/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
hvordor hænger win95rpc ved nedlukning
Fra : ambeck
Vist : 420 gange
50 point
Dato : 21-01-02 09:11

Jeg har det irriterende problem, at et program ved navn win95rpc ikke kan lukke ned af sig selv når jeg lukker windows ned. Jeg kører win98 og problemet har kun været der i nogle måneder. Jeg ved ikke hvor det kommer fra og om jeg kan komme af med det. Og jeg er træt af at den proces skal have speciel besked om at afslutte.

Kommentar
Fra : summer

Dato : 21-01-02 11:07

Jeg tror det er et levn fra win95. Du har måske på et tidspunkt haft et win95 prg installeret. Denne funktion har win98 overtaget. Prøv at søge på win95rpc i Regedit. Hvis den findes der ude til højre så slet den og genstart. Hvis dette ikke hjælper, så vend tilbage.

Accepteret svar
Fra : briani

Modtaget 50 point
Dato : 21-01-02 12:28

Hej ambeck
Prøv at hente denne regcleaner version 4.3.3.780 her
http://www.jv16.org/
den kan med garanti nem finde og fjerne det program der driller dig
Når du instalerer programmet er den på engelsk-men du kan under fanen options vælge at få den på dansk
en virkelig god regcleaner der virkelig rydder godt op
MVH Brian

Kommentar
Fra : briani

Dato : 21-01-02 12:42

Tillæg
Hvis det ikke lykkes at finde den med regcleaner-så gå om i regedit som summer foreslår
Start-kør-og der skriver du regedit-og klikker på ok-så kommer du ind i reg-men inden du starter med at fjerne noget derommefra så tag lige for en sikkerheds skyld en backup af den-det gør du på følgende måde-klik på fanen registreringsdatabase og klik på eksporter registrringsdatabasefil-
når det er gjor trykker du på dit tastatur ctrl+b og du kan se en søgeboks komme frem-der skriver du navnet win95rpc og klikker på find næste-kommer der noget frem med det navn højreklikker du på den-og vælger slet-når det er gjort skal du have søgeboksen frem igen-og prøv at skrive navnet igen-sådan bliver du ved til der ikke er flere med det navn-du slutter af med at genstarte
Brian

Kommentar
Fra : summer

Dato : 21-01-02 13:32

Hvis et eller andet går galt, kan han jo lave en restore af reg. hvis der ikke går mere end fem dage.

Kommentar
Fra : ambeck

Dato : 21-01-02 13:45

Jeg ved sådanset godt hvordan man sletter via regedit, men kunne godt tænke mig at vide hvor skidtet kommer fra, hvad det skal bruges til og om andre har set det samme.På internettet antydes at det har noget med cookies at gøre og det er nok lige meget, men hvis det er en del af mine egne applikationer, så får jeg det vel at vide.Og forkortelelsen 'rpc' er det responce personal computer eller er det remote ..?

Kommentar
Fra : vestergade

Dato : 21-01-02 14:07

Hej

Summer har ret i sin kommentar. Jeg kom til at tænke på at spørgsmålet har været oppe her på "kandu" for et stykke tid siden, fandt frem til det,-der kan du læse hvordan det hænger sammen :
http://www.kandu.dk/dk/spg/1527

MH
Vestergade

Kommentar
Fra : vestergade

Dato : 21-01-02 14:15

PS:
`rpc`= (Remote Procedure Call) baseret fil .

MH
Vestergade

Kommentar
Fra : summer

Dato : 21-01-02 14:57

Tænk spm Vestergade ref. har jeg selv svaret på. Hukommelsen er ikke hvad den har været :)
I win98.se RPC i reg.databasen under HKEY_CURRENT_USER > Software > Microsoft > Windows > Explorer > Doc Find Spec MRU Her står b) "RPC" c) win95 d) wmsg.

mv
summer

Godkendelse af svar
Fra : ambeck

Dato : 21-01-02 15:28

Det der med webhancer lyder interessant. Den har jeg været ude i før da jeg skulle installere adobe photoshop , som gik i stå indtil jeg dræbte processen webhancer

Kommentar
Fra : vestergade

Dato : 21-01-02 15:31

Lige et piv fra mig------Det er da summer der hovedsaglig har besvaret dit spørgsmål,-------skulle han ikke ha`haft dine point ???????

MH
Vestergade

Kommentar
Fra : ambeck

Dato : 21-01-02 16:01

Det kan du ha' ret i, men jeg krydsede bar af og nu er det vist for sent. Hcad skal jeg gøe ved det?

Kommentar
Fra : summer

Dato : 21-01-02 16:07

ambeck, det bare ok. Hvis du istedet vil bruge regcleaner til det, så værsågod. Det er bare lidt af en omvej :)
vh
summer

Kommentar
Fra : vestergade

Dato : 21-01-02 16:44

Undskyld jeg ikke kunne holde min mund,-!
ambreck>> Du er åbenbart ny her,--hvis der kommer et "formodet svar" som du ikke synes så godt om , kan du altid afvise det og give en "Kommentar" du synes bedre om- dine point. Nu kan du ikke rigtigt gøre noget ved det,-men som "summer" skriver er det ok. Hovedsagen er selvfølgelig også, at du har fået nogle ideer til at løse dit problem.

MH
Vestergade

Kommentar
Fra : ambeck

Dato : 22-01-02 12:09

Nu har jeg prøvet at køre efter at jeg slettede programmet C:\Program Files\webHancer\Programs\whAgent.exe på normal vis og det har tilsyneladende hjulpet Det blev ikke nødvendigt at rense ud med regedit, for der blev ryddet op af windows selv. Nu er jeg bare spændt på om det perklede program dukker op igen. Så det betyder vel at Parkenss skal have æren. Men alle de andre fiduser kan bruges i fremtiden, for det er nok ikke sidste gang dyret kører dumt. Tak til alle.

Kommentar
Fra : nmt

Dato : 22-01-02 18:54

Whagent.exe er et bagdørsprogram. Den og lign så som Cyberdoor kan fjernes med Adaware, findes på www.aware.com