/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Min knallert går ud efter 2,5 l benzin!!
Fra : larshansen1
Vist : 1157 gange
50 point
Dato : 30-08-03 16:34

Hej allesammen! Jeg har en puch maxi, som skulle kunne have ca. 4 liter benzin i tanken. Og så en reservetank på 0.35 liter.
Men der er bare det problem at hver gang jeg har brugt ca. 2.5 liter benzin, går min knallert ud!!! Så hjælper det at sætte den på reservetank, men der kører knallerten ikke optimalt...
Hvad kan det skyldes??? Og hvordan kan jeg løse det??
Håber du kan hjælpe mig, På forhånd tak!! Lars.

Kommentar
Fra : VMEK

Dato : 30-08-03 16:39

- Tøm tanken og skyl den godt igennem med ren benzin.
- Afmonter benzinhanen og se efter om filtrene er stoppede.

/VMEK

Kommentar
Fra : larshansen1

Dato : 30-08-03 17:27

hej /VMEK!
tak for svaret, men jeg kunne ikke få dig til at uddybe dit svar lidt??(jeg ved stort set intet om knallerter...)
hvordan tømmer jeg benzintanken? Skal jeg lade det løbe ud af bunden på en eller anden måde??? Oh hvordan mener du skylle tanken med benzin?? Altså bare hælde benzin igennem tanken?? Hvor sidder benzinhanen?? Hvad gør jeg hvis filtrene er stoppede???
TAK!!

Kommentar
Fra : VMEK

Dato : 30-08-03 18:10

Tøm tanken:
- Find en dunk i en passende størrelse
- Luk for benzinhanen
- Tag benzinslangen af karburatoren og stik den ned i dunken (Find evt. et længere stykke slange hvis den ikke kan nå)
- Åben hanen og lad benzinen løbe af

Afmonter benzinhanen:
- Skru omløberen (den ligner en møtrik) løs og træk hanen nedad (Pas på - den sidst smule benzin løber ud)
- Kontroller begge filtre og rens om nødvendig (Skyl i ren benzin og blæs evt. ren med trykluft)

Skyl tanken:
- Sæt en prop eller lign. i hullet hvor benzinhanen har siddet.
- Hæld ren benzin i tanken og "vug" knallerten fra side til side, så tanken bliver skyllet over det hele
- Tag proppen ud (pas på benzin løber ud, så hold en dunk eller et kar under)
- Gentag til der ikke er mere snavs i tanken.

Monter benzinhanen:
- Modsat af "afmonter benzinhane"
- Kontroller pakningen - evt. køb en ny

Hæld nye "knallertbenzin" (olieblandet) på - and away you go....

/VMEK

Kommentar
Fra : VMEK

Dato : 30-08-03 18:12

Sorry....en lille fejl opsætning af instruktionen.
Kommer her igen:

Tøm tanken:
- Find en dunk i en passende størrelse
- Luk for benzinhanen
- Tag benzinslangen af karburatoren og stik den ned i dunken (Find evt. et længere stykke slange hvis den ikke kan nå)
- Åben hanen og lad benzinen løbe af

Afmonter benzinhanen:
- Skru omløberen (den ligner en møtrik) løs og træk hanen nedad (Pas på - den sidst smule benzin løber ud)
- Kontroller begge filtre og rens om nødvendig (Skyl i ren benzin og blæs evt. ren med trykluft)

Skyl tanken:
- Sæt en prop eller lign. i hullet hvor benzinhanen har siddet.
- Hæld ren benzin i tanken og "vug" knallerten fra side til side, så tanken bliver skyllet over det hele
- Tag proppen ud (pas på benzin løber ud, så hold en dunk eller et kar under)
- Gentag til der ikke er mere snavs i tanken.

Monter benzinhanen:
- Modsat af "afmonter benzinhane"
- Kontroller pakningen - evt. køb en ny

Hæld nye "knallertbenzin" (olieblandet) på - and away you go....

/VMEK

Accepteret svar
Fra : VMEK

Modtaget 50 point
Dato : 30-08-03 18:13

Sorry....en lille fejl opsætning af instruktionen.
Kommer her igen:

Tøm tanken:
- Find en dunk i en passende størrelse
- Luk for benzinhanen
- Tag benzinslangen af karburatoren og stik den ned i dunken (Find evt. et længere stykke slange hvis den ikke kan nå)
- Åben hanen og lad benzinen løbe af

Afmonter benzinhanen:
- Skru omløberen (den ligner en møtrik) løs og træk hanen nedad (Pas på - den sidst smule benzin løber ud)
- Kontroller begge filtre og rens om nødvendig (Skyl i ren benzin og blæs evt. ren med trykluft)

Skyl tanken:
- Sæt en prop eller lign. i hullet hvor benzinhanen har siddet.
- Hæld ren benzin i tanken og "vug" knallerten fra side til side, så tanken bliver skyllet over det hele
- Tag proppen ud (pas på benzin løber ud, så hold en dunk eller et kar under)
- Gentag til der ikke er mere snavs i tanken.

Monter benzinhanen:
- Modsat af "afmonter benzinhane"
- Kontroller pakningen - evt. køb en ny

Hæld nye "knallertbenzin" (olieblandet) på - and away you go....

/VMEK

Kommentar
Fra : VMEK

Dato : 30-08-03 18:15

Hmmm....ved ikke hvad der gå galt....

Der skal starte en nyt afsnit der hvor der står "Afmonter benzinhanen" i denne linie:
- Åben hanen og lad benzinen løbe af Afmonter benzinhanen:

/VMEK

Kommentar
Fra : Jon

Dato : 30-08-03 21:24

hmm... nu ikke for noget... Men hvis du ved så lidt om knallerter, så kan det være du skal prøve at dreje benzin hanen over på reservetank, det skal nok hjælpe det er en funktion der gør at man bruger de øverste ca. 2,5 liter benzin, og så løber den "tør" men så kan du sætte den på reserve tank og bruge den sidste 0,5 liter...

Kommentar
Fra : JensT

Dato : 30-08-03 23:34

hmm.. nu ikke for noget Jon, men har du læst spørgsmålet godt igennem

Kommentar
Fra : Jon

Dato : 31-08-03 08:43

pis også.... havde overset det han skrev om reservetanken.... Så er det højest sandsynligt en stoppet benzin hane!

Kommentar
Fra : larshansen1

Dato : 31-08-03 12:45

Mange tak allesammen!!!

Godkendelse af svar
Fra : larshansen1

Dato : 31-08-03 12:47

Tak for svaret VMEK.