/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Sensommer/Efterårs-smalltalk
Fra : skingur
Vist : 1045 gange
10 point
Dato : 31-08-03 23:07

Nå ja... en eller anden overskrift skulle det jo have. Den kølige luft strømmer ind af mit vindue, her er skidekoldt og hunden fryser... så dens næse er helt kold...
Men stjernerne blinker og skoven står snart i sin smukkeste festdragt....

Smalltalken er åben! Hvad er dit bedste efterårsminde? Mit er lige nu fra i dag.. en smuk ridetur i solskin og sensommer og skov!

Chrisitna

Accepteret svar
Fra : emesen

Modtaget 20 point
Dato : 31-08-03 23:20

Jeg var en sjælden gang inde i København i går på gåtur som turist. Jeg er ikke særlig troende, men sangerne fra noget der hed Gospel Church sang midt på rådhuspladsen og det lød rigtig flot.
Eyvind.

Kommentar
Fra : fridaflip

Dato : 31-08-03 23:23

Hej Christina

Var lige inde at kigge på din profil.
Kan se at du arbejder på at blive lærer. Måske er det derfor du har tid til smalltalk på denne tid. Er det ikke sådan at man ikke har mødepligt på denne uddannelse (HE-HE)

Kan ikke hamle op med din smukke ridetur som sensommer minde(i hvert fald ikke på en hest)

Nej ved du nu hvad- sikke noget sludder, må hellere gå i seng; skal i vagt kl 7.30 i morgen tidlig.

Mvh
Fridaflip...

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 31-08-03 23:24

har normalt fri om mandagen! Og ja, du må da vist hellere gå i seng..

Kommentar
Fra : fridaflip

Dato : 31-08-03 23:32

Ups! Kom lige forbi igen.
Vejrudsigten siger at sensommer varmen kommer sidst på ugen.
Måske man ikke skulle have pakket havemøbler og grill sammen.

Mvh Fridaflip...

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 31-08-03 23:35

nej...September kan byde på skønne dage, hvor man stadig kan grille..men jo flerer der pakker hele molevitten væk, jo større er sandsynligheden for at vejret bliver godt!

Så: PAK SOMMERTØJET VÆK og find thulepjækkerten frem... så tar jeg til stranden

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 31-08-03 23:36

Er der nogen som ved, hvilke slags gardiner som passer til min computer.

Kommentar
Fra : fridaflip

Dato : 31-08-03 23:37

Tjulepjækkerten???

Den er du altså nødt til at oversætte.

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 31-08-03 23:38

Uuuh Eyvind, lad mig komme og tage mål og se hvordan nuancerne lissom passer til din teint.....

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 31-08-03 23:40

Thulepjækkert? Nu ved jeg ikke hvor gammel du er...jeg er 30 og ALLE vi børn i børnehaven (og pædagokkerne og vores forældre med!) havde en dejlig grøn thulepjækkert i grøn canvas med hætte og pelskant... delt på midten med en løbegang med snor, derudover lynlås og hornknapper....

Kommentar
Fra : fridaflip

Dato : 31-08-03 23:40

HI-Hi Emesen

Jeg holder meget af de gammeldags rødternede køkkengardiner

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 31-08-03 23:40

De skal ikke passe til min teint, bare de passer til mine Windows

Kommentar
Fra : fridaflip

Dato : 31-08-03 23:42

Er selv 33, men har dog aldrig hørt om denne rædsel...

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 31-08-03 23:45

garanteret du har! men ævs, jeg kan ikke finde den på nettet... men HA! jeg opretter da bare et spørgsmål... You just wait!

Kommentar
Fra : fridaflip

Dato : 31-08-03 23:47

Er du sikker på at den ikke også gik under "polarjakke"???

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 31-08-03 23:49

Det kan være...

Kommentar
Fra : fridaflip

Dato : 31-08-03 23:50

Du er dælme hurtig

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 31-08-03 23:51

http://www.abildskov.dk/favorite.htm
Citat
Gamle mænd i Thule-pjækkert og æggeskal der kører på en ramponeret Puch Maxi med en fiskekasse bag på. - Fy for satan!

Eyvind.

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 31-08-03 23:51

Og nu vil jeg i seng... dette vigtige spørgsmål må opklares imorgen! Godnat

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 31-08-03 23:53

ævs eyvind.. der er jo ingen billeder!

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 01-09-03 00:57

Tjaeh... Når jeg går langs standen, omkring 'Den Blå Time' med kæppen i hånden, efter en go' eftermiddags fiskeri ved havn eller kyst, kikker på fuglene, der er på vej hjem til ro; så er det bedste at sætte sig ned, med pibe i hånd, og fundere lidt over tilværelsen.

Efterår eller lige ved...

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 01-09-03 01:03

standen ??? = stranden ! ..og så er der smukt.. ..som en ..? Ja.., som en thulepjækkert

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : erling_l

Dato : 01-09-03 02:48

Bedste efterårsminde..... det er helt klart 21. september 1983 (ja, datoen sidder der - ingen snyd). 1. gang overhovedet, hvor jeg var til landskamp. England - Danmark 0-1. Det var vel for alvor starten på 80'ernes landshold - og en ualmindelig fin efterårsaften, hvor Laudrup skulle have scoret i første minut - og hvor Simonsen for alvor tændte for stemningen....

We were red - we were white
We were Danish dynamite....

Mvh Erling

Kommentar
Fra : mango

Dato : 01-09-03 08:03

Kan oplyse at en Thulepjækkert også gik under navnet Polarjakke!!

Mit bedste efterårsminde var da jeg fødte min første søn d. 23 okt. 1988, jeg fødte på rigshospitalet og liiige uden for vinduet stod det smukkeste kastanjetræ med eftermiddagssolen på, så det skinnede som guld. Tror det er det mest fantastiske øjeblik i mit hidtil (lange) liv. Jeg kan huske at jeg tænkte: Dette øjeblik skal stå printet i din hukommelse...og det gør det stadig..tak fordi du mindede mig om det Chris!!

Mvh. Sus

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 01-09-03 20:19

Ja -jeg måtte altså lige prøve dem.
[hør]
De er rigtig go'e
Eyvind.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 01-09-03 21:29

[hør] To fede høstmakrel 36 & 38 cm. fra Skovshoved, ..og så i Dyrhaven ; 6 Karl-Johan + 2 Netstokket Rørhat, ... se nu bli'r det efterår !!!

Ps. Skingur, med de nye små...

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 01-09-03 21:32

Citat
%-)

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 01-09-03 22:52

http://www.trendsales.dk/bazar/pic/upload/02082003150415-2880-1009.jpg

HER ER DEN, Thulepjækkerten, tak til jens for det flotte billede

Kommentar
Fra : mango

Dato : 01-09-03 23:28

Yes der var den ...øv havde en overgang den billige udgave..min far var frygtelig nærig..men fik senere den "flotte udgave man ser på billedet...den billige udgave var af nylon..frygtelig grim, men de var dælme dejlig varme ikke sandt?
Mvh sus

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 01-09-03 23:31

det var faktisk nogle fede jakker...mon ikke de snart blir "genoptrykt"? Sådan een ville passe godt til min islænder!

---fandt du egentlig nogensinde dit målebånd Sus?

MÅ lige prale med denne her Den blev så nuttet. Tak til Maria fra Kandu for at animere den!!!

Godkendelse af svar
Fra : skingur

Dato : 06-09-03 22:16

Tak for svaret eyvind.