/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
hvordan checker man om den er stjålet?
Fra : dan_a
Vist : 1947 gange
34 point
Dato : 29-08-03 17:02

Hvordan tjekker man om en scooter er stjålet, ved godt man checker stel nummeret, men hvilket nummer ringer man til osv. bor i århus hvi det har nogen betydning

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 29-08-03 17:13

Kør ned til politiet, og spørg dem

Kommentar
Fra : ans

Dato : 29-08-03 17:18

Så kan du jo ringe til politiet i Århus.

Har du ikke kvittering på det oprindelige køb?

Kommentar
Fra : birger100

Dato : 29-08-03 17:26

Prøv at kontakte dit forsikrings selskab eller politiet...
De bør kunne svare dig på om den er stjålet eller ej...

mvh
Birger

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 29-08-03 17:30

>Forsikringsselskabet ved ikke (gider ikke checke) om den er stjålet.

Kommentar
Fra : dan_a

Dato : 29-08-03 17:53

Jeg har ikke købt noget endnu, em n har fået at vide at inden jeg køber skal jeg checke om den er stjålet, så det jeg leder efter er egentligt et tlf. nummer til den rigtige afdeling i politiet. Og den der med at køre ned til politiet og spørge dem, den holder da ik helt, det er da lidt forsent at få at vide om den er stjålet hvis man ahr købt den.

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 29-08-03 18:01

Det er rigtigt dan_a

Få fat i stelnummeret, og gå til politiet med dette. De kan så fortælle dig, om den er efterlyst eller ej. Dit problem kan opstå, hvis det en en god ven til dig, der vil sælge den. Politiet vil jo nok gerne, hvis den er efterlyst, vide hvor den befinder sig.

Mvh
Ram

Accepteret svar
Fra : ans

Modtaget 44 point
Dato : 29-08-03 18:03

Du skal da forlange at se en kvittering og et forsikringsbevis, som er lovpligtigt.

Hvis du ringer til politiet skal de nok stille dig om til den rigtige afdeling.

mvh ans

Godkendelse af svar
Fra : dan_a

Dato : 29-08-03 18:37

ok