/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
norton 2003 ghost problem med s-ata disk
Fra : SUNRISE
Vist : 408 gange
20 point
Dato : 30-08-03 16:07

har købt ny pc med en S-ata disk og et abit ic7-g bundkort når jeg forsøger at køre ghost og den genstarter i pc dos kommer der bare en ulæselig skærm og pcèn skal resetes har prøvet med parameter -fni i komandolinien men det virker heller ikke. der må da være et klogt hoved der kan hjælpe mig (håber)
NB ghost programmet fejler ingen ting har også den nyeste opdatering

Accepteret svar
Fra : emesen

Modtaget 20 point
Dato : 30-08-03 21:55

Det kan være at din Ghost version ikke understøtter S-ATA. Når du kører Ghost fra windows lægger den en dos-lignende fil til at starte på, det er måske det den ikke kan.
Prøv at køre Ghost fra disketter i stedet. (som jeg mener du kan oprette i Ghost)
Emesen.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 30-08-03 22:13

Lyder fornuftigt Man har vist osse en option i Norton Ghost med at starte op med MS-Dos, du kan jo bruge den? Nogle af mine PC'ere vil ha pc-dos andre vil ha ms-dos. Mærkeligt men sandt.

Godkendelse af svar
Fra : SUNRISE

Dato : 31-08-03 16:56

Tak for svaret emesen.
det lyder fornuftigt
desvære går der 14 dage inden jeg kan afprøve det.
håber at det virker ellers skriver jeg lige igen.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 31-08-03 17:08

Ok - gør bare det. Men jeg bruger selv et andet program nemlig Drive Image (kan også køres fra disketter)
Jeg har flere styresystemer, og benytter jeg DI fra et andet styresystem til backup kan det gøres direkte fra windows, og så går det rigtig hurtigt.
Emesen.