/ Forside/ Teknologi / Udvikling / ASP / Spørgsmål
10  Random 410
Global.asa problemer
Fra : Neessen
Vist : 846 gange
70 point
Dato : 12-04-01 19:34

Jeg har fået nedenstående fejlmeddelse, når jeg kommer ind på min side, som skal hente og vise nogle oplysninger fra en database. Jeg har været inde og oprette en system DSN under ODBC. Hvad går der galt?

mvh.

Neessen
"Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers fejl '80004005'

[Microsoft][ODBC Driver Manager] Datakildenavnet blev ikke fundet, og der er ikke angivet en standarddriver.

//global.asa, linje 4 "

Kommentar
Fra : engo

Dato : 12-04-01 22:01

Hej Neessen,

Hvad er det for en database du prøver at connecte til??? Du kan prøve at gå gennem ADO istedet for at oprette en ODBC kilde.

Prøv at læse tippet fra Niller : http://www.kandu.dk/dk/tip/273

Engo

Kommentar
Fra : Neessen

Dato : 12-04-01 22:36

Hej Engo

Det er en access2000 database, jeg forsøger at connecte til.

Accepteret svar
Fra : engo

Modtaget 70 point
Dato : 12-04-01 22:53

Okay, prøv via ADO :

Således

<%
SQL = "Select * from tabel" 'Ret til din egen sql

con = "Driver={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; DBQ=C:\Temp\dindatabase.mdb" 'Ret filnavn
set Rs = Server.CreateObject("ADODB.RecordSet")
RS.Open SQL, con

do while not RS.eof
response.write rs("FELT") 'Ret feltnavn
rs.movenext
loop
%>

Dette burde virke..... Det problem du har, er enten har du skrevet din connection forkert, eller også er der ged i dine ODBC driver, så skal du afinstallere dem igen, og installere dem på ny.

Prøv først og fremmest denne lille stump kode og se om det virker, du skal bare lige skifte værdierne ud med dine egne værdier.

Engo

Godkendelse af svar
Fra : Neessen

Dato : 13-04-01 08:56

Du skal tusind tak for hjælpen. Det ser ud til at virke.

mvh.

Neessen