/ Forside/ Interesser / Helbred / Andet helbred / Spørgsmål
10  transor 1971
Køb af briller i Tyskland, Norge, Sverig~
Fra : kanduolsen
Vist : 2525 gange
100 point
Dato : 30-08-03 11:40

Er der nogle som har erfaring med køb af briller i Tyskland, Norge, Sverige... er der reelt noget at spare, og er kvaliteten den samme som i DK.

mvh
Kanduolsen

Accepteret svar
Fra : erling_l

Modtaget 100 point
Dato : 30-08-03 13:36

Tja... det er lidt svært, fordi du kan sammenligne med forskellige butikker. Rabatten i fjernsynet havde jo lidt prissammenligninger med briller (det kom der naturligvis en annonce ud af, som kan ses her : http://www.louisnielsen.dk/f/briller/Rabat.php ).

Det er derfor ikke alle danske optikere, der er lige dyre.

Når det så er sagt, er det en kendt sag, at danske optikere er enormt dyre. Tyskerne er dog nogenlunde godt med, og er kun ca. 15 % billigere end danskerne. Af de lande du nævner, er Sverige klart de billigste med priser ca. 20-25% under de danske - se konkurrencestyrelsens sammenligning her: http://www.ks.dk/publikationer/konkurrence/2002/optikbranchen/optik-04/

Umiddelbart må man derfor sige, at det er billigere at købe brillerne i udlandet, men forskellen er alligevel ikke større, en du kan være heldig at finde et rigtigt godt tilbud i Danmark, der er endnu bedre.

Omkring kvaliteten er det nøjagtigt det samme. Langt de fleste briller, du sammenligner med, kommer fra de samme fabrikker (tænk på at Zeiss brilleglas vel er noget af det bedste generelt - det er jo ikke ligefrem dansk).

Mvh Erling

Kommentar
Fra : erling_l

Dato : 23-09-03 01:53

Hej Olsen - kan se spørgsmålet står åbent endnu - kunne du ikke bruge svaret - hvad mangler du evt ?

Mvh Erling

Kommentar
Fra : kirsten44

Dato : 06-11-03 12:49

Kan anbefale Optik Huset i Hillerød med priser på ca. det halve af andre steder. Mvh.Kirsten.

Godkendelse af svar
Fra : kanduolsen

Dato : 04-12-04 01:39

Tak for svaret erling_l.
Fik et godt tilbud ved Louis Nielsen
Mvh Kanduolsen