/ Forside/ Interesser / Fritid / Andet fritid / Spørgsmål
10  Klaudi 3672
Parabol Receiver,Sagem ISD 4150, strømfo~
Fra : richardt
Vist : 1426 gange
100 point
Dato : 02-09-03 11:09

Min Sattelit Receiver Sagem ISD 4150 har en defekt i strømforsyningen og jeg mangler et diagram.
Er der nogen der har et tip eller meget bedre, oplysning om hvor jeg finder et diagram.

Kommentar
Fra : fjellerup

Dato : 28-11-03 21:34

hej Richardt.
Jeg har selv lige haft problemet med en Amstrad reciver. Jeg fandt et firma i England, som sælger reperationskit til satelitrecivere og specielt til strømforsyningerne. Me dette kit følger de nødvendige " reservedele"+ en udførlig forklaring på hvilke komponenter der skal skiftes. Jeg har selv lige loddet på Amstraden, så nu er den oppe at køre igen. Problemet er at producenterne bruger alt for dårlige komponenter som ikke tåler den varme reciveren udvikler.
Firmaet kan nåes via nettet på adressen : WWW.GRANDATA.CO.UK og de sender til hele verden og modtager betaling via internationale kreditkort. Det tog 3 dage fra jeg bestilte til jeg havde varerne. Det skulle undre mig om de ikke skulle kunne hjælpe dig.
Fjellerup

Kommentar
Fra : f_j

Dato : 02-12-03 18:03

Jeg har checket firmaet og fandt desværre intet om Sagem.
F_J

Accepteret svar
Fra : fjellerup

Modtaget 100 point
Dato : 04-12-03 18:14

Hej igen.
Jeg er ked af at de ikke kunne hjælpe dig, men fortvivl ikke. Problemet med min strømforsyning skyldtes afbrændte modstande og elektrolytkondensatorer. Prøv at måle modstandende igennem med en multitester, selvfølgelig uden strøm på strømforsyningen. Hvis du ikke kender farvekoderne kan du downloade et lille program på adressen:www.linuxfromscratch.dk/elektronik/farvekod.zip. Her er også en lille forklaring til hvordan man aflæser. Hvis elektrolytkondensatorerne lækker vædske i bunden er de færdige. Prøv også at se på komponenterne i en lup, hvis de ser ud til at have været varme, er de højst sandsynligt færdige. Nye komponenter kan skaffes i de fleste velasorterede elektronikforretninger.
mvh Fjellerup

Godkendelse af svar
Fra : richardt

Dato : 17-03-04 10:34

Tak for svaret fjellerup.
Jeg har fået problemet klaret af en (tekniker) men du skal have tak for dine indlæg, som jeg også har kigget på, men det har jo taget lidt tid.
Venlig hilsen Jens Richardt