/ Forside/ Teknologi / Internet / Browser / Spørgsmål
10  webnoob 2075
Xp pro dk IE6 tilføje ikoner til værktøj~
Fra : tedd
Vist : 672 gange
300 point
Dato : 28-08-03 00:19

Er der nogle herinde, der kender en smart enkel måde at tilføje program ikoner til værktøjslinien i IE6? Jeg vil gerne have tilføjet MSN messenger 6, så jeg kan åbne det fra IE

Kommentar
Fra : erling_l

Dato : 28-08-03 01:14

Hej

Den absolut mest enkle metode er at ligge genvejen i værktøjslinien "hyperlinks". Den er nemlig decideret beregnet til det, og kan sættes op via "træk og slip"

Metode: Er dine værktøjslinier låst, skal du lige have dem låst op : vis > værktøjslinier - fjern OK tegn ved lås værktøjslinier.

Hvis din værktøjslinie hyperlinks ikke er "tændt" gøres det samme sted.

Herefter start > alle programmer klik messenger og hold nede, hvorefter du trækker den op på din værktøjslinie.

Husk at låse igen, hvis du ønsker det.

Kom ikke og sig, at det ikke var enkelt

Mvh Erling

Kommentar
Fra : erling_l

Dato : 28-08-03 01:19

PS : Går ud fra, at du tager af dig selv, at hele ovennævnte "procedure" foretages i selve IE6.....

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 28-08-03 15:51

Jo det er da enkelt erling_l Meeen jeg ville jo gerne have den ind under standard knapper. Det kan lade sig gøre da f.eks. ICQ lægger sig ind der, når man installerer den. men ellers tak for svaret.

Accepteret svar
Fra : erling_l

Modtaget 300 point
Dato : 28-08-03 21:00

Fra microsoft hjælp:
Sådan ændres udseendet af Windows-værktøjslinjen

Du kan tilføje eller fjerne standardværktøjsknapper, bruge mindre værktøjsknapper, ligesom dem, der bliver brugt i Microsoft Office, og ændre den rækkefølge, hvori de vises på værktøjslinjen. Højreklik på værktøjslinjen, og klik derefter på Tilpas.
Du kan flytte eller ændre størrelsen på adresselinjen og værktøjslinjen Hyperlinks ved at trække dem op eller ned til venstre eller til højre. Du kan også flytte dem til menulinjen.
Du kan skjule adresselinjen eller værktøjslinjen Hyperlinks ved at højreklikke på linjen og derefter fjerne markeringen i afkrydsningsfeltet for hvert element, der skal skjules.
Du kan tilføje elementer på værktøjslinjen Hyperlinks ved at trække ikonet fra adresselinjen eller ved at trække et hyperlink fra en webside.
Du kan arrangere elementer på værktøjslinjen Hyperlinks ved at trække dem til en ny placering på linjen.

Med andre ord - du kan kun gøre det i værktøjslinien "hyperlink"

Men du kan jo vælge, at dine nuværende "hyperlinks i rullemenuen placeres i en anden undermenu, som du selv døber. Derefter ligger der kun det i hyperlinks, som du vil have synlig i værktøjslinien - og så vil du ikke kunne se forskel på om det ligger i hyperlinks eller under de andre standardknapper (messenger beholder sit ikon)

Mvh Erling

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 28-08-03 22:38

Det var nu mere så noget der er beskrevet her http://msdn.microsoft.com/library/default.asp?url=/workshop/browser/ext/tutorials/button.asp Er der virkelig ikke nogen der kender en smartere måde end at skulle ind i registry? Måske et lille program eller script der kunne gøre det automatisk?

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 28-08-03 22:53

Hmm? Linket virke hvis man sletter /library/default.asp?url=

Kommentar
Fra : erling_l

Dato : 28-08-03 23:59

Hvad version kører du af messenger ? Jeg har lige downloaded opgradering, og der skrev den sig selv ind i standardknapperne - måske skal du også bare springe over, hvor gærdet er lavest og ganske enkelt opgradere programmet ?

Mvh Erling

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 29-08-03 00:05

som skrevet står. MSN Messenger 6

Kommentar
Fra : Smukke_Ole

Dato : 04-10-03 18:08

I IE6 kan man tilpasse værktøjslinien, så at Messenger ligger der.
Gå ind i Vis -> værktøjslinier -> tilpas.
Så findes Messenger iconer i ruden til venstre. Marker det og klik på Tilføj, så har du klaret den sag.

Smukke_ole

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 04-10-03 18:44

Jeg har afinstalleret windows messenger og bruger MSN messenger! Der er desværre et et ikon for det under tilpas!

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 04-10-03 18:45

Ikke et ikon mener jeg

Godkendelse af svar
Fra : tedd

Dato : 28-11-03 00:10

Ser ud som om der ikke er det helt rigtige svar på mit spørgsmål, men vil bruge din løsning i stedet.