/ Forside/ Interesser / Fritid / Madlavning / Spørgsmål
10  dova 6027
Ingen hvedemel
Fra : 74727360
Vist : 920 gange
20 point
Dato : 19-01-02 15:34

Er der nogen der har en opskrift på franskbrød, uden hvedemel og uden rug, gerne havre.
På forhånd tak.
Maibritt

Kommentar
Fra : Dr_Dydendak

Dato : 20-01-02 02:14

Kan du ikke bare skifte hvedemelet i en opskrift ud med havre ?

hilsen Dydendak

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 20-01-02 06:55

"74727360" <74727360.news@kandu.dk> skrev följande i meddelandet...
> Er der nogen der har en opskrift på franskbrød, uden hvedemel og uden
> rug, gerne havre.

Jeg tror det bliver svært at finde en brødopskrift, hvori der ikke
indgår en form for hvedemel. Fx byg-, havre, semulje eller majsmel alene
vil give et meget tungt og kedeligt brød.

--
Mvh.
Peter W. Bosse

Kærlighed er ikke alene den vigtigste ingrediens:
det er den eneste ingrediens, som virkelig betyder noget.
(- fra en kogebog skrevet af en kok).

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 20-01-02 15:15

Peter W. Bosse skrev:
> Jeg tror det bliver svært at finde en brødopskrift, hvori der
ikke
> indgår en form for hvedemel. Fx byg-, havre, semulje eller
majsmel alene
> vil give et meget tungt og kedeligt brød.

Jeg har tidligere brugt Jyttemel (forhandles bl.a. i
SuperBrugsen, OBS og Kvickly) i en rugbolle opskrift.
Og, ja, det var da en lidt _tung_ opskrift, men hvis man skal
rense kroppen ud eller er allergikker, så er det da et ganske
glimrende alternativ.
--
/kat
---
www.symbiose.subnet.dk
Fysisk og psykisk sundhed
Forkæl dig selv eller din nærmeste

Accepteret svar
Fra : rcn

Modtaget 20 point
Dato : 20-01-02 23:43

Prøv at bruge spelt-mel istedet. Superbrugsen forhandler en økologisk udgave som jeg selv bruger. Brødet bliver tungere, men bedere end helt at undvære.
Hvis det kun er gluten (som jo findes i hvede) du ikke må få, findes der flere produkter uden gluten i handlen.

Rikke