/ Forside/ Interesser / Hus og have / Vand og VVS / Spørgsmål
10  e.c 2605
køkkenvask
Fra : karin42
Vist : 779 gange
5 point
Dato : 29-08-03 19:46

min datter har fået nyt køkken - vasken er en stålvask men den er mat - hvad gør hun nemmest ved de kalkpletter der kommer ( hun bor i århus området og der er vist meget kalkholdigt vand )
mvh karin

Accepteret svar
Fra : Franksp

Modtaget 15 point
Dato : 29-08-03 20:32

Hej Karin42 (igen)

Brug gammeldags Ajax skurepulver (i pulverform). Kom ½ kop vand i vasken. Brug en gammel, f.eks. opvaskebørste, skrub rigtigt godt til skurepulveret næsten bliver tørt. Skyld efter med koldt vand. Her anbefaler jeg, at du bruger en svamp til at skylle af med. Hvis resultatet ikke er helt tilfredsstillende, så gentag proceduren, så vil garantere, at I ender med at få en stålvask, som ser ud som ny igen.

M.v.h.
Frank

Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 29-08-03 20:34

Karin42

Her i Odense, hvor jeg bor, har vi også meget "hårdt" vand, 22 hårhedsgrader. Det kalker alting til, men det smager til gengæld dejligt.

Mvh

Frank

Kommentar
Fra : jbg

Dato : 29-08-03 20:47

hejsa....
Limeligth virker helt perfekt til fjernelse af kalk.
MVH JBG

Godkendelse af svar
Fra : karin42

Dato : 29-08-03 21:08

Tak for svaret Franksp.
hej igen - igen .-)) nu havde hun alså bestilt en mat stålvask - den skal ikke være blank mit utydelige spørgsmål gik faktisk på hvordan hun gør den ren .....
uden at skure ( så den bli'r blank ) som den alså ikke skal være bob...bob....
sorry det her blir' lidt indviklet ik 'k venlig hilsen karin.