/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
MiniDV fra USA anvendelig i DK??
Fra : Kongelunden
Vist : 452 gange
39 point
Dato : 29-08-03 14:43

Hej, jeg har desvärre kun 19 point at dele ud af i denne omgang (er lige tilmeldt!) så jeg håber der trods dette er nogen der svarer

Har mulighed for at köbe et JVC GRDX300 MiniDV i USA for 3000,- (normalpris ihvertfald 10.000) grundet et par gavekort og lignende, desuden får jeg en amerikansk kammerat til at bringe kameraet med til DK, så told & skat bliver ikke noget problem

Mit spörgsmål er dog, at eftersom kameraet jo optager i NTSC format om dette vil blive et "ulideligt" problem for mig i längden - set i forhold til besparelsen på kameraet !!? Jeg tänker om det ikke kan väre underordnet med formatet når jeg tänker at kopiere mine optagelser over på min bärbare computer via FireWire, og igennem der redigere, for efterfölgende at brände enten Video CD, SVCD eller snarligt i fremtiden egne DVD'ere. Mit TV har ikke problemer med at afspille diverse region 1 DVD film så jeg skulle også mene at jeg sikkert kan afspille optagelserne direkte fra DV'en da det jo tyder på at mit fjernsyn viser NTSC - korrekt !??

Selvfölgelig bliver der et mindre problem vedrörende strömforsynin, men det kan nu snildt klares.........

Med venlig hilsen,

Michael

Kommentar
Fra : wal

Dato : 29-08-03 15:25

Hej umilbart skulle det ikke værer et problem at sætte det til dit tv. Dog mener jeg ikke du lige kan slutte til din bærbar.
Husk dvd optager til tv bruger dvd+. Og jeg mener ikke der findes nogle dvd afspiller/optager der kan optage med NTSC. SYSTEMET. DU KAN OGSÅ KØBE DEN NYE LG DVD AFSPILLER/optager,brænder, til pc. Den skulle kunne tage alle dvd medier både +og-dvd. Husk du skal have en indbygnings kasse så du kan sætte den til din bærbar, gennem din fx, USB PORT.PS. JEG MENER PRISEN LG brænderen er på ca 2000kr på tilbud.Prisen på indbytnings kassen ved jeg ikke.

Kommentar
Fra : mikael_hanna

Dato : 29-08-03 15:34

Hej Michael (næsten navnebror) =o)

Det med dvd-regionerne her ikke direkte noget med NTSC og Pal at gøre. Det er bare en regions-kode som sikrer at de forskellige kontinenter ikke mister indtægter ved at folk køber billigere dvd og dvd-afspillere fra f.eks. USA. Så det er ikke et fast udgangspunkt for at dit TV kan vise NTSC optagelser.

Du SKAL være sikker på at dit fjernsyn kan tage NTSC og PAL så at du ikke får problemer med formatet. Jeg er ikke hundrede procent inde i forskellene men prøv at spørge de amerikanske (og lidt få europæere) på den her site. http://www.camcorderinfo.com/ . Her er et afsnit som hedder "usergroups and forums" og der spørger du bare, eller leder i deres allerede besvarede spørgsmål, og finder 111% sikkert svaret på dit spørgsmål.
Desuden kan du på denne side læse rigtig gode reviews og mere om næsten alle digitale videokameraer der er lavet.

MVH

Mikael

Accepteret svar
Fra : mikael_hanna

Modtaget 49 point
Dato : 29-08-03 15:47
Kommentar
Fra : mikael_hanna

Dato : 29-08-03 15:51

Eller den her..!

http://www.camcorderinfo.com/bbs/showthread.php?threadid=19692

Den siger alt..

Mikael

Kommentar
Fra : mikael_hanna

Dato : 29-08-03 15:57

Så hvis jeg var dig, ville jeg hellere købe en JVC GRDX300E (altså PAL-versionen) så sidder su ikke og hænger med ansigtet hvis den går i stykker og du skal bøvle med garanti, eller hvis du ikke kan se dine film fordi systemet ikke er NTSC-kombitabel. Du får jo også problemer med at lade batteriet fordi laderen som følger med er til 110volt og det her vi jo ikke i DK. =o(
Prisforskellen er stor men der er også stor forskel på PAL og NTSC, der er jo en grund til at man har de to systemmer.

Kommentar
Fra : mikael_hanna

Dato : 29-08-03 16:00

Her finder du den billigste PAL version af kameraet http://www.digital4u.dk/ i danmark.

Mikael

Kommentar
Fra : randomchoise

Dato : 29-08-03 16:04

Hej,

Jeg bor i USA og vil blot give et lille råd :

Du skal være 120% sikker på du ikke får købt et kopi-produkt eller en instandsat model af et brugt kamera. Det er "big business" her i New York at lokke sparehungrende europæere til at købe kopier/brugte som nye varer. En smart adresse på 5th Ave. Manhattan er absolut ingen garanti for at varen er i orden !! Du kan også købe PAL-produkter i USA, de er blot ca. 10-15% dyrere - men det kan absolut vise sig at vær een god investering. Endelig skal du overveje om du tør løbe risikoen for du får sandsynligvis ingen garantidækning i DK - og turen tilbage til USA sætter besparelsen over styr !!

Randomchoise

Kommentar
Fra : wal

Dato : 29-08-03 16:16

Hej personligt ville jeg ikke købe i USA. Prøv at ringe fleggård og spårg hvad de tager for det i TYSKLAND.

Kommentar
Fra : Kongelunden

Dato : 29-08-03 16:41

Tusind tak for hjälpen & for diverse råd. Grunden til at jeg agter at investere i en USA version er, at jeg har for $250 voucher hos Amazon.com som gerne skulle bruges

Og når jeg nu har muligheden for at få det bragt gratis hjem til DK af en ven virker dette som en god lösning. Men jeg kan godt se nu, at der sikkert bliver nogle NTSC vs. PAL komplikationer der skal tages höjde for, samtidig med at garantien kun er gyldig i USA - men min kammerat er amerikaner og rejser forholdsvis ofte hjem, så dette kunne ordnes denne vej.

Jeg mener blot, at når nu signalet er digitalt (i NTSC format) må man vel kunne overföre data fra DV'en til computer - hvor der alligevel skal amatör redigeres en smule - og så konvertere det til PAL format, eller blot holde det i NTSC og enten brände CD/DVD skiver eller afspille direkte fra computeren. Nye tv herhjemme kan vel stort set alle håndtere NTSC efterhånden ...!?

Og ialt kan jeg spare 7000-8000 ved at köbe det i USA med voucher, hvilket jo bestemt også bör tages med i betragtningen - det er jo nästen et helt kamera i sig selv !!

Hilsen Michael

Kommentar
Fra : mikael_hanna

Dato : 29-08-03 17:42

Hej igen.

Efter at læse lidt mere, har jeg erfaret at flere europæere har købt billigt i USA og brugt det uden de store problemer i Europa. Da alle nyere tv og video i europa er ntsc/pal kompatible. Du kan godt køre det til pc´eren og brænde det på cd/dvd skiver, men man mister noget af kvaliteten, og man skal i visse tilfælde bruge et program som kan lave det fra ntsc til pal, men det afhænger af hvad program man bruger til at brænde det til cd/dvd, nogle kan uden problemer andre må bøvle meget.

Men det er jo et valg du skal træffe. Du har jo ikke rigtigt noget at misse når du nu har en Voucher, og har tænkt dig at bruge den, du bruger jo kun voucheren. Du kan sikkert fint bruge kameraet....

Mikael

Kommentar
Fra : mikael_hanna

Dato : 08-09-03 17:15

Ville det ikke være en ide at give et af svarene point..? Du får jo også point hver gang enlæser dit besvarede spørgsmål..?

Eller måske (hvis du mener du ikke har fået svar) sætte flere points på højkant så dit spørgsmål bliver rykket op på listen.:!

Mikael

Kommentar
Fra : LynogTorden

Dato : 08-10-03 08:16

Hej Kongelunden....

Jeg står i samme situation lige nu da jeg gerne vil købe en JVC GR DX 300E....

Kan du fortælle mig hvad du gjorde?????

Kommentar
Fra : mikael_hanna

Dato : 12-02-04 12:47

ingen point uddelt endnu..? Hvad med atgive et af svarene de lovede points..?

Mikael

Godkendelse af svar
Fra : Kongelunden

Dato : 12-02-04 17:01

Tak for svaret mikael_hanna.