/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MacOS / Spørgsmål
10  hawaii7 570
hjælp til mac - netværk
Fra : piakj
Vist : 1033 gange
200 point
Dato : 02-09-03 15:11

jeg er på højskole - de kører på "macos 9.2" det kan jeg bare ikke. Min nye lærer er heller ikke så stærk i dette, men kan man ikke oprette mapper og så adgangsbegrænse dem?
Hvordan finder jeg ud af hvor mit fællesdrev er det må der da være når vi har 15 mac på et netværk?
Og hvad er mac ens eget "hardisk" eller drev?
Jeg vil være meget taknemmelig for et par tips etc....
hilsen en der ligenu elsker pcere

Accepteret svar
Fra : wahlstroem

Modtaget 200 point
Dato : 04-11-03 21:46

Når der er tale om OS 9.2 (9.X) har man altid rettigheder til de filer som ligger på ens egen HD. Hvis man skal "dele" filer med andre skal de oprettes som brugere, samt så skal "arkivdeling" slås til. derefter skal du dele rettigheder ud til de enkelte mapper som du ønsker at dele med andre! prøv evt. at se i hjælpemenuen, her er der mange gode tip!

Kommentar
Fra : Boneard

Dato : 18-12-03 01:18

Hvor ligger din højskole.... se her, det var noget for jer. http://www.simplit.dk

Godkendelse af svar
Fra : piakj

Dato : 30-06-04 00:40

Tak for svaret wahlstroem.