/ Forside/ Interesser / Hus og have / El-installationer / Spørgsmål
10  Bassebo 2677
Hvilken parabol til BBC Prime?
Fra : Nakita
Vist : 936 gange
100 point
Dato : 29-08-03 01:22

Jeg ved ikke om dette er det rette forum at stille mit spørgsmål, men jeg kan ikke finde andre kategorier der dækker.

Spørgsmålet er: Hvilken parabol skal man vælge hvis man vil se BBC Prime.
Vi står og skal flytte til sydvestfyn og vil gerne fortsætte med at følge med i Eastenders.

Hilsen Nakita

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 29-08-03 07:08

Jeg tror det nemmeste er at kontakte en forhandler, da du skal have et smart-card (abonnement) til BBC Prime. (skal sættes i modtageren). Du kan også købe det fra BBC.
Ellers er data'ene følgende:
Ligger på eutelsat hotbird 6, 13° øst 11131 MHz.

Kig også på www.bbcprime.com

Det er forresten en ret god kanal.

MVH

Accepteret svar
Fra : Trans4M

Modtaget 100 point
Dato : 05-01-04 23:33

Hej Nikita.
Det du skal bruge er (vel at mærke hvis du kun skal bruge parabolen til BBC Prime) en ganske lille parabolskærm,de kan fås ned i 50-60 cm i diameter med en enkelt LNB-hoved.Så skal du have en satellitmodtager der har indbygget Viaccess dekoder.Andet skal du egentlig ikke bruge.Men jeg kan foreslå at du ringer til en af disse to forretninger i Odense,der er specialister i salg og opsætning af paraboludstyr.De har følgende adresse og tlf-nr.

Fyns Antenne & Elektronik Center A/S
Roersvej 33A
5000 Odense C
Tlf.: 63 11 13 51

eller

K.T. Radio A/S
Asylgade 3
5000 Odense C
Tlf.: 66 14 22 32

Håber at du kan bruge det til noget.

Godkendelse af svar
Fra : Nakita