/ Forside/ Interesser / Helbred / Andet helbred / Spørgsmål
10  transor 1971
Neglesvamp i næsen?
Fra : jens_poulsen
Vist : 1371 gange
50 point
Dato : 02-09-03 11:17

Hej alle
Jeg har i mange år lidt af neglesvamp på tåneglene, og nu har det så desværre bredt sig til mine fingernegle. Er der fare for, at det også kan smitte næsen og dermed give næsesvamp, hvis man piller næse med en finger der har en svampeinficeret negl? Jeg vil have meget svært at stoppe med at pille næse- vil det være bedst at bruge en kuglepen eller lignende istedet for fingeren indtil det er kureret?
Jeg hører gerne fra nogen som har erfaringer med svamp på fingerneglene..

Mvh Jens Poulsen, Silkeborg

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 02-09-03 11:38

gå til læge.....

Kommentar
Fra : ans

Dato : 02-09-03 12:11

Neglesvamp smitter, især hvis man ikke er renlig, fra negl til negl. Så det er ikke kun næsen du piller i, men også tæerne. Ad hvor ulækkert.
Find dig en anden hobby.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 02-09-03 12:21

Det næste vi skal høre om er vel om man også kan få hæmorider i næsen.

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 02-09-03 12:38

Borholdige stoffer er generelt svampe-uvenlige, så du kan måske fjerne eller dæmpe angrebene alle tre steder ved badning med en mild (tynd) opløsning i lunkent vand af borax og borsyre. For neglenes vedkommende tager det dage/uger/måneder, men du behøver ikke at soppe i det hele tiden. Lidt duppe/bade en gang om dagen kan med lidt held stoppe det. Lidt fortyndet Atamon i badevandet er heller ikke at foragte.

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 02-09-03 12:39

>Ans

Hæmorider i næsen har været udbredt i mange år, men fortrinsvis hos personer med røv i begge ender

Mvh
Ram

Accepteret svar
Fra : GeorgRotne

Modtaget 50 point
Dato : 19-09-03 19:15

jeg har haft samme (pinlige) problem i mange år, indtil jeg fandt en dejlig ung tøs som satte pris på netop denne egenskab. Gå ind på www.svampinaesen.dk og mød/chat med ligesindede. Det hjalp mig videre og jeg fik mod på at møde person af det modsate køn. Ellers ville jeg aldrig have mødt min elskede Rhinita!

Mange næselige hilsner

Georg!

Godkendelse af svar
Fra : jens_poulsen

Dato : 25-11-05 21:20

Tak for svaret GeorgRotne. Du er en knag. Dit svar og den glimrende hjemmeside, du anbefalede, fik overbevist min kone Else om de mange glæder ved næsesvamp i forbindelse med sovekammerhyggen. Vi er meget glade for det kompetente svar.
Mvh
Jens Poulsen, Silkeborg

Kommentar
Fra : ans

Dato : 25-11-05 21:40

jens_poulsen

Det tog mere end 2 år at finde ud af det