/ Forside/ Interesser / Hus og have / Murerarbejde / Spørgsmål
10  janik 840
Kvalitet af tysk cement?
Fra : viffer8811
Vist : 4074 gange
50 point
Dato : 02-09-03 23:21

Jeg har fundet et godt tilbud på cement fra tyskland, 30 kr. for 25 kg leveret, sælger siger naturligvis det er bedre end ålborg cement, er der den store forskel på cement eller skal jeg bare slå til og håbe på at skidtet binder?
Nicolai

Kommentar
Fra : VMEK

Dato : 03-09-03 00:17

Tja....Tyskland er jo ikke en "banan-republik", så mon ikke kvaliteten er OK.
Tyskerne er jo kendt for "Ordnung muss sein"

/VMEK

Kommentar
Fra : JensT

Dato : 03-09-03 00:29

Leveret? ... Det er jo billigere end transportprisen alene.

Kommentar
Fra : JensT

Dato : 03-09-03 00:33

har du et varenavn / et link til produktet?

der er forskel på cement !! - Og jo Tyskland er en banan-republik - Der er næsten lige så meget fup og svindel som i USA.

Forestil dig for eksempel.. Jeg har 1000M3 flyveaske jeg skal af med.. ahh ich kann es mit cement binden.. und dan billig verkaufen - Det binder nu også man skal bare bruge mere

mvh
Jens

Kommentar
Fra : viffer8811

Dato : 03-09-03 00:46

Nej jeg har ikke noget navn på den , endnu, en "lille" forglemmelse, prisen er naturligvis ikke ved en pose men en palle leveret.
Nicolai

Kommentar
Fra : erling_l

Dato : 03-09-03 00:57

Generelt kan du regne med, at der er forskellige former for kvalitet indenfor alle byggematerialer - det hænger ikke sammen med, hvor vidt det er tysk eller ej, men stort set kun sammen med prisen. Jeg turde godt købe cement og andet fra Tyskland, men jeg ville klart undersøge, om det er et meget billigt produkt i forhold til deres normale markedspris (altså, er der evt. flere andre mærker at sammenligne med) eller det faktisk er markedsprisen, der bare er billigere. Hvis det er det generelle prisleje, så køb det da.

Jeg har ikke selv handlet tysk cement, men jeg har til gengæld købt tysk isolering (ganske vist i en dansk butik), og der skræmmer sporene i alt fald: Isoleringsevnen var på papiret det samme, men ulden var elendigt spundet, bla. med større "klumper" af glas osv.. Så mit råd er altså: Undersøg tingene ordentligt inden du bare hopper på....

Mvh Erling

Kommentar
Fra : viffer8811

Dato : 03-09-03 01:07

Jeg har ikke mulighed for at tjekke normal prisen, men har cement nogle krav det skal opfylde feks. som olie hvor man har API klasifisering så man har noget at gå efter?
Nicolai

Kommentar
Fra : JensT

Dato : 03-09-03 01:21
Accepteret svar
Fra : JensT

Modtaget 50 point
Dato : 03-09-03 01:25
Kommentar
Fra : viffer8811

Dato : 03-09-03 01:42

Tak for det, jeg må ringe i morgen og se om der står noget på sækkene. Godnat, Nicolai

Godkendelse af svar
Fra : viffer8811

Dato : 17-09-03 21:45

Tak for svaret JensT.