/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
6610 bilder
Fra : tom34
Vist : 513 gange
10 point
Dato : 31-08-03 14:48

jeg og konen har vær en nokia 6610 men når jeg har downloadet bilder til mobilen fylder det ikke hele displayet ud, hvor i mod at på min kones er hele displayet fyldt ud med det samme tybe bildet . kan nogle forklage det

Kommentar
Fra : bjergtrolden

Dato : 31-08-03 17:54

Først lige nogle oplarende spørgsmål:
Har I samme teleselskab ?
Hvad mener du med at downloade - er det MMS vi snakker om ?

Kommentar
Fra : tom34

Dato : 31-08-03 18:22

det er samme teleseskab vi har og jo det er sms-mms beskeder vi snakker om ikke downloade det var en (tastaturfejl), du ved hvis man går ind på f.eks smsland får at hente bilder -spil osv

Accepteret svar
Fra : bjergtrolden

Modtaget 10 point
Dato : 03-09-03 23:08

Lige for at afklare nogle ting - hvis du sender en sms til f.eks. 1221 og får et link til et billede på en wap side, så downloader du billedet som du skriver - så har det ikke noget med MMS at gøre.
De billeder du får ned på telefonerne burde være ens - prøv at checkke fil størrelsen på billedet på de to telefoner - den burde ens og dermed burde billedet også blive vist på samme måde - nu mindre der er en fejl i telefonen eller det er to forskellige software udgaver af telefonen. Det bedste du kan gøre er at gå til forhandleren og få telefonerne opdateret - jeg ved at 6610/7210 kom på markedet lang tid før den burde være kommet og at de første udgaver havde en hel del fejl - så det kan godt tænkes at du sidder med en telefon med noget gammel software i.

Grunden til jeg spurgte om teleselskab og om MMS, er at de danske operatører har forskellige MMSC'er (de severe der styrer udsendelsen af MMS'er) og at de behandler billeder på forskellig måde.

Bjergtrolden

Kommentar
Fra : tom34

Dato : 03-09-03 23:14

oki undskyld det var også sms og ikke mms jeg er ikke selv så meget inde alt det der med mms og sms og downloade osv
H TOM

Godkendelse af svar
Fra : tom34

Dato : 03-09-03 23:15

Tak for svaret bjergtrolden.

Kommentar
Fra : bjergtrolden

Dato : 03-09-03 23:27

Nå ja -du skal taste *#0000#
for at checke software versionen i en Nokia telefon - helt og lykke......