/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Samle billedfiler i en mappe
Fra : tedd
Vist : 445 gange
300 point
Dato : 30-08-03 00:00

Jeg leder efter et program der kan samle mine billedfiler i een mappe. D.v.s. scanne mine harddisks for billedfiler og være i stand til at overføre disse til en mappe uanset om der er 2 eller flere filer i forskellige mapper der hedder f.eks. image1.jpg. Altså være i stand til at rename filer med samme navn "on the fly"(men ikke nødvendigvis det samme billede) Håber I forstår hvad jeg mener Jeg har selv ACDSee, men jeg mener ikke den kan det. Måske Thumbnail plus kan det?

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 30-08-03 00:52

Prøv>
XnView (v1.61/1.50)

http://perso.wanadoo.fr/pierre.g/xnview/enhome.html
Under værktøj>multikonvertering.
Manse9933

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 30-08-03 15:31

Programmet ser ganske godt ud Manse, men jeg kan ikke umiddelbart under features se at det understøtter jeg beskrev, men jeg vil prøve at downloade programmet mandag når jeg kommer hjem til en hurtig forbindelse.
Det behøver heller ikke at være et billede browser program jeg efterlyser. Et filbrowser program kunne jo osse bruges, hvis det kan omdøbe filer on the fly! Så der er mange muligheder, så jeg kan komme til at pleje min dovenskab.

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 31-08-03 02:45

Jeg har lavet en lille batch script der kan. Du gemmer nedenstående i en bat-fil (f.ex mymove.cmd) og så stiller du dig i roden af hvorfra du vil have flyttet filer fra og kalder programmet med navnet på destinationen som første parameter og extensions på de filer du vil have flytter som de næste parametre f.ex:
mymove.cmd d:\backup *.jpg *.mpg.
Bemærk at destinationen IKKE må være en undermappe for den mappe hvorfra du flytter.
Som scriptet er lavet nu vil det lave et kopi af filerne, for at du kan teste det inden du slipper det løs for alvor (du kan evt køre en del /S *.jpg når du har kørt mymove hvis det kører som det skal). Når du er sikker på at scriptet virker som det skal kan du udskifte copy med move i sidste linie.
Hvis du gerne vil følge med i hvad der sker kan du udskifte den sidste linie med:
echo copy %~1%~2%~3 %~4\%~2%xxx%%~3
copy %~1%~2%~3 %~4\%~2%xxx%%~3

Bat-filen kan ikke køre på Win9x

@echo off
setlocal
if [%1]==[] echo "You Must specify a Destination"& goto :eof
if [%2]==[] call :Process "%1" *.*
goto :eof

:Next
call :Process "%1" %2
shift /2
if [%2]==[] goto :eof
goto :Next

:Process
for /F "delims=;" %%A in ('dir /B /S /A-D %2') do call :CopyIt "%%~dpA" "%%~nA" "%%~xA" %1
goto :eof

:CopyIt
set xxx=
:TryAgain
if exist %~4\%~2%xxx%%~3 set /A xxx+=1&goto TryAgain
copy %~1%~2%~3 %~4\%~2%xxx%%~3 >nul 2>&1

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 31-08-03 15:11

Ups, der var en fejl. Denne skulle nu være rettet:

@echo off
setlocal
if [%1]==[] echo "You Must specify a Destination"& goto :eof
if [%2]==[] call :Process "%1" *.*& goto :eof

:Next
call :Process "%1" %2
shift /2
if [%2]==[] goto :eof
goto :Next

:Process
for /F "delims=;" %%A in ('dir /B /S /A-D %2') do call :CopyIt "%%~dpA" "%%~nA" "%%~xA" %1
goto :eof

:CopyIt
set xxx=
:TryAgain
if exist %~4\%~2%xxx%%~3 set /A xxx+=1&goto TryAgain
copy %~1%~2%~3 %~4\%~2%xxx%%~3 >nul 2>&1

Accepteret svar
Fra : BertelBrander

Modtaget 300 point
Dato : 31-08-03 15:21

Hvorfor kan denne side ikke finde ud af at lave det rigtigt? Der mangler nogle linieskift, jeg prøver lige igen med nogle ekstra linieskift:

@echo off

setlocal

if [%1]==[] echo "You Must specify a Destination"& goto :eof

if [%2]==[] call :Process "%1" *.*& goto :eof

:Next

call :Process "%1" %2

shift /2

if [%2]==[] goto :eof

goto :Next

:Process

for /F "delims=;" %%A in ('dir /B /S /A-D %2') do call :CopyIt "%%~dpA" "%%~nA" "%%~xA" %1

goto :eof

:CopyIt

set xxx=

:TryAgain

if exist %~4\%~2%xxx%%~3 set /A xxx+=1&goto TryAgain

copy %~1%~2%~3 %~4\%~2%xxx%%~3 >nul 2>&1

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 31-08-03 15:22

lækkert lille script men kan det rename filer med samme navn?

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 31-08-03 15:24

Der mangler stadig to gange linieskift efter "goto :eof" i anden linie!

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 31-08-03 15:28

Hvis der er to filer der hedder det samme, f.ex hello.jpg vil den første komme til at hedde hello.jpg og den anden hello1.jpg (og hello2.jpg osv)

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 31-08-03 15:30

Har du ICQ så du kan sende mig scriptet?

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 31-08-03 15:36

Men ellers vil jeg gerne accepte dig svar, jeg venter dog i 10 minutter så du kan update dig selv til superbruger. Så kan du være med på lodtrækningen her på Kandu

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 31-08-03 16:08

Jeg har laget scriptet her:
http://home20.inet.tele.dk/midgaard/cop.zip

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 31-08-03 16:34

Vil du ændre din profil til superbruger inden jeg accepterer svaret?

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 31-08-03 16:35

Vil du ændre din profil til superbruger inden jeg accepterer svaret?

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 31-08-03 17:08

Nej.

Godkendelse af svar
Fra : tedd

Dato : 31-08-03 17:10

Tak for svaret BertelBrander.