/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Min computer fryser!
Fra : cumano
Vist : 647 gange
40 point
Dato : 18-01-02 18:08

Jeg har en computer med 384MB ram, 1200 MHz og et nVidia Riva TNT2 32 MB grafikkort.
Jeg har det nyeste DirectX. Mit problem er at min computer hele tiden "fryser" nåår jeg f.eks. surfer på internettet.
Det sker aldrig når jeg spiller spil som Diablo II eller Counter-Strike.

Jeg håber nogen kan hjælpe!

Kommentar
Fra : cumano

Dato : 18-01-02 18:29

Øøøh, jeg har lige formateret min computer (glemte at skrive det), og jeg har næsten intet installeret. Så jeg tror ikke det er det.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 18-01-02 18:14

On Fri, 18 Jan 2002 17:07:48 GMT, "cumano" <cumano.news@kandu.dk>
wrote:

>Jeg har en computer med 384MB ram, 1200 MHz og et nVidia Riva TNT2 32 MB
>grafikkort.
>Jeg har det nyeste DirectX. Mit problem er at min computer hele tiden
>"fryser" nåår jeg f.eks. surfer på internettet.
>Det sker aldrig når jeg spiller spil som Diablo II eller Counter-Strike.

Det ville være rart med oplysninger om styresystem, browser, osv.

--

Venlig hilsen
Lars Stokholm
<http://home19.inet.tele.dk/stokholm/>

Kommentar
Fra : cumano

Dato : 18-01-02 18:52

Jeg bruger Windows ME, og IE 5.5 jeg har ICQ, og Tiny personal firewall.

Kommentar
Fra : PARKENSS

Dato : 18-01-02 19:18

Hej

Frøs den også før du satte Tiny personal firewall ind ??? Prøv at lukke den, os se om din PC fryser.

Mvh
Parkenss

Kommentar
Fra : cumano

Dato : 18-01-02 19:58

Den frys også før Tiny!

Kommentar
Fra : als

Dato : 18-01-02 22:05

Windows ME er efter min mening noget af de mest mislykkede styresystem Microsoft har begået. Har også haft ME som frøs nu og da. Efter at have skiftet tilbage til 98 sker det ikke. Nå! Det hjælper jo ikke dig, men du har vel opdaterede drivere? Og ingen konflikter i enhedshåndteringen?

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 18-01-02 22:51

"Lars Stokholm" <larsstokholm@mail.dk> skrev i en meddelelse
news:pslg4useh1efmk3a488uv41uld4vj1njdh@4ax.com...
> On Fri, 18 Jan 2002 17:07:48 GMT, "cumano" <cumano.news@kandu.dk>
> wrote:
>
> >Jeg har en computer med 384MB ram, 1200 MHz og et nVidia Riva TNT2 32 MB
> >grafikkort.
> >Jeg har det nyeste DirectX. Mit problem er at min computer hele tiden
> >"fryser" nåår jeg f.eks. surfer på internettet.
> >Det sker aldrig når jeg spiller spil som Diablo II eller Counter-Strike.
>
> Det ville være rart med oplysninger om styresystem, browser, osv.
>
> --
>
> Venlig hilsen
> Lars Stokholm
> <http://home19.inet.tele.dk/stokholm/>
Samme problem her, med samme grafikkort!
(AMD K6-2 500, 384 mb, win XPpro); jeg har skiftet til savage 4; men kan
ikke få lov til at opdatere driver (for at få OpenGL)

Kommentar
Fra : PARKENSS

Dato : 18-01-02 23:56

Jeg kører også med et: nVidia Riva TNT2 32 MB ,PC: 1600XP, 508 Mb Ram, WinME. Har ingen problemer overhovedet med at Compureren fryser. Har også nemt kunnet få driverne til OpenGL installeret. Jeg må indrømme at, da jeg opgraderede IE til 5.5 ,-så synes jeg at min PC kom til at "halte" lidt. Derfor skiftede jeg hurtigt tilbage til 5.0,-nu kører det fint igen.

cumano>>> Har du kørt med Browser IE 5.0 --hvor du havde samme problemer ???

Mvh
Parkenss

Accepteret svar
Fra : briani

Modtaget 40 point
Dato : 19-01-02 11:06

Hej cumano
Jeg er sikker på at det er din grafikkort driver opsætning der er noget galt med
Først og fremmest skal du være sikker på at du har den sidste nye driver til dit kort
den kan hentes her http://www.nvidia.com/
der har været en del vrøvl med mange af de driveropdateringer fra Nvidia-nogle gik simpelhen hen og ødelage systemfilerne-hvis dette er tilfældet(prøv at spørge dr watson)så skal du kører alle de driver ind der er på den cd-skive med dit bundkort på-især er det vigtig med den der hedder via driver.
Men har du den sidste nye grafikort inde-gør du følgende
Skærmen "fryser" hele tiden (med Nvidia driver).
Dette fænomen er observeret på nogle computere med uofficielle (ikke Microsoft signerede) Detonator drivere fra Nvidia
Løsningen er at deaktivere CPU understøttelse i Nvidia indstillingerne. Det gøres under Avancerede skærmindstillinger i Geforce (eller TNT) fanen. Klik på knappen Additional Proberties. I den forreste fane OpenGL settings (Performance and Compatibility) sætter du flueben i Disable support for enhanced CPU instuction sets.
MVH og held og lykke med det Brian

Kommentar
Fra : als

Dato : 19-01-02 11:43

cumano. Det er af sikkerhedsmæssige grunde ikke heldigt at bruge IE 5.0 browser. Du bør mindst have 5.5. med servicepack 2.