/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
Begrænsningskode lovlig?
Fra : SantaB
Vist : 1621 gange
100 point
Dato : 31-08-03 14:34

Problem: En Nokia 3510i købt hos en TDC forhandler får fjernet simlåsen, men når telmore simkortet kommer i skriver den at begrænsningskoden er slået til - her er åbenbart ikke tale om simlåsen, da man ikke engang kan komme til at finde sit IMEI nr. Er det ikke en eller anden form for operatørlås, og er dette ikke ulovligt fra TDC's side, for ellers brugte alle selskaber vel bare det?

Kommentar
Fra : wal

Dato : 31-08-03 14:40

Hej tag dit batteri und af telefonen så står EMIE nummert på skrivet på en sølv markat.

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 31-08-03 14:41

IMEI = International Mobile Equipment Identity
Har intet med begrænsningskode at gøre. Begrænsningskoderne indtaster man selv, kig igennem din menu og se / åben her.

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 31-08-03 14:43

For at unlockke dim 3510i gå til http://www.gratisunlock.dk/ koster dig ikke en krone

Kommentar
Fra : SantaB

Dato : 31-08-03 17:55

øhhh - forstår nok ikke spørgsmålet. Den skal ikke unlockes - det er gjort, men hvordan fjerner jeg begrænsningskoden? I TDC-butikken nægter de at gøre det før der er gået et halvt år...

Accepteret svar
Fra : 120566

Modtaget 100 point
Dato : 31-08-03 22:03

Telefonen er ikke "SIM låst" på den gamle måde, men er i stedet låst med en ny form for
SIM lock der normalt kun benyttes af Debitel ( Service provider lodck )

Du skal derfor ikke bruge +1# koden, men i stedet +7# koden til at låse den op med.
Den kode du skal bruge finder du også på http://www.gratisunlock.dk/

Og JA - det er fuldt lovligt, da du har købt telefonen MED SIM LOCK.
havde du derimod betalt den fulde pris kunne du forlange at de låste den op for dig.
Du har betalt for en låst vare med et nedslag i prisen og en bindings periode, så det er ganske lovligt.
De har i butikken afvist at låse den op uden at du betaler de afslag du fik i prisen for at den er låst,
og det er jo ganske forståeligt.

Godkendelse af svar
Fra : SantaB

Dato : 01-09-03 20:15

Tak for svaret 120566. Det virkede sku...