/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
opgradere win
Fra : laurenzio
Vist : 576 gange
50 point
Dato : 28-08-03 20:15

Hej.
Nu har jeg fået mod på at prøve at opgradere fra ME til XP igen igen. Sidst jeg prøvede var det mit netværkskort (compaq wl11o pc card) som manglede driver. Den er nu tilgængelig, men hvilken version skal jeg downloade?
til win ME, win NT 4.0, eller win XP?

Jeg har katagoriseret spm. til nemt, da jeg regner med at det er mig der er dum

Accepteret svar
Fra : per0702

Modtaget 60 point
Dato : 28-08-03 20:20

Til Windows XP.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 28-08-03 20:48

Du kan ikke opgradere fra ME til NT4 så lige som "per0702" siger opgrader til XP.
(NT4 er et ældre styresystem end ME - derfor)
Emesen.

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 28-08-03 20:56

Hej laurenzio
Long time...
Emesen har ret... mit råd er at formatere hele skidtet med "fdisk" inden du installere en ny version. Opgraderinger har for mit vedkommende altid resulteret i, at der gik juks i det... før eller siden.

Du er ikke dum... det er der ingen der er. Vi ved bare ikke alle sammen lige meget.
Den som tror at vide alt... ved slet ingen ting (kinesisk ordsprog).

Hygge...
Søren

Kommentar
Fra : per0702

Dato : 28-08-03 22:04

Opgradering fra Windows ME fra Windows XP er gået godt her. I øvrigt var Windows ME opgraderet fra 98.
Men jeg forstod spørgsmålet om hvilken driver man skulle benytte når man havde opgraderet til XP, - og det er selvfølgelig driveren for dit kort og til XP.

Det er rart at få renset ud i harddisken, derfor vil det være fint at formaterer med f-disk. Men det koster mange timers arbejde.

Med venlig hilsen
Per0702

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 28-08-03 23:24

Da winxp udskrifter det foregående styresystems drivere med sine egne, vil jeg da mene det er en fordel at opgradere til XP da man så bevarer sine data, indstillinger og programmer. Det fylder dog ganske rigtigt lidt mere på harddisken, til gengæld får man muligheden at nedgradere til sit gamle styresystem, hvis man af en eller anden grund er utilfreds! Og som det er sagt så skal du naturligvis downloade netkortsdriveren til XP, da det er det system der skal bruge en driver

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 28-08-03 23:29

Ups! glemte lige. Du snakker om et compaq netkort! Hvis computeren osse er compaq skal du vist passe på med at bruge fdisk, hvis du får lyst til at lave en clean install af XP. Der er vist noget med at compaq PC'er har en lille bitte partition, man vist for alt i verden ikke må slette!

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 29-08-03 08:00

Det er rigtigt med den lille partition på ca. 1,9mb der ikke må slettes (compaq computere), men C: ligger på partition nr.2 og må gerne formateres, og det kan du gøre med XP skiven, med mindre det er en opdaterings CD-rom for så skal den bare lægges oven på.
Emesen.

Godkendelse af svar
Fra : laurenzio

Dato : 29-08-03 09:45

Tak for svar allesammen.
Vel belært tror jeg faktisk jeg vil formaterer maskinen og starte fra "ground zero"
Iøvrigt er det en Fulitsu Siemens pc jeg har.
Tak igen
Mvh
Laurenzio