/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
sfc /scannow
Fra : Smukke_Ole
Vist : 258 gange
50 point
Dato : 02-09-03 09:37

Hej !

Jeg har lige prøvet at køre ovenstående på min XP Pro SP1.
Programmet starter fint, men kommer umiddelbart efter og beder om at få monteret CD ROM'en med SP1.
Når jeg så putter den i, får jeg en meddelelse om, at det er den forkerte CD FROM, men det er sgu' den, jeg brugte til opdateringen.

Er der nogen, der kan fortælle mig, hvad det er der sker ?

Smukke_Ole

Kommentar
Fra : Uffe29

Dato : 02-09-03 09:41

Det kan være at du har opdateret fra en anden..... ihvertfald afgiver installationen et nummer (versionsnummer) hvorfra den kan se at det ikke er den samme

Accepteret svar
Fra : Manse9933

Modtaget 60 point
Dato : 02-09-03 09:45

Har du prøvet at sætte din xp pro i først og før du trykker enter i cmd sfc /scannow
Manse9933

Kommentar
Fra : Smukke_Ole

Dato : 02-09-03 09:55

-> Uffe29

Nej, der har jeg ikke, men jeg har siden opdateringen med SP1 fra CD ROM'en kørt en Windows Update fra nettet. Der blev hentet og installeret 37,4 MB
Kan det have nogen betydning ?

Smukke_ole

Kommentar
Fra : lengberg

Dato : 02-09-03 09:55

Er det en medion? bare lad den køre og bliv ved med at tryk på-forsøg igen, så efterhånden kommer den igennem og får systemet tjekket og rettet evt. fejl,det er lidt besværligt, jeg er udsat for det samme
Lengberg

Kommentar
Fra : Smukke_Ole

Dato : 02-09-03 09:57

-> Lengberg

Nej, det er ikke en Medion, men en "bambus PC".

Smukke_Ole

Kommentar
Fra : Smukke_Ole

Dato : 02-09-03 09:59

-> Manse9933

Nej. det har jeg ikke prøvet, men det vil jeg gøre, når jeg får tid.

Smukke_Ole

Kommentar
Fra : Uffe29

Dato : 02-09-03 10:02

Opdateringer skulle ikke have betydning, men dog kan der være opdateringer som bliver overskrevet, og som så skal opdateres igen

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 02-09-03 10:13

En årsag kan også være at din edb.log er korupt>
C:\WINDOWS\system32\CatRoot2\edb.log omdøb denne
eller hele CatRoot2 mappen så vil der blive oprettet
en ny mappe og edb.log og så prøv igen.

Manse9933

Kommentar
Fra : Smukke_Ole

Dato : 02-09-03 10:46

-> Manse9933

Dine forslag virker desværre ikke

Smukke_ole

Godkendelse af svar
Fra : Smukke_Ole

Dato : 27-01-04 17:31

Tak for svaret Manse9933.