/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Kandu.dk / Spørgsmål
10  arne.jako.. 6470
REGNING TIL ANNONCØRERNE I TIPS?
Fra : 3773
Vist : 341 gange
100 point
Dato : 02-09-03 13:24

Nu ligger der igen tre "reklame-tip" i streg. Hvad vil Kandu? Er det kun Zonker der skal smides ud, for at stjæle reklameplads? Hvad med alle unlockerne?

Tips er snart kun reklamer.

Accepteret svar
Fra : ans

Modtaget 110 point
Dato : 02-09-03 13:39

Enig i at der skal være fælles regler for alle, der bruger kandu, som gratis relame. Det skal ikke kun være en person, som det skal gå ud over.

mvh ans

Kommentar
Fra : ans

Dato : 02-09-03 13:40

ups til gratis reklame

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 02-09-03 13:43

Men der står jo ingen steder at man ikke må reklamere for sin egen lille virksomhed eller hjemmeside! Zonker blev smidt ud grundet "personlig hetz" mod kandu samt kandus brugere, + mærkelige forsøg på kapring af kandubrugere.

Reglerne burde strammes op, så alle ved hvad planen er med tips og Tricks. Må man reklamere for sin hjemmeside? Må man bruge pladsen til at søge forhandlere til diverse sære produkter, man forsøger at sælge? Må den lille købmand reklamere for sine agurker? Kandu må melde klart ud.

Mvh Christina

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 02-09-03 13:55

Se her skingur

Tip: http://www.kandu.dk/dk/tip/5002

Citat:
Tip : "Gratis reklame !"

Fedt forum her !
Enhver form for reklame for enhver lille fusker biks tillades.
Utroligt at de ikke vil have penge for reklamerne her.

og kig lige her:

Uddrag fra fra mail fra Rasmus, kandu:

Der er kun en grund til at Zonker er blevet smidt ud af kandu.dk, og det
er alt hans reklame snavs.

En bruger stiller et spørgsmål, Zonker skriver til brugeren "Du kan læse
svaret her", hvorefter han har oprettet svaret på sit eget site. Dette
er umoralsk og ikke velset her på kandu.dk. Alt hvad han skrev på
kandu.dk var for egen vindings skyld.

Vi har også lige smidt AndersJensen (Zonker) ud fra kandu.dk, af samme
årsag. Vi har hele tiden vidst at dette var Zonker, og lod ham være, men
desværre begyndte han forfra på sin reklamekampagne. Hvis han virkelig
ønsker at køre så massiv en reklamekampagne så kunne han jo begynde at
betale for den som andre gør.

såehhh...........

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 02-09-03 13:58

Et godt tip (for kandu altså) kunne jo være at fabrikere en regning, og fremsende denne til "annoncørerne". Sikke så nogle fede præmier der kunne blive til nr 1, hver den første.

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 02-09-03 14:06

Den reklameværdi der er i at reklamere på Kandu er selvfølgelig ikke uden værdi, men jeg tror nu ikke det er det helt vilde. Jeg tror ikke det kan undgås helt, folk bruger bare andre måder at reklamere på, som: >>vil I ikke lige være søde, at komme med lidt konstruktiv kritik af min hjemmeside<< osv...osv..

Hvorfor ikke bare springe over de tips, lade være med at give dem point..altså ignorerer dem???

Kandu er et godt site, specielt også fordi det er gratis Hvis der skal tages "brugerbetaling" for reklame, vil det hurtigt blive et problem om hvad der er reel reklame og hvad der er hjælp.... og hvad bliver det næste så, der skal tages penge for??!!!

// Toupie

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 02-09-03 14:08

Jamen, det har da stadig ikke noget med gældende regler at gøre. Zonker er et kapitel for sig, og tippet om reklamer er skrevet af en eller anden gig, der gerne vil have opmærksomhed. Der er INTET fra kandus side om, at man ikke må rekalmere.

Dermed har jeg ikke sagt at jeg synes det er iorden at reklamere for dette og hint, jeg siger bare at der tilsyneladende ingen regler er for om man må eller ej, medmindre man hedder zonker og vil kapre kunder til sit eget site. Selvfølgelig kan det ikke tolereres at svarene skal findes hos findsvar.dk for så ryger kandus koncept.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 02-09-03 14:13

Netop Toupie, der er ikke noget galt i at folk beder om en kritik af en hjemmeside, eller henviser til en forhandeler af dit eller dat i spørgsmål.

Men principielt kan jeg se noget galt i, at tipsene overfyldes med "gratis" reklamer for unlock, salg af det ene og det andet humbug. Ligeledes har vi tidligere været inde på bunkerne af meningsløse tips, hvor nogle har misforstået hvad tips skal bruges til. Man har så overfyldt tipsbunken med et sandt referat af ens surferresultater, hvilket jeg ivherttilfælde ikke kan se noget genialt i.

...og sidst men ikke mindst, læs lige Rasmus'es begrundelse for Zonkers afgang. Noget hænger ikke sammen.

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 02-09-03 14:17

Reklame for et privat homesite er vel strengt taget ikke at betragte som reklame i gængs forstand... hvis vi går ud fra at vi med reklame mener "kom og gør det her i stedet for det du plejer" eller "køb denne dims af mig". "Se min hjemmeside" er mere at betragte som et "se jeg har lavet denne her hjemmeside og hvis jeg ikke fortæller dig at den eksisterer får du aldrig set min hamster og min familie og hvad jeg ellers interesserer mig for"!

Hvis ikke vi passer lidt på, kan man snart ikke skrive tips om noget som helst. "Kom Kaffegrumsen i Dit Rosenbed" AV, der var sørme en reklame for kaffe!

Tips der opfordrer til noget ulovligt er i uoverenstemmelse med Kandu... jeg erindrer at da jeg loggede på første gang i sin tid, poppede der en tre sider op med alt det jeg måtte og ikke måtte. Bl.a. stod der at jeg skulle tale ordentligt og ikke støde nogen med grimme billeder, gøre noget ulovligt etc etc. Desværre kan jeg ikke finde denne side igen, for jeg ville egentlig godt se om der stod andet klogt. Desværre kan jeg pt ikke logge ud - ellers ville jeg have oprettet mig med en ny profil for at få mulighed for at læse hele dynen igen!

iøvrigt er jeg ret enig med toupie... reklameværdien kan ikke være voldsomt stor herinde!

mvh Chrisitna

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 02-09-03 14:24

Næh, der kan du så have ret Skingur, men det er alligevel tæsketræls med alt det lo.. i tips'ene. Problemet er jo at der er et gigantisk gennemtræk i tips, så du aldrig en kinamands chance for at fange det, hvis der skulle komme noget genialt (som du ikke lige tilfældigvis abonnerer på). Okay, så kan man abonnere på hele dynen, men så får du jo netop en milliard mails med alle reklamerne.

Men det er måske bare folks pli man skal appellere til?

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 02-09-03 14:37

Der er den klare forskel at "zonker" reklamerede for sit eget site, der var meget lig Kandu´s .....altså i konceptet.... og det er IKKE ok. Alt det andet reklame der er her, er for andre ting. Jeg syntes ikke de to ting kan sammenlignes.

At vi mennesker er forskellige, er meget tydeligt herinde.....nogen syntes én ting er ok, andre ikke - men der skal være plads til os alle - med og uden fejl Det er bestemt ikke alle tips jeg syntes er lige brugbare, men det er ikke noget jeg gider bruge tid på at korrigere. Jeg syntes det er helt fint når nogle brugere, gør andre opmærksomme på at de lige skal "klappe hesten" vedr. tips, men lad det blive ved det... Jeg er sikker på at teamet bag Kandu selv regulerer på disse ting, hvis de syntes det bliver for meget

// Toupie

Godkendelse af svar
Fra : 3773

Dato : 02-09-03 14:45

Tak for svaret ans.

Lukker nu, vi kommer ingen vegne her.

>Skingur: Tryk på copyright bjælken nederst der står det.

>Skingur/Toupie: Jeg ser ingen forskel. Sælger du bumsecreme er det for egen vindings skyld. Ligeså hvis du unlocker eller har en side der hedder noget unævneligt. At siden så lige konkurrerer med denne her, er så bare et udtryk for et eller andet millimeter demokrati. Jeg er helt på det rene med at den gode Mogens Zonker har klovnet gevaldig rundt herinde, men igen - læs Rasmus' udlægning. Så reglerne må gælde, hverken eller. Alternativt set er det jo rent anarki.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 02-09-03 15:00

se http://www.kandu.dk/dk/userview.asp?uid=81172 + historikken!

Et eneste formål med at deltage her! Gratis reklame. Den er sgu da for tyk. Zonker pakkede det i det mindste en anelse ind, det gør den gut her ikke.

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 02-09-03 15:40

>3773.

Fed idé
[citat]
Sikke så nogle fede præmier der kunne blive til nr 1, hver den første
[/code]

Og så kører vi det stunt vi i anden tråd "talte" om - Så er der sgu noget ved det

Mvh
Ram

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 02-09-03 15:44

Yearh ram, du er sgu ikke uden fantasi. Det kunne være blæret med en tur til bahamas, eller noget i den stil.

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 02-09-03 15:45

Jeg er klar!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 02-09-03 15:46

> Øhh.... skal lige til Gran Canaria først - Er det OK??

Ram

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 02-09-03 15:46

Hvem lægger ud?

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 02-09-03 15:48

Ram

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 02-09-03 15:49

Gider sgu snart ikke høre mere om folk der sidder ned i solen og steger. Har lige snakket med en der sad i fyrre grader varme på Kreta....og nu skulle han op og have fadøl og salatbord!!!!!

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 02-09-03 16:09

>3773.

Plaster på såret. Det er først 17 dec, men jeg har jo dårlig tid til det her - skal jo pakke mv. Fik i øvrigt rejsen forærende. Blæret ik??

Spies koncept: All Inclusive. (osse våde varer) dvs. man skal kun ha' hæfteplaster og Codier med. Genialt!!

Ram

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 03-09-03 13:54

>Ram, jeg ved sgu snart ikke om ikke jeg skulle ønske dig en uges mavesvær eller Mogens Zonker på værelset ved siden af! Vi andre sølle stakler skal af trælse grunde vi ingen indflydelse har på, IKKE afsted. Det endda til trods for at jeg har arbejdet ferien igennem og kun haft sølle fire dage derhjemme.

Fedt nok at der er nogen der gider give den slags væk - hov, var det ikke næste måneds præmie, eller hvad?

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 03-09-03 13:59

>3773.

Det er også helt ufortjent, men den slags går jeg meget ind for.
zonker på værelset ved siden af.........hmmmm - Frist mig ikke over evne

Mvh
Ram

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 03-09-03 14:02

Nårh, ville bare høre hvad der var værst, Mogens eller tyndskid?

Ok, og jeg er meget mere tryg, når du selv synes du ikke har fortjent det.

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 03-09-03 14:06

>3773.

Mogens klart det værste.

Ej fortjent ....Det forringer ikke nydelsen nævneværdigt

Men jeg har faktisk været heldig i år. Mallorca i juni og nu GC i julen - Hvad kan en mand ønske sig mere??

Mvh
Ram