/ Forside/ Teknologi / Internet / Hjemme sider / Spørgsmål
10  refi 3578
Navn på hjemmeside.
Fra : fredag
Vist : 251 gange
50 point
Dato : 03-09-03 13:30

Jeg har lavet en hjemmeside og kunne godt tænke mig at der i browsertoppen (blå felt) står hvad min hjemmside hedder
i stedet for at der ligenu står ny side 1....

Hvordan laver jeg det ???

Kommentar
Fra : VMEK

Dato : 03-09-03 13:42

Åben siden i din HTML-editor eller bare i Notepad.
I headeren - altså mellem <head> og </head> indsætter du følgende linie:

<title>NAVNET PÅ DIN SIDE</title>

/VMEK

Kommentar
Fra : stj

Dato : 03-09-03 13:42

Hvilket program har du lavet hjemmesiden i?
stj

Kommentar
Fra : fredag

Dato : 03-09-03 13:49

HAr prøvet med title, men der sker ikke noget hvis jeg får den vist i browseren, jeg laver hjemmesiden i frontpage.

Kommentar
Fra : stj

Dato : 03-09-03 14:15

Du kan evt. når du f.eks. er inde på kandu.dk, gå op i linjen foroven
vælg vis - kilde, her kan du se hvordan det skal stå. Du kan evt. copy and paste.
Du kan også, når du laver din side i frontpage højreklikke på den færdige side - vælg page proporties -
her kan du indsætte din titel.
stj

Kommentar
Fra : fredag

Dato : 03-09-03 14:50

Har jeg prøvet, der sker ikke noget. Har ikke prøvet at oploade ændringer, skal det gøres inden jeg kan se om det virker ???

Kommentar
Fra : stj

Dato : 03-09-03 14:55

Ja, du skal gemme dine ændrede sider og derefter uploade dem.
stj

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 03-09-03 15:01

<title> Denne hjemmeside... </title> skal stå mellem <html> og <head> , eks. :

Kode
<html>
<title> Hjemmeside... </title>
<head>
...
</head>
<body>
...
</body>
</html>

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : fredag

Dato : 03-09-03 15:20

Desværre, nu har jeg også oploadet det ændringer, men der er stadig ikke sket noget.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 03-09-03 15:28

Fredag!
Har du startet med at oprette et websted på din egen computer.
Emesen.

Kommentar
Fra : fredag

Dato : 03-09-03 15:34

Nej !!!

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 03-09-03 15:47

Åben Front Pages>filer>ny>websted>den stiller sig på "websted med en side" og den foreslår en adresse på din computer(den kan laves om hvis du har oprettet en mappe til den, ellers bare)>ok
Nu har du et Front Pages websted på din comp. med hvad der hører til.
Senere kan du udgive>filer>udgiv websted> med den adresse hvor webstedet skal ligge.
I filer>vis i web-browser>kan du bedre se resultatet af dit arbejde.
Emesen.

Kommentar
Fra : fredag

Dato : 04-09-03 11:37

Til MOLOKYLE: Min title vil ikke stå der hvor du har besrevet det. Hvergang jeg gemmer flytter den sig under head igen. ????????
Og til Emesen, jeg har nu lavet et websted, men resultatet er der samme.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 04-09-03 16:16

filer>ny>side>tom side>ok>gem>filnavn =abc >titel>rediger>hallo>gem
filer>vis i web-browser>nu står der Hallo øverst til venstre.
Det er sidenavnet som står øverst på linien.
Emesen.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 04-07-04 10:38

Anybody home ? I'm gone ...forever </MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 04-07-04 10:38

Anybody home ? I'm gone ...forever </MOLOKYLE>