/ Forside/ Interesser / Helbred / Andet helbred / Spørgsmål
10  transor 1971
Næsepilleri
Fra : jens_poulsen
Vist : 1625 gange
50 point
Dato : 30-08-03 01:08

Jeg ved ikke, om jeg skriver til den rigtige kategori, men mit spørgsmål lyder: Hvordan kan det være at det bliver ved med at bløde, når jeg piller næse? Mine negle er korte, og min næse er så stor, at jeg har et godt overblik over, hvad jeg foretager mig derinde.. Det er så svært at holde op, når man først rigtig er kommet i gang.

Mvh Jens Poulsen, Silkeborg

Kommentar
Fra : mrhan

Dato : 30-08-03 01:15

davs

Næseblod der fremkommer ved næsepilleri som du beskriver det, skyldes som regel at du har tynde kapilære i næsen. Det vil sige at de små blodkar i næsen er ekstra tynde, og derfor let går i stykker ved vedvarende pilleri. Der er så vidt jeg ved ikke rigtig noget at gøre ved det andet end at moderere sit pilleri...

hilsen
mrhan

Kommentar
Fra : beckski

Dato : 30-08-03 08:45

udover tynd hud, tynde kapillær-vægge, så bør man altid ved gentagen næseblod gå til lægen, da gentagen næseblod i flere tilfælde kan affødes af højt blodtryk!

good luck, og pas på din næse

beck

Kommentar
Fra : ans

Dato : 30-08-03 09:05

jens_poulsen

Find dig en anden hobby, så sårene i din næse kan heles i fred og ro.

mvh ans

Kommentar
Fra : mezz

Dato : 30-08-03 09:41

Hej Jens, man kan få en lille operation kort, og ved lokalbedøvelse hvor de svitser (brænder) blodkarene, så disse ikke åbner sig igen og giver næseblod. (den mest kendte, nok også den bedste)
Samt en anden lidt større også ved lokal bedøvelse hvor de vidst nok cutter blodbanen ud til næsehulrummet. (kender ikke så meget til denne)
Spørg din læge. Jeg kender kun et par stykker som har fået det foretaget, og hørt det den vej, men de er glaade for det idag.

mvh Gorm

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 30-08-03 10:50

enig med ans, find en anden hobby... hvad med porcelænsmaling eller peddigrør-fletning? Det ser også pænere ud end at sidde med klør fem begravet i snudeskaftet...

Kommentar
Fra : ans

Dato : 30-08-03 11:40

Måske skulle spørgsmålet være stillet i "andre interesser".

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 30-08-03 12:48

Tja...
Da jeg kender problemet med at - jeg ikke kan klare sår eååer hudiritationer kommer jeg også udfor at det lige pludslig. Sådan helt tilfældig kommer et sår i næsen.

Det er fristende at fjerne da det på en eller anden måde tiltrækker sig opmærksomhed....

Jeg har fundet ud af.... at opmærksomheden skyldes at såret under helinger trækker den omkringliggende hud sammen.... Det giver lidt kløe det gør at der kommer fokus på såret.

Ingen piller næse uden at der er noget at pille efter....

Hva kan man gøre ved det er næste spørgsmål så....?

Du kan på apoteket købe en flake Brintoverlilte - H2O2 Som er almindeligt vand med lidt mere ilt. Med dette fjerne du du såret, og holder dette dette rent.
Så er sårets "drangende opmærksomhed" ikke årsagen til finger i Næsen.
Og det er næsten gratis.... at løse problemet...

Så er der kun vanen tilbage...

Da jeg er typen der ikke kan klare at se mennesker med en hestehale af hår ud af næsen,,, får jeg også nogen gange sår i min "gynter" da jeg trækker min hår ud med pincet... Det er nok den rigtige måde at gøre det på. Man da vi alle har nogle små "tvangstanker" om hvad der er ulækkert må vi jo også leve med lidt omkostninger ved at holde "tvangstankere" væk....

Nå vi taler om hvad der er ulækkert - syntes jeg også det er ulækkert at omgås mennesker det ikke vasker hænder efter toilet besøg - engang var dette en del af den normale opdragelse. I dag er brugaf håndvask nærmest en undtagelse.......

Held og lykke.
Benjamin

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 30-08-03 16:31

Nå vi taler om hvad der er ulækkert - syntes jeg også det er ulækkert at omgås mennesker det ikke vasker hænder efter toilet besøg - engang var dette en del af den normale opdragelse. I dag er brugaf håndvask nærmest en undtagelse.......

Måske for mænd...kender ingen hunkøn, der ikke ALTID vasker hænder bagefter...og vi hunkøn holder ikke engang på vores kønsorganer, mens vi urinerer!!!

Kommentar
Fra : mrhan

Dato : 01-09-03 02:46

Jeg har lige et par ord til så....når nu i tvinger......!!!!

beckski : øh ja klart.......højt blodtryk har aldrig været godt for noget......
Mezz : Brænding og afsyring er ting jeg selv har prøvet.....jeg vil ikke anbefale hverken eller, da ingen af delene er med længere varende virkning......Og den med syre gør meget ondt..!!.... Den operation du snakker om.....den har jeg ALDRIG hørt om...til trods for at jeg har været til specialister omkring netop min næse og blod derfra........mmmmhhhhh
Benjamin.. : inden du begyndte på et svar.....læste du så spørgsmålet..?????...eller vil du dreje "debaten"..??

Kommentar
Fra : Patriar

Dato : 03-09-03 14:59

Skingur: Jeg taler for mange mænd her. Vi vasker da altid fingre, mend mindre vi står ude i naturen.
Og selvom vi holder på vores kønsdele, er det ikke ensbetydende med at vi tisser på vores hånd.

Kommentar
Fra : mango

Dato : 09-09-03 10:10

Patriar..nej men selv om du ikke tisser på din hånd, er der en masse colibakterier dernede, derfor vasker man hænder, når man har været på toilettet...
Der bakterier alle vegne, men det er jo netop en god ide at vaske hænder netop når vi har været på toilettet, for derude (på toilettet) findes der rigtig mange af dem..bare tænk på dørhåndtaget, på offentlige toiletter uff, alle dem der ikke vasker deres hænder...ja jeg har det sådan at jeg næsten ikke kan få mig selv til at røre håndtaget, på vej ud af toilettet
Ved godt jeg er lidt hysterisk

Mvh. Mango

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 09-09-03 10:36

nej sus, det kender jeg godt!!! Ad, og dimsen man trækker op i!!!!

Kommentar
Fra : mango

Dato : 09-09-03 10:44

jepper...nå det var da rart at vide at jeg ikke er den eneste

Sus

Kommentar
Fra : ture

Dato : 02-11-03 18:17

LOOOOOOOL For fed indledning jens_poulsen!!!