/ Forside/ Interesser / Fritid / Computerspil / Spørgsmål
10  Tri 2316
Dos-spil
Fra : molle22
Vist : 183 gange
20 point
Dato : 27-08-03 23:31

jeg har xp, og kan ikke fatte at spille et gammelt pc-spil som jeg har hentet på nette hvordan fanden gør jeg!!!?

Kommentar
Fra : Bamalamas

Dato : 28-08-03 10:16

hvis du har programmer typ:
Total Comander (eller gamle hedelige Norton Comander)
kan du vælge dos prompten fra programmet
i total commander:ligger det under kommandon.
I från dos-prompten bode du kunde spille spillet hvis det nuër ett gamelt dos spel....

Kommentar
Fra : Allbrain

Dato : 19-11-03 02:27

Start/Programmer/Tilbehør/Command Prompt

Eller du kan højre klikke spillets exe fil, og markere "Kør i Dos enviroment"...

De fleste gamle "Klassikere", kan spilles i XP Enviromentet, så længe din skærm står til 256 farver.

Til nogle, er der dog nødvændigt at bruge en Emulator, som sænker farten af ens PC, så spillet kan køres