/ Forside/ Interesser / Fritid / Computerspil / Spørgsmål
10  Tri 2316
Baldur's Gate_1 - Walkthrough (spilgenne~
Fra : Denpete
Vist : 406 gange
10 point
Dato : 28-08-03 23:13

Jeg er klar over, at Baldur's Gate-1 (? - den med Candle Keep o.s.v.) er en ældre sag. Men jeg forsøger alligevel:
Mon det er muligt at finde en Walkthrough (spilgennemgang) på dansk?
Jeg har fundet en engensk udgave af spilgennemgangen på http://www.thecomputershow.com/computershow/walkthroughs/baldursgatewalk.htm
- men der er rigtig mange 'fagudtryk' eller forklaringer til spillet, som er lidt svære at forstå.
Måske en dansk Baldur-freak har haft så meget tid til overs, at man har lavet en oversættelse - i så fald ville jeg blive glad.

Mvh.
Denpete

Kommentar
Fra : mrhan

Dato : 28-08-03 23:18

Jeg kigger lige min egne gemte sider igennem for at se om jeg kan finde enten et alternativ til den side du allere har fundet eller eventuelt en på dansk.
Er det et specielt sted du sidder fst kan jeg måske hjælpe, da jeg selv har gennemført spillet..

hilsen
mrhan

Kommentar
Fra : mrhan

Dato : 28-08-03 23:27

Hej igen

Jeg har fundet endnu en walkthroug....den er dog på engelsk, men håber den er lidt nemmere at forstå end den du selv havde fundet:
http://www.actiontrip.com/cheats/baldursgate.phtml
Det kan osse være en hjælp at læse den der hedder Secrets Guide.
De andre er snyde ting, og vil kun ødelægge spillet for dig......God fornøjelse, håber det kan hjælpe lidt selvom det ikke er på dansk....skriver igen hvis jeg finder en sådan !!

hilsen
mrhan

Kommentar
Fra : Denpete

Dato : 28-08-03 23:27

Hej mrhan...
Tak for dit svar, men nej ikke et specielt problem. Jeg syntes bare spillet er meget omfattende og så ville det jo være rart, hvis man kunne ty til lidt assistance her-og-nu.
Men jeg vil blive glad hvis du finder et alternativ til 'min' side - og selvfølgelig meget gerne på dansk.

Denpete

Kommentar
Fra : Denpete

Dato : 28-08-03 23:34

Hej igen...
forsøgte mig med din site-henvisning. Har dog problemer med at downloade .zip-filen til walkthrough'en: Connection refused (?)

Hilsen
Denpete

Accepteret svar
Fra : mrhan

Modtaget 20 point
Dato : 28-08-03 23:51

Lyder lidt underligt....prøver lige selv.....
Jeg har lige downloaded filen uden problemer......Underligt.....men hvis du skriver en e-mail adresse sender jeg den gerne til dig....
Ellers er her et link hvor der findes en hel liste af forskellige walkthrougs til spillet....dog alle på engelsk
http://www.gamespot.com/pc/rpg/baldursgate/hints.html

Hilsen
mrhan

Godkendelse af svar
Fra : Denpete

Dato : 29-08-03 00:40

Tak for svaret mrhan.
Vil blive glad for en mail:
petnord@vnm.dk

Tak fro hjælpen.

Denpete

PS. Kan stadig ikke downloade...

Kommentar
Fra : mrhan

Dato : 29-08-03 00:45

Det var så lidt....skal sende mere til dig hvis jeg finder en på dk
filen skulle du gerne have nu.....

hej hej
mrhan

Kommentar
Fra : Denpete

Dato : 29-08-03 00:48

Hej igen, igen..

UPS - blot en lille fejl:
Min e-mail:
petnord@vmn.dk

Kommentar
Fra : mrhan

Dato : 29-08-03 01:05

Det er da den samme som du skrev første gang
Har du fået din fil..???

Hilsen
mrhan

Kommentar
Fra : Denpete

Dato : 29-08-03 09:29

Hej mrhan...
Nej det er ikke helt den samme - jeg fik i farten byttet om på m og n i @adressen.
Undskyld ulejligheden....Så den rigtige er:
petnord@vmn.dk

Hilsen
Denpete

Kommentar
Fra : Denpete

Dato : 30-08-03 01:36

Hej igen mrhan..
Ville du være rar at sende mailen til mig igen
Jeg fik ikke den walkthrough du forsøgte at sende i går, da min mailadresse blev skrevet lidt forkert.
Min rigtige mail er:
petnord@vmn.dk

På forhånd tak
Denepete