/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Afsenderadresse i Outlook
Fra : pleif
Vist : 836 gange
125 point
Dato : 30-08-03 20:56

Jeg har et domænenavn (domæne.dk), således at folk blot skriver til domæne@domæne.dk hvorefter mailen forwardes til min aktuelle mailadresse. (fx get2net eller tdc). Det virker fint.

Problemet opstår idet jeg sender tilbage fra min get2net-adresse. Så modtager folk nemlig min adresse (mig@get2net.dk) og ikke domæne@domæne.dk, som de jo skal skrive tilbage til. Er det muligt at ændre den afsenderadresse i Outlook Express (ver. 6), så folk slet ikke ser, at mailen er sendt fra mig@get2net.dk, men at det derimod ser ud som om den er sendt fra domæne@domæne.dk.

MVH
PLeif

Accepteret svar
Fra : srhansen

Modtaget 135 point
Dato : 30-08-03 21:11

Hej Pleif
Det kræver at der er en mailservice hos den der hoster dit domæne. f.eks webmail. Alternativt kan du benytte en "open relay" mailserver, men det er ikke lovligt ! Det er dog muligt at den der hoster dit domæne kan sætte mailserveren op til at forwarde alt udgående post fra din "private" emailadresse, men det kan du prøve at spørge dem om

mvh srhansen

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 30-08-03 21:31

Hej

Du skal vel bare rette rete din svar adresse i Egenskaber for konti i Outlook - i dette felt er det totalt lige gyldigt hvad der står men når folk svare er det den adresse som din mail ryget til... Uanset hvor den er sendt fra.

Prøv at rette den og send mail til dig selv og se om dette ikke er løsningen

Benjamin

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 30-08-03 22:14

IP-adressen vil dog stadig pegge på den "rigtige" afsende i headeren.

mvh srhansen

Kommentar
Fra : JensT

Dato : 30-08-03 23:19

srhansen - det handler om at flok svarer til den rigtige adresse, og ser PLeifs domæne når de svarer, så det ser professionelt ud, derfor er Benjamins løsning er fuldt ud tilstrækkelig.

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 31-08-03 00:04

Hej JensT

Det er den sikkert -det tror jeg også. Men du kan af gode grunde ikke vide hvad Pleifs behov er vel Er der f.eks. et spamfilter på mailserveren kunne det være en udemærket grund til ikke at ønske at få sin rigtige IP-adresse ud.

mvh srhansen

Kommentar
Fra : pleif

Dato : 31-08-03 00:20

Hej alle

Tak for jeres indlæg. Lige i disse dage står jeg midt i flytning, så der er problemer med mailen, så jeg ikke kan afprøve det. Jeg melder tilbage, såsnart jeg finder ud af mere.

For at præcisere: Når folk trykker på "Besvar" for at sende en mail tilbage til mig, skal Outlook automatisk hente domæne@domæne.dk og ikke mig@get2net.dk frem som adresse. Ydermere registrer Outlook sommetider alle indkomne adresser automatisk, hvilket har betydet at flere af dem, jeg har skrevet til både har domæne@domæne.dk (som de har indtastet manuelt) og mig@get2net.dk (som Outlook automatisk har tilføjet). Det har selvsagt skabt forvirring.

MVH
PLeif

Kommentar
Fra : lengberg

Dato : 31-08-03 06:46

Du går ind i - funktioner-konti og tilpasser der

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 31-08-03 11:04

Hej pleif,

jeg har en hjemmeside med tilhørende e-mail hos Wannafind.dk på den måde det fungere (og såvidt også andre steder) er at du opretter din Domæne e-mail i Outlook med domæne@domæne.dk istedet for din get2net/tdc e-mail, sætter den til at hente fra den respektive mailserver som er tilknyttet til dit domæne, til at sende din post/emails med bruger du så din SMTP server som er tilknyttet dit internet abonnement hos get2net/tdc...

en ide vil nok også være ikke at forwarde din domæne@domæne.dk til din get2net/tdc e-mail, og holde disse 2 adskilt, idet hvis nogle sender en mail til dig, og du besvare denne fra outlook (din get2net/tdc email) er det jo også denne mail de vil se istedet for din domæne@domæne.dk email...

håber det giver lidt mening...

mvh.

Strarup

Godkendelse af svar
Fra : pleif

Dato : 22-03-06 15:10

Tak for svaret srhansen.

Jeg opdagede, at jeg ikke havde fået lukket den her tråd.

Mit problem er løst for længe siden, da jeg har købt mig til serverplads.

/PLeif