/ Forside/ Interesser / Hus og have / El-installationer / Spørgsmål
10  Bassebo 2677
www.alletiders-el-vvs.dk ELLER www.netsl~
Fra : xirb
Vist : 1229 gange
5 point
Dato : 02-09-03 12:03

Hej!
Jeg vil bare lige høre jeres meninger om hvor man bør købe sine el-artikler online??
Jeg har endnu aldrig købt el online før, så jeg har ingen erfaring med web-shoppene..

Men de to, der ser mest fornuftig ud umiddelbart er:
- www.netsalg..com
- www.alletiders-el-vvs.dk

Den første har dog priserne uden moms og man kan ikke betale med dankort. Den anden er dog fysisk længere væk fra min adresse..
Nogen, der har erfaring med dem, eller måske hellere vil anbefale andre?
(Eller måske vil I bare fortælle, at jeg er paranoid, og ingen bliver snydt på online-butikker nu om dage?)

Kommentar
Fra : xirb

Dato : 02-09-03 12:11

Ja, den hedder selvfølgelig "netsalg"

Accepteret svar
Fra : hedefelt

Modtaget 15 point
Dato : 02-09-03 12:17

Hvis man skal handle et nyt sted er det en god ide at lave en søgning op google - og også i grupperne - for det er som regel der man brokker sig over dårlige firmaer!

Ingen af stederne blev der dog fundet noget.

Næste sted man kan kigge er på www.cvr.dk og finde oplysninger om virksomhedens ejerforhold og hvor længe den har eksisteret!

Generelt kan man sige at man ikke bliver snydt mere på online salg end man gør i det traditionelle postordresalg - der er iflg. loven returret:
http://www.familieadvokaten.dk/lovsamling/Koebeloven.html

har selv købt en del over nettet gennem de seneste år - og er til dato endnu ikke blevet snydt - bare man ser sig for inden man forudbetaler en formue - så kan det ikke gå helt galt!

Michael

Kommentar
Fra : kpm10

Dato : 02-09-03 13:11

www.greenline.dk

De er rigtig gode og billige!

Kommentar
Fra : Marchwitz

Dato : 02-09-03 13:33

Jeg har ikke erfaringer med de nævnte firmaer.
Men jeg har selv lige bestilt noget vvs halløj hos www.lavprisvvs.dk
Inden jeg placerede min ordre, sammenlignede jeg priserne med de andre tilsvarende firmaer.
Og så udelukkede jeg konsekvent de steder hvor man ikke kunne betale via nettet.
Jeg har den filosofi, at hvis firmaet kan finde ud af at tilslutte sig pbs og netbankbetaling, og vel at mærke betale de gebyrer der er ved det, kan det ikke være helt galt.
Eller sagt på en anden måde: Alle og enhver kan lave en hjemmeside med salg af forskellige varer, men man skal nok være rimelig seriøs før man ofrer i dyre domme på en tilslutningsaftale med bankerne.
Desuden lagde jeg vægt på, at priserne var med moms og frit leveret. Jeg hader når der pludselig bliver lagt alle mulige ting oveni prisen.

Med venlig hilsen
Kim Marchwitz

Kommentar
Fra : xirb

Dato : 02-09-03 13:33

Tak for jeres kommentarer!
- Jeg har set lidt nærmere på det siden jeg skrev indlæget, og har nok nærmest bestemt mig for at bruge http://alletiders-el-vvs.dk

Grunden er, at de ser ud til at være billigst (også billigere end Green LIne) (på de ting jeg skulle have), og samtidig overholder de (tilsyneladende!) de krav, som der er..
En lille detalje jeg lige lagde mærke til, er at Greenlines priser er UDEN moms (hvilket vist er imod en eller anden lov eller forbruger-anbefaling), mens Alletiders-EL-VVS (langt navn..) er MED moms - så det skal man jo lige huske når man sammenligner priser..
Desuden ta'r de Dankort, og det er åbenbart en rimelig god fordel hvis der skulle opstå bøvl - så er det vist banken, der hænger på beten fremfor en selv!(?) :)

Kommentar
Fra : xirb

Dato : 02-09-03 13:37

Hej Marchwitz, du skrev lige dit indlæg samtidig med jeg var i gang med at taste - og det er (indirekte) den same pointe vi har med Dankort. :)
På samme vis kan man måske se, om de bare bruger en eller anden standard-shop, som man kan få hos Jubii eller Dandomain for en 100-las om måneden, eller om de tilsyneladende har udviklet deres egen.. (Det er dog nok lidt paranoia - hvis det med PBS er OK er man nok rimeligt sikker..)

Lavpris sælger dog vist kun VVS, og så skal jeg ha' mine el-artikler et andet sted..

Kommentar
Fra : xirb

Dato : 02-09-03 13:43

(For en "sikkerheds skyld" sammenlignede jeg doglige priser igen, og det ser ud til at alletiders-el-vvs.dk også er billigere end lavpris.dk - selvom der nu ikke er MEGET forskel..
Så med mindre, der kommer en skrækhistorie ind af døren inden aften, så snupper de sgu' hele ordren på både el- og vvs, så gør-det-selv-projketerne snarest kan komme igang..

Kommentar
Fra : Marchwitz

Dato : 02-09-03 13:49

Ja, lavprisvvs er kun vvs. Det var nu også mere ment som et eksempel.
Men jeg er blevet enig med mig selv om, at jeg kun vil handle steder hvor de tilbyder netbetaling.
Og så, som sagt, steder hvor prisen nemt kan gennemskues.

M.v.h. KM

Kommentar
Fra : Marchwitz

Dato : 02-09-03 13:52

PS.
Det værste ved den slags er nok, at når skidtet endelig bliver leveret har man ikke længere nogen undskyldning for ikke at gå igang.

KM

Godkendelse af svar
Fra : xirb

Dato : 04-09-03 10:30

Jeg bestilte hos http://www.alletiders-el-vvs.dk/ og det gik let og smertefrit m/hurtig levering.
Og ham jeg snakkede med derinde fra, var også ret hjælpsom pr. telefon, da jeg havde lidt tvivl om opsætningen af noget af det (*flovt*).
Så ja, nu mangler man bare tiden til at få det lavet.
:)

Kommentar
Fra : Marchwitz

Dato : 04-09-03 10:38

Vil det sige at du allerede har fået leveret det du bestilte?

KM

Kommentar
Fra : xirb

Dato : 05-09-03 10:21

Ja! Jeg ventede dog ikke helt til aften da jeg sådan set havde besluttet mig, så jeg bestilte lige efter jeg havde sammenlignet priser og skrevet indlæget om det..
Det kom med fragtmand, aner ikke om det er fast procedure, eller blot fordi jeg skulle ha' en stor sending - men dejligt hurtigt i hvert fald i det her tilfælde..

Kommentar
Fra : Marchwitz

Dato : 05-09-03 10:55

Det må siges at være hurtigt. -- Og svært at gøre bedre.

KM