/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Sexualitet / Spørgsmål
10  piaskov 789
Hvad er forskellen??
Fra : MR9000
Vist : 7888 gange
109 point
Dato : 01-09-03 23:00

Hejsa derude, jeg har haft en kæreste i 11 måneder snart, og vil egentlig gerne vide hvad forskellen på at få orgasme og på at komme er?? Hun siger hun kun har prøvet at komme et par gange, men orgasmer har hun fået masser af?? Så.. hvad er forskellen?

Kommentar
Fra : Misteryman

Dato : 01-09-03 23:12

Der er ingen forskel. Der er to former for orgasmer hos piger. Klitoris-orgasme og skede-orgasme. Det hun nok har fået mange af er klitoris orgasmer. Men derimod, er skedeorgasmer svære at få.

Kommentar
Fra : mango

Dato : 01-09-03 23:23

At komme er rent fysisk..at få orgasme har du psyken med......
venligst sus

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 01-09-03 23:50

>Mango

Holde du ikke bryllupsdag?? Og synger salmer??

Mvh
Ram

Accepteret svar
Fra : rosekamp

Modtaget 109 point
Dato : 02-09-03 12:46

Kære Misteryman - godt nok findes der 2 slags orgasmer hos kvinder, men der findes heldigvis (for os ) også flere.

MR9000 - I bladet Tidens Kvinder nr. 2 årg. 2003 (nej jeg er ikke agent, men kan dog varmt anbefale bladet til alle - både enlige og par), kan du læse om de forskellige orgasmetyper.

Et udpluk:

Klitorisorgasmen: Føles for mange kvinder som værende spids og intens og perfekt til den lille, hurtige, men kan også ved kontrolleret pirring over længere tid give eksplotionsagtige orgasmer. Undersøgelser viser, at ca. 90 % af kvinder bruger stimulation af klitoris ved onani.

Den Dybe orgasme (skede- eller vaginalorgasmen): Er modsat klitorisorgasmen dyb og kan føles så tung, at hele kroppen bliver en stor orgasme. Forekommer tit sammen med klitorisorgasme, hvilket kan gøre det svært at skelne dem fra hinanden. Den virkelig dybe orgasme opnås, når livmoderhalsen bliver stimuleret, og det gøres, ifølge mange kvinder, bedst ved at sidde ovenpå manden og vugge frem og tilbage med underlivet.

G-punkt (Grafenbergs punkt) orgasme: Fremkommer ved stimulation ca. ½ fingerlængde oppe på skedens forvæg på det rillede område. G-punkt orgasme ligger i "dybde" mellem klitoris- og skedeorgasme, og de fleste kvinder opnår det lettest ved samtidig stimulering af klitoris.

Den våde orgasme (ejakulering): En G-punktorgasme kan være så voldsom, at kvinden ejakulerer - sprøjter - af det. Der er endnu ikke noget videnskabeligt bevis for, hvad det er for en væske. Væsken er klar som vand og uden smag og lugt. Nogle påstår at det er urin, andre at det kommer fra kirtlerne rundt om urinrøret. Ifølge gammel østerlands visdom, såsom Tao og Tantra, beskrives væsken som noget nær det mest kraftfulde, og det anbefales, at manden drikker det (en lille godnatdrink måske ?)

Multiple orgasmer: Flere orgasmer lige efter hinanden med få sekunders mellemrum. Man skal holde lidt igen med den første orgasme og man må endelig ikke stoppe stimuleringen, men bare gøre det blidt. De fleste er i stand til denne form for orgasme, men de er ret sjældne, og kun de færreste oplever dem.

Simultan orgasme: Tricket at I kommer samtidig. Ud over følelsen af total sammensmeltning kan simultanorgasmer også fremme kvindens mulighed for at blive gravid. Amerikanske forskere har fundet ud af, at mængden af sæd i kvindens livmoder er kraftigt øget, når hun og partneren kommer samtidig.

Fake orgasme: I magasinet "Glamour Magazine"s onlineundersøgelse, oktober 2000, fakede kun 45% af de 1.500 deltagere aldrig. 34% indrømmede, at de fakede ca. hver fjerde orgasme!

Endelig er der nogle heldige kartofler der faktisk kan komme alene ved tankens kraft!

Jeg håber det har kastet lidt lys over dit spørgsmål MR9000 - det tog i hvert fald herrelang tid at skrive

M.v.h. Bitten

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 02-09-03 13:20

>rosekamp.

Flot research

Mvh
Ram

Godkendelse af svar
Fra : MR9000

Dato : 04-09-03 22:20

Tak for svaret rosekamp, ja, meget god research :) så blev jeg da så meget klogere!

Kommentar
Fra : rosekamp

Dato : 08-09-03 13:01

Tak skal I have, og god "testning"

Kommentar
Fra : norden12345

Dato : 17-12-05 10:12

Hej Bitten/rosekamp

du lyder meget velinformeret - har selv problemer med at opleve skedeorgasme, har aldrig prøvet det, og vidste ikke at det er livmoderhalsen som skal stimuleres - her kommer mit spørgsmål så:

når man søge rpå fx google efter billeder af livmoderhalsen, sidder den længere oppe end selve skeden - for at stimulere dette, hvad skal man så gøre, for at det bedst fungerer?

er det en konstant vibrator "helt ind, så langt som den kan komme", eller hvordan pokker kan dette område stimuleres ved samleje?

Min kæreste er over normalen og har før været sammen med veludrustede fyre, men der er ikke sket noget ang. skedeorgasme alligevel

kh. og tak for hjælp

Kommentar
Fra : norden12345

Dato : 17-12-05 10:12

Hej Bitten/rosekamp

du lyder meget velinformeret - har selv problemer med at opleve skedeorgasme, har aldrig prøvet det, og vidste ikke at det er livmoderhalsen som skal stimuleres - her kommer mit spørgsmål så:

når man søge rpå fx google efter billeder af livmoderhalsen, sidder den længere oppe end selve skeden - for at stimulere dette, hvad skal man så gøre, for at det bedst fungerer?

er det en konstant vibrator "helt ind, så langt som den kan komme", eller hvordan pokker kan dette område stimuleres ved samleje?

Min kæreste er over normalen og har før været sammen med veludrustede fyre, men der er ikke sket noget ang. skedeorgasme alligevel

kh. og tak for hjælp

Kommentar
Fra : norden12345

Dato : 17-12-05 10:12

Hej Bitten/rosekamp

du lyder meget velinformeret - har selv problemer med at opleve skedeorgasme, har aldrig prøvet det, og vidste ikke at det er livmoderhalsen som skal stimuleres - her kommer mit spørgsmål så:

når man søge rpå fx google efter billeder af livmoderhalsen, sidder den længere oppe end selve skeden - for at stimulere dette, hvad skal man så gøre, for at det bedst fungerer?

er det en konstant vibrator "helt ind, så langt som den kan komme", eller hvordan pokker kan dette område stimuleres ved samleje?

Min kæreste er over normalen og har før været sammen med veludrustede fyre, men der er ikke sket noget ang. skedeorgasme alligevel

kh. og tak for hjælp