/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
tilslutning af jvc kamera gr-dx75
Fra : burt28
Vist : 630 gange
100 point
Dato : 01-09-03 20:37

jeg har problemer med at få min næsten nye computer til at finde mit jvc gr-dx75 digital video kamera..
vi har fulgt instruktioerne nøje og har også fået alle programmer inde , men den kan absolut ikke finde kameraet når jeg sætter usb stikket i. Den skriver at den har fundet ny hardware , men den kan ikke finde kameraet. Dette på trods af at instalitions cden sidder i. Det skal nævnes jeg kører xp. kan nogen fortælle hvad jeg gør galt....

Kommentar
Fra : erling_l

Dato : 01-09-03 22:49

Det som computeren finder, er reelt kun din kamerafunktion (stillbilleder). Hvis du har optaget nogle af disse, vil de kunne hentes over. Du kan ikke umiddelbart lave streaming video. Mit gæt er, at du forsøger at få fat i selve videofunktionen, men det kræver mere end den automatiske opsætning. Hvis du har lagt dine drivers ind (eller XP genkender det), vil du derimod kunne overføre stillbilleder.

Prøv at stille kameraet over til det, og se, om ikke din PC "griber fat"

Mvh Erling

Accepteret svar
Fra : elise

Modtaget 100 point
Dato : 02-09-03 07:05

Vi har også haft problemer med det samme - hvis vi stiller vores Canon digital video kamera over på "Card", kan pcen godt finde det, men ikke fra båndet. Vi har fået at vide at vi skal have et andet kabel eller Capture kort/TV kort, men har ikke fundet ud af det endnu. Så indtil videre spiller vi over til alm. videobånd i videobåndoptageren, som vi gjorde med vores gamle analoge videokamera. Men det er jo bedre, når man kan få den ind på pcen og redigere osv og kvaliteten er jo også bedre.
Vh Elise

Kommentar
Fra : erling_l

Dato : 23-09-03 01:55

Hej Burt - kan se spørgsmålet foprtsat er åbent. Fik du ikke forbindelsen til at køre ?

Mvh Erling

Godkendelse af svar
Fra : burt28

Dato : 05-01-04 21:08

Tak for svaret elise.