/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Miele opvaskemaskine brummer
Fra : karstenhou
Vist : 1460 gange
180 point
Dato : 28-08-03 19:16

Jeg har en 12 år gammel miele opvaskemaskine. Jeg har repareret lidt undervejs.
Mit problem nu er at den brummer højlydt når den vasker.
Kun når den vasker.
Jeg har haft mistanke til at det var noget med den måde jeg fylder den på. Men det tror jeg næppe.
Nogen der har nogle gode forslag?
Karsten

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 28-08-03 19:43

Dine vaskearme kan give lyd hvis de ikke er i ballance - tilstoppede huller eller småting for enden af armene.
Din motor kan brumme.
Varmerelæet kan også brumme (nærmest snerre)
Og så kan timeren brumme.
Er din brummen pulserende kan det være manglende vand.
Eyvind.

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 180 point
Dato : 28-08-03 21:42

Hov der var lige en ting til.
Hvis skovlhjulet har en knækket vinge eller der sidder noget i skovlhjulet, altså pumpehjulet på vaskemotoren, kan det også lave en brummen.
Eyvind.

Godkendelse af svar
Fra : karstenhou

Dato : 01-09-03 17:26

Tak for svaret Eyvind.