/ Forside/ Karriere / Penge / Andet penge / Spørgsmål
10  jakjoe 1088
Krav forældet
Fra : KaVAkandu
Vist : 442 gange
100 point
Dato : 31-08-03 12:56

Jeg har fra NORDEA Bank modtaget et krav på nogle penge de mener at jeg skylder dem.
Jeg har aldrig haft noget med den bank NORDEA at gøre.
De skriver da også at det er fra en bank som hed Hellerup Bank, men det er over 22 år siden at jeg havde noget med den at gøre .
Så er det at jeg spørger , er det virkeligt til at komme så lang tid efter og kræve pengene, (som de påstår at jeg skylder) og da jeg ikke har hørt fra dem i denne lange tid 22 år. synes jeg ikke at dette kan passe.

MvH. KaVA.

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 31-08-03 13:04

Hvis du intet har hørt om dette påståede krav i 22 år, er det forældet i henhold til 20 års forældelsesfristen.

Mvh
Ram

Accepteret svar
Fra : ram2

Modtaget 110 point
Dato : 31-08-03 13:16
Kommentar
Fra : ram2

Dato : 22-10-03 06:10

>KaVAkandu

Hvis dit spørgsmål er afklaret, så er det almindeligt at lukke det. Hvis det ikke er afklaret, kunne du evt kommentere dette, så Kandubrugere kan se du stadig interesserer dig for dit eget spørgsmål.

Ram

Kommentar
Fra : KaVAkandu

Dato : 22-10-03 06:35

Hej
Jeg har glemt at lukke undskyld.
Spørgsmållet er blevet afklaret i byretten og jeg vandt, men min advokat regner med at det skal i landsretten, så det går jeg og venter på, der er jo 4 ugers tænkepause.
Der er mange andre der har fået samme type krav fra NORDEA (har jeg erfaret fra pålidelig kilde) så jeg er ikke alene.

KaVA

Godkendelse af svar
Fra : KaVAkandu

Dato : 22-10-03 06:39

Tak for svaret ram2.

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 22-10-03 06:41

>KaVAkandu

Tillykke med den foreløbige sejr.

Det er sikkert fordi Nordea i forbindelse med div. fussioner har fundet en hel masse uindfriede udlån, og så prøver de lige - Går den, så går den - men hold fast... det skal de ikke slipe afsted med.

Ram

Kommentar
Fra : KaVAkandu

Dato : 22-10-03 06:50

Tak for (blomsterne) RAM.

Bare alene i min bank er der 3 andre så det lader til at de prøver alt.
Og jeg har også fået fri proces hvis det kommer så langt.

Mvh. KaVA

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 22-10-03 06:58

Lad os sige, at de har fundet 5000 gl. fordringer som ikke er indfriet - Så laver de en iskold kalkulation, og finder måske frem til at der er penge i det, hvis blot 10 % hopper på den - Og det er ikke usandsynligt, idet nogle blot betaler - de opgiver på forhånd, over for den STORE modstander.

Så det er fint at nogle som du siger fra. En bank er ikk en bank mere - Det er en autoriseret tyveknægt - Se blot hvad de tjente sidste år, bare på gebyrer. Jeg mener at have hørt tal i milliard størrelse.

Held og lykke med 2 akt.

Ram