/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
Flere kontoer i outlook
Fra : audi
Vist : 437 gange
50 point
Dato : 20-01-02 21:53

Jeg har en email konto i outlook på to forskellige PC'er , de køre netværk ,men der er ingen servere.
De køre på det samme kabelmodem . Mit problem er at når man tjekker email på en af dem , modtager
den fra begge kontoer. Så hvad gør man for at de ikke modtager email fra begge kontoer.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 20-01-02 23:00

Sun, 20 Jan 2002 20:52:52 GMT, skrev "audi"
<audi.news@kandu.dk>:

>De køre på det samme kabelmodem . Mit problem er at når man tjekker
>email på en af dem , modtager
>den fra begge kontoer. Så hvad gør man for at de ikke modtager email fra
>begge kontoer.

Der medfølger kun en postkasse til dit kabelmodemabonnement, så
umiddelbart kan du ikke gøre noget ved det.

Men du kan jo altid oprette et gratis netbasisabonnement eller
bruge f.eks. http://www.mailme.dk
--
med venlig hilsen
Knud
http://home13.inet.tele.dk/smedpark/
Svar kun i nyhedsgruppen - tak! E-mails besvares ikke.

Kommentar
Fra : Lgj

Dato : 20-01-02 23:30

Vælg den samme konto på begge pc´er.

Kommentar
Fra : rcn

Dato : 20-01-02 23:31

Du kan sagtens sætte dit outlook op til at modtage fra flere konti eller fra kun een. Jeg er dog ikke helt klar over om jeg har forsået dit problem korrekt.
Under funktioner/konti/post/egenskaber/generelt krydser du af om du ønsker at medtage den pågældende konto når du henter post.

Rikke

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 21-01-02 08:55

En måde er måske denne:
På den ene PC afmærker du "Medtag denne konti ved synkronisering" i Funktioner/Konti/Egenskaber/Generelt, for den konto som pgl PC
skal have email fra.
Og omvendt på den anden.
Dette er selvfølgelig kun muligt hvis de to PC har hvert sit adressekartotek

vh
Jan

"audi" <audi.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse news:z_F28.2486$XA5.393460@news000.worldonline.dk...
> Jeg har en email konto i outlook på to forskellige PC'er , de køre
> netværk ,men der er ingen servere.
> De køre på det samme kabelmodem . Mit problem er at når man tjekker
> email på en af dem , modtager
> den fra begge kontoer. Så hvad gør man for at de ikke modtager email fra
> begge kontoer.
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>

Kommentar
Fra : audi

Dato : 21-01-02 18:00

Jeg har nu prøvet alle forslag fra jer (vestergade, lgj, rcn, og jan) men de modtager stadigvæk hinandens post.
Så indtil videre tror jeg at knud's svar er det rigtige. Jeg køre outlook ver. 6.0 hvis det er til hjælp.

Accepteret svar
Fra : dk

Modtaget 50 point
Dato : 22-01-02 15:53

Den eneste måde det kan lade sig gøre på er
at oprette 1 ny mailkonto.
d.v.s. du skal betale for 2 mail adresser.
altså 2 kontoer med hver sin konto
opretter du flere mail bokse under det samme
brugernavn/konto vil den som
logger på først modtage mail'en.