/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
Radio software til Nokia 3650!
Fra : HanSSoN
Vist : 448 gange
200 point
Dato : 30-08-03 15:58

Man kan download så mange forskellige programmer og software, til Nokia 3650eren. Og jeg har let efter et program, så man kan
høre radio. Men har endnu ikke fundet dette program, eller jeg ved ikke om det overhovedet findes. Men jeg ved der findes programmer, så man kan høre
mp3s og kan se film i mpeg og Realplayer format. Men så må der jo også findes et program så man kan høre radio ik.
Håber der er nogen der kan hjælpe mig!!!!!

Kommentar
Fra : VMEK

Dato : 30-08-03 16:36

Det kan du ikke - ihvertfald ikke endnu....

Hvis du vil høre radio er du nok nød til at købe HDR-1 Musikafspiller:

CITAT: (http://www.nokia.dk/phones/3650/enhancements.php?cat=655376)
Musikafspiller HDR-1
Den digitale musikafspiller kan gemme og afspille musikfiler i AAC- og MP3-format på et flytbart 32 MB memorykort, der kan indeholde op til én times musik.

Musikafspilleren indeholder desuden en indbygget FM-radio, håndfrit headset med stemmestyret opkaldsfunktion og svarfunktion, display til musikoplysninger samt USB-kabel til at downloade fra en kompatible pc. Kører selvstændigt med AAA-batteri – Kan benyttes med eller uden en Nokia-mobiltelefon.
CITAT SLUT

/VMEK

Kommentar
Fra : HanSSoN

Dato : 30-08-03 16:59

Det var noget pis, men softwaret må komme på et tidspunkt.

Hmm jeg skal ikke ud at købe Hardware, jeg skal have noget software til min mobil.
ellers tak.

Kommentar
Fra : Nightmare

Dato : 30-08-03 18:58

Der findes faktisk et program som hedder AvecRadio til Nokia 3650.
Mvh. Nick

Kommentar
Fra : HanSSoN

Dato : 31-08-03 11:22

Hej Nick.
Er det rigtigt, hmm. Det må jeg finde, du ved ikke hvor man kan finde dette program vel.
Jeg tjekker det lige ud. og hvis du kan finde dette program eller jeg finder det får du pointne og 100 ekstra, ok.

Kommentar
Fra : Nightmare

Dato : 31-08-03 13:16

Hej!
Du finder den på : http://www.handango.com. I søgefeltet skriver du bare "radio"
Så vælger du ""platform" Symbian OS Software " og så burde den være der..

Mvh.

Nick

Kommentar
Fra : HanSSoN

Dato : 31-08-03 14:47

Den er god nok, Fedt. Men der er kun et problem det er et program der bruger internettet, hmm. det koster jo lidt, æv. men måske kommer der et program der kan opfange fm radio med sin egen antenne.

hvis der er ogen der har dette program, eller ved hvor man kan få fat i det. skriv!

Til Nick (Nightmare)
Hvis der ikke bliver svaret på dette spørgsmål snart, Får du pointene.

Accepteret svar
Fra : bjergtrolden

Modtaget 200 point
Dato : 05-09-03 00:35

Hej Hansson

Du er lidt galt på den - der kommer aldrig noget program der kan tage FM radio signaler ned på din 3650 - rent teknisk kan det ikke lade sig gøre.
Du kan se lidt på det som din pc-skræm, den kan heller ikke bruges som fjernsyn, numindre der sættes noget hadware i din pc så den kan, der mangler ganske enkelt nogle hadware stumper der gør det muligt, men ligesom med AvecRadio til din Nokia 3650 kan du se fjernsyn over internettet på din pc - hvis du har det rigtige software.
De radio signaler din telefon kan modtage er kun fra mobil nettet. Dels er det digitale signaler og dels er det nogle helt andre frikvens områder vi snakker om, men vigtigst af alt - din telefon virker mere som et netkort end som en raido modtager, det vil sige din telefon spørger ud i luften om der er en mobil-telefon-antenne der gidder snakke med den, og hvis der er, etableres der en forbindelse mellem din telefon og din mobil-operatørs net via den antenne du er koblet på...............så beklager - enten købe en radio ad-on til din telefon, eller skift den til f.eks. en 7210 - men lad for guds skyld vær med det - jeg har selv en 3650 og det er da den mest stabile telefon jeg har testet endnu.

Bjergtrolden

Kommentar
Fra : HanSSoN

Dato : 05-09-03 07:57

Tak Bjergtrolden.

Det er lidt noget lort, hmm...
Jeg er også meget glad for min 3650er, og man kan aligevel hører mp3.
Men jeg ville bare lige høre om det var mugligt at fange FM radio.
Det kunne være lidt fedt.

Godkendelse af svar
Fra : HanSSoN

Dato : 05-09-03 07:59

Tak for svaret bjergtrolden.

Kommentar
Fra : allan87

Dato : 30-10-03 16:50

hej er der nogen som præcis kan skære ud i pap for mig hvordan jeg hører musik på min 3650??? overfører man bare en fil til realone player???? det står nemlig i manuellen at den kun understøtter mp4 fprmat???? please hjælp mig