/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
WinMe vil ikke gendanne mere
Fra : peddersen
Vist : 487 gange
100 point
Dato : 19-01-02 19:05

Hej,
min WinMe kan ikke længere gendanne. Den kan godt finde gyldige gendannelsespunkter, men gendannelsen fejler hver gang.
Er det et kendt problem? Er der noget at gøre?

Karsten

Accepteret svar
Fra : vestergade

Modtaget 110 point
Dato : 19-01-02 19:14

Hej

Du bliver simpelthen nød til at geninstallere di WinME.

Mvh
Parkenss

Kommentar
Fra : vestergade

Dato : 19-01-02 19:17

Ps:

Hvis du ikke ved det, så kan du geninstallere oveni din eksisterende Windows,--du skal bare huske at sige nej til at gemme eksisterende systemfiler,-når den spørger hvad du vil vælge.
Der er sket det, at WindowsME har fået ødelagt nogle systemfiler den bruger til Programmet genoprettelse. Har prøvet det et par gange selv.

Godkendelse af svar
Fra : peddersen

Dato : 19-01-02 19:33

Hej Vestergade,
tak for svarene. Jeg går i gang med det samme.

Karsten

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 20-01-02 01:47

"peddersen" <peddersen.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:8ri28.1723$Eu2.266046@news010.worldonline.dk...
> Hej,
> min WinMe kan ikke længere gendanne. Den kan godt finde gyldige
> gendannelsespunkter, men gendannelsen fejler hver gang.
> Er det et kendt problem? Er der noget at gøre?
>
> Karsten
>
> --

Hvis du får script fejlmeddelelse så kan der være hjælp at finde
her:
http://www.wintip.dk/hotspots/em/restore.htm

--
Med venlig hilsen
Johnny Nielsen
http://www.wintip.dk
Artikler, guides og tips til Windows 9x/Me og XP.

Kommentar
Fra : peddersen

Dato : 20-01-02 13:41

Hm,
har nu geninstalleret Me, men fik ikke nogen muligheder for at sige nej til et spm. om systemfiler.
Mit versionsnummer siger 4.90.3000 hvis det har nogen betydning.

Karsten

Kommentar
Fra : laurenzio

Dato : 20-01-02 16:21

Hej,
Har lige selv været ude i noget "være rod" med min ME (læs evt. manglene lyd)
Jeg løste problemet med en formatering af HD, og dernæst en geninstallation af ME.
Under istallation af ME oven i den eksiterende, vil der komme et spg. om du vil gemme eksiterende systemfiler ( win ME anbefaler selv ja ) hvor du så skal vælge nej.
Prøv igen, den SKAL komme op som valgmulighed.
Håber at det lykkes for dig.

Mvh

Laurenzio

Kommentar
Fra : peddersen

Dato : 20-01-02 16:52

Hej Laurenzio,
jeg har prøvet flere gange -- jeg bliver simpelthen ikke spurgt om noget. Installationen går bare i gang.
Vedr. geninstallation, kan man lave en ren installation ved at slette mappen c:/windows. Det er meget mere simpelt end
at formattere harddisken.

Karsten