/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Trådløs / Spørgsmål
10  peet49 1440
Trådløst Netværk hvordan og kan det lade~
Fra : barrett
Vist : 513 gange
200 point
Dato : 03-09-03 16:46

Jeg har ISDN og vil gerne lave et trådløst netværk hvor min stationære, bærbare og 2 printere kan benyttes trådløst
Jeg forestiller mig at begge computere vil kunne bruge internettet uden at den der p.t. har modemet på skal være tændt.
Og ligeledes at den bærbare kan printe uden at pc-en som p.t. har den tilsluttet skal være tændt.
(Jeg har ikke en dyt forstand på de dele, men jeg håber jeg har formuleret det så det er forståeligt)

Er der nogle der kan sige mig og det kan lade sig gøre og hvis det kan hvad jeg så skal bruge af udstyr ?

mvh
Barrett

Kommentar
Fra : G.L.Jensen

Dato : 03-09-03 17:00

Jamen det kan det nok godt.. Du skal brug en trådløs router m/ accesspoint,trådløse netkort (899,- i Kvickly X-tra)... Det nemmeste vil nok være, at lave en server, og så dele din internet forbindelse derfra. Brug f.eks Win98SE på serveren, for der er funtionen "Del internetforbindelsen" nemlig i. Den er også i WinME, men den har jeg ikke selv nogen erfaring med... Tilslut serveren til routeren, og dine printere til serveren, og del dine printere. Men husk at serveren SKAL være tændt hele tiden. Ellers virker tricket ikke.

Kommentar
Fra : erling_l

Dato : 03-09-03 18:34

Først: Netværket kan du godt få til at virke via en trådløs router, der understøtter ISDN. Se strengen her for yderlige hints: http://www.eksperten.dk/spm/239231 . Modemet sidder efter routeren, så du kan godt starte fra begge PCere.

Hvis du skal kunne printe uden tændt PC, skal du købe en router, der ligeledes understøtter en printer - hvis printeren er tilsluttet PC'en, skal denne være tændt.

Så: 1 stk ISDN trådløs router med printerudgang, kabler mellem PC'ere og router, så skal det kunne køre.

Mvh Erling

Kommentar
Fra : erling_l

Dato : 03-09-03 18:39

Har ledt lidt videre, og det kniber med at finde et sådan modem. De skal såmænd nok findes, men ellers kunne det jo være et alternativ at købe en almindelig router med printerudgang og dertil et accespoint til trådløst.

Mvh Erling

Kommentar
Fra : 120566

Dato : 19-09-03 13:58

Første krav er en ISDN router, dvs. et ISDN modem med router.
Nok ikke noget af det letteste at finde, idet det ikke er det der er solgt mest af i DK.
Herefter skal du så have et Wireless Accesspoint - det skulle der derimod ikke være noget problem i
at skaffe sig, men husk at det skal være UDEN router, ellers løber du ind i problemer.

Alternativ er at du vælger f.eks. en trådløs base fra Siemens -
Gigaset 4170 som indeholder ISDN modem samt telefoni.
Eller I-Gate Lan som er trådløs netværk med ISDN.
Se mere her :
http://www.my-siemens.com/MySiemens/CDA/Index/0,1046,DK_da_0_product%253AHO%252FNW%252FNWG,00.html

Kommentar
Fra : grow

Dato : 23-11-03 13:48

Hvis din nuværende ISDN router bliver tilkoblet computeren med et normalt LAN-kabel (Ikke krydset) kan du blot købe en trådløs router ( Jeg benytter en Topcom Skyr@cer WBR 244. Pris ca. 800,- ) og evt. en USB-Wireles til din bærbar (Topcom Skyr@cer USB 3511 pris ca. 300,- ) Denne router indeholder 4 stk. faste tilslutninger og 4 stk. Wireles.

Erling_l har ret i at du må holde din computer med printer tændt når du vil udskrive, men det er til at leve med, da det kun er under udskrivning. God fornøjelse!