.sjovfritid.dk

mvh,
Anders

Kommentar
Fra : Detektorfreak

Dato : 19-02-07 23:35

Ovenstående butik sælger ikke længere metaldetektorer.
Bounty Hunter og andre gode mærker kan købes her http://www.detektorshop.dk og iøvrigt er der en masse interessant læsestof om metaldetektorer og amatør akæologi på Danmarks Detektorforum - se www.detekt.dk

Alle arkæologiinteresserede skulle virkeligt kigge fordi!